İşletmeniz için Twitter Pazarlama İpuçları

Twitter, şirketinizin görüşlerini paylaşmak, müşteriler ve takipçilerle etkileşim kurmak ve bir marka varlığı oluşturmak için harika bir sosyal medya platformudur. Ayrıca, müşteri adayları oluşturmak, müşteri sorularını yanıtlamak ve takipçilerinizle güçlü bir ilişki kurmak için Twitter’ı da kullanabilirsiniz. Küçük işletmelerin % 70’inden fazlası Twitter kullanıyor, bu nedenle çok fazla rekabet var. Twitter’da ilerleme kaydetmek, bir profil oluşturmaktan ve birkaç anlık tweet eklemekten fazlasını gerektirir. Küçük işletme Twitter stratejinizi oluşturmanız ve ödeme yapan müşterilerinize ulaşmak için platform özelliklerini kullanmanız gerekecek. Peki Twitter’dan nasıl daha fazla fayda sağlayabilirsiniz? 

Reklam Vermelisiniz 

Profilinize veya işletmenizin web sitesine gelen trafiği artırmak istiyorsanız, Twitter’da reklam vermek mükemmel bir seçimdir. İki ana seçeneğiniz var: Tanıtılan tweet’ler ve Twitter reklamları. Bir kampanya yürütüyorsanız veya belirli bir içerik parçasına daha fazla göz atmak istiyorsanız, tanıtılan bir tweet mükemmeldir. Twitter, hedef pazarınız için belirli arama sonuçlarında tanıtılan tweetlerinizi yayınlayacaktır. Bir videoda daha fazla görüntü elde etmek veya bir açılış sayfası aracılığıyla daha fazla müşteriyi dönüştürmek gibi belirli kampanya hedefleriniz olduğunda bir Twitter reklamı kullanışlıdır. Hedef kitlenizi dikkatlice hedefleyin, böylece reklamlarınız doğru kişilerin beslemelerinde görünür. Twitter reklamları, müşterileriniz olma olasılığı en yüksek olan kişilerin önünde markanızın daha fazla görünmesine yardımcı olur.

 

Kitlenizi Doğru Tanımalısınız

 Birçok işletme, platforma ilk girdiklerinde Twitter’ı bir yayın mesajlaşma sistemi olarak kullanma eğilimindedir, yalnızca izleyicileriyle etkileşime girmeden kendileriyle ilgili bilgileri paylaşır. Sosyal medya hesaplarınızdan en yüksek getiriyi elde etmek için monologlara değil diyaloğa odaklanmanız gerekir. Konu uzmanlarını veya sektörünüzdeki yüksek profilli kişileri, düşüncelerini sormak için ilgili yayınlarda etiketleyerek hedef kitlenizin ilgisini çekin. Size soru soran veya sohbetinize katılan kişileri yanıtlayın. Hatta işletmeler, yayınlarını paylaşan takipçilere teşekkür ederek bir ilişki kurabilirler – bu, başkalarına değer verdiğinizi gösteren basit bir eylemdir. Kitlenizin ilgi alanlarına odaklanarak küçük işletme içeriği için Twitter’ınızı oluşturun. Hedef pazarınızın kim olduğunu ve ne tür Twitter hesaplarını takip ettiklerini düşünün. Neden ilk etapta Twitter’dalar ve işletmenizle nasıl etkileşim kurmak istediklerini düşünüyorsunuz? Örneğin, izleyicileriniz belirli sorunlara cevap mı arıyor yoksa sadece birkaç kez gülmek mi istiyorlar? Sektörünüzdeki etkileyicileri de takip ettiğinizden emin olun. Bu size Twitter’da ne tür içeriğin ilgi çekeceği konusunda bir fikir verecek ve kitlenizin neye dikkat ettiğini anlamanıza yardımcı olacaktır.


Sonuçları Mutlaka Analiz Etmelisiniz

Küçük işletmeniz için Twitter stratejiniz, rakiplerinizin platformu nasıl kullandığını özetleyen rekabetçi bir analiz içermelidir. Bunu bilmek, bilgi paylaşmak ve her gönderide aldığınız katılım düzeyini izlemek için bir içerik takvimi geliştirdiğinizde yardımcı olacaktır. Sonuçlarınızı her ay veya üç ayda bir analiz ettiğinizden ve en iyi sonuçları elde etmek için stratejinizi değiştirdiğinizden emin olun. Ayrıca hedef kitlenizi baz alarak şu soruları sormalısınız: 

* Hangi reklamlarımız ilgi çekmiş?

* Reklamlarımız hedef kitlemize ulaşabiliyor mu? 

* Ne kadar etkileşim alıyor? 

Bunları bilip reklamlarınızı değiştirebilir, yanlış hastag kullandığınızı düşünüyorsanız farklı anahtar kelimeler deneyebilirsiniz. Anahtar kelimelerinizdeki özgünlük sizi öne taşıyacak olan önemli bir unsurdur.

Twitter Listesi Oluşturmalısınız

Küçük işletmenizin farklı ilgi alanları varsa, Twitter yayınınızdaki tüm içeriğe göz atmak zor olabilir. Feed’inizi farklı konulara ayırmak için bir Twitter Listesi kullanmayı düşünün. Akla gelebilecek her şey için listeler vardır, bu nedenle sektörünüzle alakalı listeler oluşturun veya arayın. Bu şekilde, belirli bir listeyi açtığınızda, yalnızca orada listelenen hesapları (ve gönderilerini) görürsünüz. Bu, özellikle araştırmaya yeni başlarken ve araştırma yaparken faydalıdır. Rakipler için bir liste, etkileyiciler ve konu uzmanları için bir liste ve yüksek profilli müşteriler için bir liste oluşturun.

Bir yanıt yazın