Facebook Reklam Yönetimi Nasıl Yapılır? İşte İpuçları

Sürdürülebilirliğe ulaşmak, küçük işletmeler için en önemli zorluklardan biri olabilir. Potansiyel müşteriler yaratabilmek ve müşteri tabanınızı büyütebilmek, işletmenizin geleceği için çok önemlidir. Facebook, aylık 2,6 milyardan fazla aktif kullanıcısı olan güçlü bir platformdur. Messenger’da, gruplar halinde vakit geçiren pek çok insan, işletmenizin hedef kitlesi olabilir. Daha sonra onları etkili bir pazarlama stratejisiyle kendi müşterilerinize dönüştürebilirsiniz. İşletmelerin %80’inden fazlası Facebook’ta aktifken, neden fazladan geliri başka birinin kapması için masada bırakasınız? Küçük işletme web siteniz, sağlam bir Facebook pazarlama stratejisiyle birlikte, daha küçük bütçelerden bahsederken bile olası satışlar sağlayabilir.

Facebook’ta Reklam Vermek ve Avantajları

İnternette reklam vermenizin size kazanç sağlaması için ziyaretçilerin sürekli uğradığı bir alanda olması çok önemli. Her gün 1 milyardan fazla kişinin ziyaret ettiği Facebook sizin için ideal sitelerden biri. Bilinirliğinizi artırır, hedef kitlenizi tespit ederek ürününüzü almak için teşvik eder, reklamlarınız için gerekli bilgiyi almak ya da kafanıza takılan soruları cevaplandırmak için telefon ve e-posta servisi de hedef kitlenizin cinsiyetinden nerede yaşadığına kadar ilgi alanlarını belirleyip reklamınızı doğru hedef kitlesine ulaştırır. 

Facebook Reklam Yönetimi Ve İpuçları

Facebook’a reklam vermeye karar verdiniz peki nasıl bir strateji ile ilerlemelisiniz? Facebook “Manuel Bidding” Teklif Stratejileri denilen sistemle çalışır. Teklif stratejileri basit manasıyla açık artırma yöntemidir. Aynı kitleye reklam veren şirketlerle rekabet ortamı sağlar. Büyük firmaların tekliflerini ilk başta aşmak mümkün değil çünkü çok yüksek sayılarda fiyat belirleyebilirler. Bunun için planlı ve stratejik çalışmak çok önemlidir.

Facebook Reklam Yönetimi Stratejileri

Başarılı bir Facebook pazarlama stratejisi, düzenli olarak içerik yayınlamanızı gerektirir. Bunu yaptığınızdan emin olmak için şunları içeren bir içerik takvimi oluşturmalısınız: Endüstri ve sosyal etkinlikler, mevsimsel trendler, popüler konular ve etkileşimli içerikler… Ayrıca, iletişiminizi çift yönlü tutmak, insanların profilinizi yeniden ziyaret etmesini sağlayacaktır. İçeriğinizi planlarken anahtar kelimeleri araştırın: Alanınızda hangi anahtar kelimelerin arandığını belirleyin ve içeriğinizi bu anahtar kelimelere göre oluşturun. İşinizdeki sıcak konuları keşfetmek için Google Trends gibi bir araç da kullanabilirsiniz. Anahtar kelime listenizi oluşturduktan sonra, içeriğinizi önceden planlamak için Facebook Creator Studio’yu kullanabilirsiniz; bu, ay için tüm içerik planlamanızı tek seferde yaparak size çok zaman kazandırır. 

Grup Oluşturmak Size Avantaj Sağlar

Müşterilerinizin ilgi alanlarına odaklanan bir Facebook Grubu oluşturun. Oluşturduğunuz topluluğu ne kadar iyi seçerseniz insanların markanıza olan güveni de o kadar artar. Tüm küçük işletmeler bir Facebook Grubunun oluşturulmasından fayda sağlayamaz, bu nedenle önce hedef kitlenizin buna ihtiyacı olup olmadığını düşünmeniz ardından hangi konuşma konularının onları meşgul edeceğini bulmanız gerekir.

Hedef Kitlenizi İyi Belirleyin

Hedef kitlenizi belirleme ve içeriği ona göre oluşturma reklamlarınızın kimlere hitap ettiğini bulma çok önemli bir noktadır. Kitleniz özelliklerini iyi belirlemek, sizi rekabet ortamında bir adım öne çıkarabilir. Reklamınızın kitlenizin dikkatini çekmesi size daha çok kazanç ve bu kazanç doğrultusunda daha çok reklam verme imkanı sunar. Ayrıca hedef kitleniz farklılaştırarak daha çok insana da ulaşabilme imkanınız var. 25 takipçiye ulaştığınızda, uygun bir özel URL seçmeyi unutmayın. Özel URL, işletme sayfanızın özel sayfa adresidir. Genellikle işletmenizin adı veya markanızla ilişkili bir kelime öbeği olacaktır.

Reklam Takibini Yapın

Hedef kitlesiyle ilişkili olan bu başlık, hedef kitlenizi iyi tanımaktan geçer. Ne kadar etkileşim alınmış, ne kadar zaman reklam izlenmiş bunları takip etmek önemli noktalardan bir diğeri. Şirketlerin amacı para kazanmak olsa bile reklam kalitesi, reklamın aldığı etkileşim de reklamlarınızın ön plana çıkmasına, bu da size daha çok kazanç sağlanmasına yardım eder. 

Bütçeyi Doğru Belirleyin

Birçok büyük küçük şirketle başa çıkmanın en önemli yolu, bütçe belirlemeden geçer. Belirlediğiniz bütçenin size kazanç sağlaması için doğru tercih yapmak çok önemli. Size maksimum verimi sağlamayı amaçlayan üç tane teklif stratejisinden size en uygununu bulmanız gerekir. Bunlar: Ücret alt sınırı, Ücret Üst Sınırı ve Hedef Ücret 

Rakiplerinizi İyi Tanıyın

Facebook algoritması, açık arttırmada belirlediğiniz her teklife girer; üstündeki tekliflere girmez. En çok satış imkanı olmasına karşın en doğru fiyat aralığını bilmenizin şart olduğu stratejidir. Satış dünyası oldukça değişken olduğu için fiyatlarınızı güncellemeli, rakip firmanızı iyi tanıyıp ona göre hareket etmelisiniz. Aksi takdirde reklamınızın çıkmama ihtimali vardır.

Doğru Zaman Doğru Strateji

Facebook algoritması bu sefer açık arttırmada belirlediğiniz fiyatın üstüne çıkabilir veya altına inebilir. İddialı bir şirket için ideal olan bu teklif stratejisi, ne olursa olsun kazanmaya ve rakiplerinizi yenmeye odaklıdır. Ancak yanlış zamanda uyguladığınız bu strateji sizin paranızın yanmasına neden olabilir. “Doğru zaman doğru strateji” ilkesini kullanmalısınız.

Hedef Ücret Belirleyin

Son olarak Facebook algoritması, açık arttırmada belirlediğiniz fiyatın aynısını verir. Şirketinizin reklam ücretleri sabitse, fiyatları değişkenlik göstermiyorsa bu stratejiyi kullanmak size en uygun yöntemdir.

Bir yanıt yazın