En Çok Kullanılan 4 Arama Motoru ve Temel Özellikleri

Arama motorları pek çok açıdan web kullanıcıları için arama kolaylıkları sağlıyor. Milyarlarca verinin yer aldığı web dünyasında arama motorları kullanıcılar için arama dışında pek çok farklı uygulama ile de hizmet veriyor. Google, arama motorları pazarındaki payı ile hala en üst sırada ve en güçlü…

Ancak Google dışında da popüler olan farklı arama motorları da bulunuyor. İşte bunlardan bir kaçı ve temel özellikleri; Bing, Baidu ve Yahoo!…

Google Temel Özellikleri 

Netmarketshare tarafından Şubat 2019’da gerçekleştirilen raporlamada Google, pazar payı açısından yüzde 74,38’lik bir paya sahip. Google 4 Eylül 1998’de Amerika’da faaliyete geçmiş bir teknoloji şirketidir. Söz konusu arama motoru, internet tabanlı sisteme sahiptir ve kullanıcıları için ek ürünler oluşturur. Google temel özelliğini ve vizyonunu, bilgileri düzenlemek ve herkesin erişebileceği, yararlanabileceği bir hale getirilmesi olarak ifade eder. Sesli arama özelliği, translate, fotoğraf arama servisi ve dijital kütüphane gibi pek çok farklı hizmetiyle de ön palana çıkar. Aynı zamanda Google AdSense uygulaması ile de reklam platformu olması da pazar payının büyümesinde en büyük etkiyi oluşturur. Bugün en yakın rakibiyle arasında ortalama yüzde 60 fark bulunan Google hiç tartışmasız en iyi arama motoru olma özelliğini koruyor.

Google ile Semantik Aramalar

Google’ın arama motorları pazarında en büyük paya sahip olmasının temelinde; semantik arama sonuçları sunması gösteriliyor. Gerçekleştirilen aramalarda kullanıcıların neye ulaşmak istediğini, en iyi sonuçlarla gösterme başarısı oldukça yüksek olan Google, semantik web üzerindeki çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Anahtar kelimeler, görseller, konum bilgileri, geçmiş arama verileri gibi pek çok unsur semantik sonuçlar konusunda Google alt yapısını destekleyen unsurlar arasında yer alıyor. 

Bing Temel Özellikleri

Microsoft şirketine ait olan Bing, en popüler arama motorları arasında yer alıyor. Arama motorları arasındaki payı ise yüzde 7.92. Görsel arama motorları arasında sınıflandırılan Bing, video araması yapmak konusunda oldukça başarılı sonuçlar veriyor. Özellikle Windows, personal computer (PC) için varsayılan tarayıcı olarak kabul edilse de kullanıcıların ancak yüzde 10’u tarafından tercih ediliyor. Bing, bugün Türkçe dahil olmak üzere 58 farklı dilde kullanılabiliyor. Android ve iOS cihazlarda da yüksek performans sağlayan Bing, bu özeliği sayesinde Google’a alternatif olarak görülüyor. Öte yandan, webmaster ve program geliştiriciler için sunduğu ekstra uygulamalar ile de dikkat çekiyor. 

Baidu Temel Özellikleri

Baidu arama motoru, 2000 yılında Çin’de Google’a uygulanan yasak sonrasında kuruluyor. 2019 yılı itibariyle de özellikle Çin’de en popüler arama motoru olma özelliğine sahip. Pazar payı ise her geçen büyüyor. NetmarketshareŞubat 2019 verilerine göre pazar payında 2. sırada yer alıyor. Yüzde 11.91 ile arama motoru pazarında hızla ilerliyor. Ses ve görüntü servisine sahip olan Baidu, Android tüm cihazlarla uyumlu biçimde çalışabiliyor. Mobil cihazlar için geliştirilen özel uygulamalarıyla da bugün tüm dünyada adından söz ettiriyor. DU pil tasarrufu, DU kaydedici, Facemoji klavye, ES dosya gezgini gibi uygulamalar bugün milyonlarca kişi tarafından kullanılıyor.

Yahoo! Temel Özellikleri

Yahoo! 1995 yılında Stanford Üniversitesi öğrencisi iki öğrenci tarafından kuruluyor, bugün ise dev bir organizasyon olarak karşımızda duruyor. Netmarketshare Şubat 2019 verilerine göre Yahoo! arama motoru pazar payının yüzde 3.45’ine sahip. Yahoo bir arama motoru olmasının yanında; en popüler elektronik posta sağlayıcıları arasında yer alıyor. Yahoo e-mail uygulaması dışında news uygulaması ile de oldukça popüler. Aynı zamanda 38 farklı dilde hizmet veren Yahoo, Finance ve Yahoo Answers ile de ön plana çıkıyor. Flickr ile bütünleşme sonrasında Yahoo! görsel sonuçlar açısından da çok daha başarılı sonuçlar veriyor. Öte yandan, Firefox tarayıcılar için de varsayılan arama motoru olma özelliğine sahip. 

Bir yanıt yazın