Blogunuzu Bir Müşteri Edinme Aracına Çevirmenin 8 Yolu

Bir blog oluşturmak ve onu devam ettirmek kolay bir iş değildir, ancak hikâyenizi kullanarak hitap ettiğiniz kitleyle güçlü bir bağ kurmak özellikle zordur. Amacınız sadece kullanıcılarınıza bir değer sağlamak değil, onları meşgul eden ve eğlendiren bir hikâye anlatmaktır.

Çevrimiçi olarak yayımlanan 152 milyondan fazla blog var ve sadece bazıları insanların ilgisini gerçek anlamda çekebiliyor. Okuyucuları blog metinlerinize yönlendirmek, sadece uzun vadeli müşterilere dönüşmeleri halinde verimli olacaktır.

Peki, blog okuyucularınızı nasıl müşterilere dönüştürürsünüz? Okuyucuları blog metinleriyle bağlayabileceğiniz ve onları ürün veya hizmetinizi satın almaya ikna etmek için kullanabileceğiniz birkaç püf noktası ve teknik bulunuyor.

1. Çok Spesifik Bir Hedef Kitlesi Seçin

İstatistiklere göre, internet kullanıcılarının %77’si düzenli olarak blogları okuyor. Ancak herkes aynı içeriği tercih etmiyor. Okurların seçimleri ve gereksinimleri farklılık gösteriyor, aynı nedenle yaptıkları aramalar da değişiyor. Bu nedenle kapsamlı bir araştırma yaparak içeriğinizi ve anahtar kelimelerinizi blogunuzun belirli sorgularda arama motorlarında görüntülenecek ve hedef kitlenizin keyifli bir deneyim elde etmesini sağlayacak şekilde özelleştirmeniz gerekiyor. Makaleleriniz konusunda bilinçli davranın zira genel dönüşüm oranınızda önemli bir rol oynayacaklar.

2. Blogunuzda Ürününüz Hakkındaki Müşteri Yorumlarını Paylaşın

Araştırmalara göre, insanların %84’ü blog gönderisi şeklinde düzenlenen incelemelere güveniyor. Bu bakımdan sosyal medya çok önemli bir rol oynayabilir. Blog gönderiniz hakkında ilgi çekici sosyal medya gönderileri yaratın ve takipçilerinizle paylaşın. Bunu makalenizdeki dikkat çekici ve faydalı kısımları paylaşarak yapabilirsiniz. Bu yöntemle takipçilerinizin içeriğiniz hakkında bir fikir sahibi olmasını sağlayın ve onları blogunuzu ziyaret etmeleri için ikna edin. Pozitif incelemeler, keyifli bir şekilde müşterilerinize dönüşebilecek pek çok okuyucunun ilgisini çeker.

3. Kendi Alan Adınızla Blogunuza Güvenilirlik Kazandırın

Kendinize ait bir alan adı kullanmak, blogunuzu kurarken yapmanız gereken ilk şeylerden biridir. Blogunuzu bir alt alan adında barındırmak yerine kendi alan adınızı satın alarak özgün bir kimliğe sahip olmasını sağlayın. Günümüzde binlerce yeni alan uzantısı mevcut ve işletmenizle en alakalı olanı kolayca seçebilirsiniz.

Örneğin, işletme web sitenizin alan adı www.potsandplants.com ise, blogunuz www.potsandplants.online, www.potsandplants.site veya wwwpotsandplants.space olabilir.

Blogunuz için özgün bir alan adına sahip olmak, kullanıcılara blogunuzun benzeri olmayan bir mülkiyete konu olduğunu ve üzerinde hem değerli, hem de kullanışlı bilgiler paylaştığınızı gösterir.

4. Okuyucularınıza Değer Katın

Hiçbir şey vermiyorsanız hiçbir şey isteyemezsiniz.

Yazdığınız konu hakkında içeriğinizi zenginleştirmek büyük önem taşır. Makale ve blog gönderileriniz ayrıntılı araştırmaya dayalı olarak yazıldığında okuyucularınız için değerli bir bilgi kaynağına dönüşebilir. Zaman içinde, bu tip makaleler okuyucularınızla güçlü bir bağ kurmanıza yardımcı olacak, size güvenmelerini sağlayacak ve hem blogunuz hem de işinizi daha kârlı hale gelecektir.

5. İçeriğinizi Yönetin

Sayfa tasarımınızı estetik açıdan izleyicilere hitap edecek şekilde hazırlayın. İçeriğinizi yalnızca görsel olarak çekici hale getirmekten daha fazlasını yapmalısınız. İçeriğinizi kolay okunabilirlik ve daha iyi anlaşılabilirlik için çeşitli bölümlere ayırmanız da gerekecektir: Okuyucunun dikkatini içeriğin hangi kısmının çekeceğini asla bilemezsiniz. Çoğu okuyucu, yaptığı aramalarla ilgili bir şey bulmak için sayfayı hızlı bir şekilde gözden geçirir. Bu nedenle, blogunuzun alt başlıkları ve tasarımı tüm önemli bilgileri vurgulamalıdır.

6. Yeniden Pazarlamayı Düşünün

Sitenizi ziyaret eden herkes müşteriniz olacak diye bir kural yoktur. Ziyaretçileriniz geri dönebilir veya dönmeyebilirler. Bununla birlikte, yeniden pazarlama yöntemini kullanarak bu ziyaretçilere bir kez daha ulaşabilir ve belirli hedefe sahip mesajlarla onları web sitenize geri gelip ürününüzü denemeleri için teşvik edebilirsiniz. Perfect Audience, Google AdWords ve ReTargeter gibi araçlar, kullanıcılarınıza farklı reklamlar veya yaptıkları aramalara uygun tekliflerle yeniden ulaşmak için faydalı olabilir. Bu yöntem, kullanıcıların ürününüzü hatırlaması sağlar ve dönüşüm şansınızı artırır.

7. İçeriğinizi Optimize Edin

Günümüzde dijital pazarlama dünyası son derece rekabetçidir ve her 0,5 saniyede bir yeni bir blog yazısı oluşturulmaktadır. Blog sayılarındaki artış, rekabeti daha da artırmaktadır. Makalenizi ne kadar iyi yaratmış olursanız olun, sadece arama motorlarının sonuçlarında çıkıyorsa görüntülenip dönüşüm elde etmenizi sağlayacaktır. Peki, bu dönüşümü nasıl sağlayabilirsiniz? Değer yaratan ve belirli bir anahtar kelime için optimize edilen içerik oluşturarak. İnternet kullanıcılarının %71’i, Google arama sonuçlarının ilk sayfasında görünen web sitelerine tıklamaktadır. Dolayısıyla arama sonuçlarının ilk sayfasında çıkmanızı sağlamak için içeriğinizi optimize edin.

8. Gönderilerinizi Kalitesine Odaklanın

İçeriğinizi uygun anahtar kelimeler kullanarak optimize ederseniz insanlar web sayfanıza tıklayabilir, ancak dönüşüm elde etmek içeriğinizin ne kadar kaliteli olduğuna bağlıdır. Okuyucularınıza doğru bilgileri uygun bir şekilde sağladığınızdan emin olun: İçeriğiniz değersizse, okuyucularınız blog gönderinizin tamamını okumak için zamanlarını harcamazlar. Bu nedenle kaliteye odaklandığınızdan emin olun ve okuyucularınızı sayfanızı ilk kez ziyaret ettikleri anda etkileyin. Bunu yapmak sadece saygınlık yönetiminize yardımcı olmakla kalmayacak, aynı zamanda dönüşüm oranlarınızı da artıracaktır.

Sonuç

Etkili bir iletişim kanalı kullanmak, okuyucularla bağlantı kurmayı kolaylaştırır. Yararlı içerikler sunmaya yönelik sürekli çaba göstermeniz, işletmenize yönelik olumlu bir izlenim ortaya çıkmasını sağlar ve blogunuzu tanıdıklarıyla paylaşmak isteyen sadık müşteriler yaratır.

Bu nedenle, içeriğinizi okuyucularınız için değerli tutun. En kaliteli içeriği sunma niyetiyle yazın ve karşılığında en iyi yanıtı bekleyin. İçeriğinizi tanıtmanın benzersiz bir yolunu bulun: Uygun tanıtım stratejileri olmadan içeriğiniz okuyucuların dikkatini çekmeyecektir. Bu teknikleri kullanarak blog trafiğinizi gerçek müşterilere dönüştürmeye başlayın.

Bir yanıt yazın