Pandemi Sonrası Neden E-Ticarete Yatırım Yapmalısınız?

Koronavirüsün (COVID-19) yayılması dünya üzerinde küresel bir sağlık krizini de beraberinde getirdi. Bu kriz; ekonomi, iklim, politika, sağlık ve daha birçok alanı etkisi altına aldı. Virüs, genel olarak etkisi altına aldığı bu sektörleri kötü yönde etkilemiş olmasına rağmen e-ticaret ticaret alt yapısı olan firmalar krizden başarı ile çıkmayı başardı. Bu başarıyı gören diğer perakendeciler de e-ticaret altyapılarını güçlendirmek için çalışmalarını arttırdı. Peki, pandemi süreci e-ticarete nasıl etki etti? Pandemi süreci sonrası e-ticaret sektörü için beklentiler nelerdir, gelin bir göz atalım. 

Pandemi Sürecinde E-ticaret Neden Tercih Edildi?

COVID-19 virüsüne karşı alınan tedbirlerin başında sosyal mesafe ve hijyen geliyor. Bu nedenle temel ihtiyaçlar başta olmak üzere neredeyse her ihtiyaç evlerden e-ticaret yöntemiyle karşılanmaya başlanmıştır. E-ticaretin pratik olması, temassız ödeme imkanı sunması, ürün çeşitliliğinin fazla olması, evden dışarı çıkma ihtiyacı duyulmaması, birçok kampanya ve indirimden yararlanılabilmesi gibi imkanları, tercih edilme sebebi. Pandemi sürecinde de insanların sokağa çıkmaması e-ticaretin yükselişinde kaçınılmaz bir fırsat yarattı. 

Pandemi Sürecinde E-Ticaret Hacmi

E-ticareti tanımlayacak olursak; insanların internet ortamında para karşılığında sanal veya gerçek ürünleri satın alma işlemidir. Kısaca e-ticarete, ticaretin elektronik versiyonu denilebilir. E-ticaret ile satılabilecek ürünlerin kısıtlaması yoktur. Her türlü tüketim ihtiyacının e-ticaret yöntemiyle satışı yapılabilmektedir.

İstatistiklere bakıldığında; dünya çapındaki ticaret hacmi nüfusun da artmasıyla yükselişe geçti. 2019 yılında dünya ticaret hacmi 25 trilyona ulaştı. Farklı araştırmaların sonucuna göre, Covid-19 ile birlikte internet kullanımı artışı da yüzde 20’ye yaklaştı. Üstelik bu yükseliş yalnızca sosyal medya ile doğan Z kuşağının etkisi değil, X ve Y kuşakları da internette yerini aldı. Dijital pazarlamanın da etkisiyle e-ticaret hacmi bu noktada yükselişe geçti. Dünya e-ticaret hacmi 2011 yılında %3,6 iken pandemi süreciyle birlikte bu rakam 2019 yılında %15’e kadar ulaştı. İnternet kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte e-ticaret sektörünün sağladığı kolaylıklar göz önünde bulundurulursa bu rakamların artışı halihazırda beklenilen bir sonuçtu. Çünkü pandemi sürecinde fiziksel alışveriş yapılmaması insanları e-ticaret yoluyla alışverişe itti. E-ticaret altyapısı olan veya bu sektörde kendini geliştiren firmalar pandemi sürecinde müşterilerini kaybetmek yerine artırarak işlerine devam etti. Geleneksel pazarlamanın yerini alan dijital pazarlama ve e-ticaret bu noktada, markalara da önemli ipuçları verdi. 

Pandemi Süreci Sonrası E-ticaret Sektöründeki Beklentiler

Perakende satış yapan işletmeler ancak dünyadaki değişimlere ayak uydurarak devamlılıklarını sağlayabilir. Yenilikleri takip ederek ve değişen sisteme göre ilerleme sağlanırsa işletmeler büyüyebilir, bu bir gerçek! 

Pandemi süreci her ne kadar diğer sektörleri kötü etkilese de aksine e-ticaret sektörü için beklenmeyen bir yükselişe neden oldu. Ve uzmanlara göre e-ticaret kolaylığını keşfeden insanlar, bu alışkanlıklarına pandemi süreci sonrasında da devam edecek. Yine uzmanların görüşlerine göre, salgın bulaşıcı olduğu için etkileri de hem psikolojik hem de fiziksel olarak devam edecek. İnsanlar kendi izolasyonlarını sağlamak adına evlerinden çıkmamayı sürdürecek. Elbette internet erişiminin gün geçtikçe artması da e-ticaret hacminin yükseleceğinin göstergesi.  Bu noktada e-ticareti henüz kullanmayan işletmelerin de bu sektörde kendilerine yer edinmeleri gerekiyor. COVID-19 salgını sonrası işletmelerin birtakım altyapı çalışmalarını güçlendirilmesi ve tamamlanması şart. Henüz e-ticaret sektöründe yerini almayan ve gerekli alt yapıya sahip olmayan işletme ve girişimciler bunu görerek kollarını sıvamaya başladı bile. Ancak, insanların mağdur olmaması için, e-ticarete başlarken tedarik zincirinin ve site altyapılarını sağlam olması önemli. Aksi halde, sosyal medyanın gücü ile serüven başlamadan sonlanabilir. Firmaların e-ticaret için yeni projeler geliştirerek bu projeleri sistematik hale getirmeleri işletmelerin yararına!

Bir yanıt yazın