Instagram’ın işletmenizi tanıtmanızı sağlayacak 6 avantajı

Güncel istatistiklere göre, her ay dünya çapında 1 milyar kişi Instagram kullanıyor. Üstelik Instagram kullanıcılarının %63’ü, hesaplarına her gün giriş yapıyor. Diğer bir deyişle, Instagram’ın pazarlamacılar için en popüler platformlardan biri olduğuna kuşku yok: İşletme sahipleri Instagram kullanarak işletmeleri ve ürünleri hakkında herkesi rahatlıkla bilgilendirebilir.

Eğer dijital pazarlama stratejilerinizi oluşturma sürecindeyseniz, bu makale çok işinize yarayacak: Aşağıda, işletmelerin yararlanabileceği en önemli Instagram avantajlarından bahsediyoruz.

Instragram’ın işletmeniz için 6 avantajı

Aşağıda, Instagram’ın size ve büyümesi için uğraştığınız işletmenize faydası dokunacak altı avantajını listeliyoruz. Bu ipuçlarını kullanarak işletmenizi mümkün olan en etkili şekilde tanıtmaya başlayabilirsiniz.

1. Popüler bir platform

Instagram, ne kadar popüler olduğunu belirtmek için kullanıcı sayıları ile övünür. Yukarıda bahsettiğimiz istatistik haricinde, kullanıcılarının Instagram uygulaması için 2020 yılında her gün 28 dakika harcadıklarını da belirtelim. Bu kullanıcı topluluğunun büyük bir kısmı sevdikleri markaları takip edip onlarla etkileşime giriyor.

Instagram’ın en sevilen özelliklerinden biri olan ‘Hikâyeler’ (Stories), her gün 500 milyon kişi tarafından kullanılıyor. Hatta her 4 Milenyal’den 1 tanesi ve Z Jenerasyonu  satın almak istedikleri ürün ve hizmetleri bulmak için Hikâyeler özelliğini kullanıyor. Bu, işletmelerin mesajlarını aktif tüketicilere iletmeleri için mükemmel bir fırsat.

2. Görselliğin ağır bastığı bir platform

Nüfusumuzun yaklaşık olarak %65’i görsel yolla öğrenenlerden oluşuyor. Bu da Instagram gibi görsel tabanlı bir platformun ürünlerinizi tanıtmak ve açıklamak için en iyi seçeneklerden biri olmasını sağlıyor.

Instagram, işletmelerin ürünleri için tüketicilerin bağ kurabilecekleri bir kişilik oluşturmasını sağlıyor. Örneğin çevrimiçi bir tekstil mağazası, son sezon ürünleri tanıtmak için Hikâyeler özelliğini kullanabilir ve takipçilerinin devam eden promosyonlar hakkında bilgi edinmesini sağlayabilir.

Instagram, insanların ürünleriniz hakkında bilgi sahibi olmasını ve onları doğrudan platformun kendisinden veya mesaja tıklayıp ziyaret edebilecekleri web sitesinden satın almayı düşünmelerini sağlıyor. Web sitesine gitmeleri halinde, işletmeniz ve diğer ürünleriniz hakkında daha fazlasını da öğrenebiliyorlar.

3. Dünyaya açılmanızı sağlıyor

Instagram, işletmenizin dünyanın her yerindeki insanlara ulaşmasını sağlıyor. Uygulama dünyadaki hemen her ülkede kullanıldığından, global bir müşteri kitlesine hitap edebilir ve işletmenizi büyütebilirsiniz.

Diğer ülkelerdeki kullanıcılarınız Instagram aracılığıyla hakkınızda bilgi edinebilir. Bir eTicaret mağazası sahibiyseniz veya çevrimiçi hizmetler sunuyorsanız, birden çok ülkede kullanılabilen bir platform sahibi olursunuz (elbette, o ülkelere teslimat yaptığınız sürece).

Pro-ipucu: Alan adınız ve kullanıcı adınız aynıysa, Instagram hesabınızdan daha da güçlendirebilirsiniz. Alan adınızı .store, .tech, .site, .online, .fun, .space gibi yeni tip uzantılar ile kaydederek bunu yapabilirsiniz. Örneğin, www.mutfak.site (Insta: mutfak.site) veya www.gitarogren.online (Insta: gitar.online).

Bir yanıt yazın