Sosyal Medyanın Sitenize Katkıları! Neyi, Ne Zaman, Nerede Paylaşmalısınız?

Sosyal paylaşım ağları ve bunlara ait kullanıcı odaklı sistemlerin web sitenize katkısı yadsınamaz. Her biri kendi içinde farklı özelliklere ve paylaşım biçimlerine sahiptir. Hizmet ve ürün pazarlaması, marka tutundurma çalışmaları gibi pek çok farklı amaç doğrultusunda sosyal paylaşım ağları etkin birer etkileşim aracı olarak da düşünülebilir.

 

Web 2.0 Çağı ve Etkileşimli Web: Yükselen Sosyal Medya

Web 1.0 çağından Web 2. 0 çağına geçişle birlikte web siteleri daha etkileşimli bir biçim aldı. Web’in 1.0 versiyonunda internet siteleri yalnızca bilgi içeren birer sayfadan ibaretti ve kullanıcı ile etkileşim telefon numaraları ve e-mail üzerinden gerçekleştirilebiliyordu.

2004 sonrasını  Web 2.0 çağı olarak tanımlayabiliriz.  2004 itibariyle başlayan etkileşim, kullanıcıların web sitelerine yorum yazabilme, online destek servisleri gibi araçlarla gerçekleşmiştir. Ancak etkileşimin ve Web 2.0 çağının itici gücü sosyal paylaşım ağları olmuştur.

 

Web Siteniz için En Uygun Sosyal Medya Araçlarını Nasıl Belirleyebilirsiniz?

Sosyal paylaşım ağları çeşitlilik gösterir, her biri kullanıcı odaklı şekilde hizmet verir. Hangi sosyal medya aracını kullanmanız gerektiği konusuna öncelikle karar vermelisiniz. Söz konusu kararı vermeden önce aşağıda sıralanan sorulara cevap vermek ve bu doğrultuda oluşturulacak strateji ile hareket etmek başarıya erişmenize katkı sağlayacaktır.

  • Yapılan iş nedir?
  • Neyi amaçlıyoruz?
  • Şu an ne durumdayız?
  • Kimleri hedefliyoruz? Hedeflenen kitle hangi sosyal medya araçlarını yoğun olarak kullanıyor?
  • Eşsiz satış önerimiz nedir? (Unique Selling Proposition)
  • Rakiplerimiz kimler ve onlar neler yapıyor?
  • Markamızın karakteri nedir?
  • Başarı kriterimiz nedir?

Yukarıda sıralanan sorulara vereceğiniz cevaplar; hangi sosyal medya araçlarını tercih etmeniz gerektiği ve stratejinizin ne olması gerektiği konusunda da kararınızı netleştirecektir.

 

Sosyal Medyada Neyi Paylaşmalısınız?

Sosyal medya araçlarında paylaşım yaparken ürün ya da hizmet pazarlamasına doğrudan etki edecek satış stratejisi odaklı paylaşımlar yapabilirsiniz. Aynı zamanda markanızın bilinirliğini artırmaya yönelik olarak da paylaşımlar hazırlayabilirsiniz. Söz konusu paylaşım amaçlarınızı tamamen oluşturduğunuz sosyal medya stratejiniz belirleyecektir. Web sayfanızda yer alan hizmet ya da ürünlere ait bilgileri sosyal medya üzerinden kullanıcılarınızın dikkatini çekecek şekilde paylaşmak önemlidir. Ancak doğrudan satış dışında bir stratejiniz bulunuyorsa; hazırlayacağınız paylaşımları hedef kitlenizin ilgi alanlarıyla doğrudan ilişkili biçimde şekillendirmelisiniz.

 

 

Sosyal Medyada Neleri Paylaşabilirsiniz?

Ürün görselleri ve özellikleri

Hizmet verdiğiniz alanlara ilişkin görseller ve özellikleri

Kurumunuza ait etkinlikleri

Markanızın bilinirliğini artırmaya yönelik çalışmaları

Özel gün ve bayramlara ait mesajları

Blogunuzda yayınladığınız ilgi çekecek içerikleri

 

Sosyal Medyada Paylaşımları Ne Zaman Yapmalısınız?

Sosyal medya paylaşım zamanı oluşturduğunuz satış stratejinizle ve hedef kitlenizin sosyal medya kullanım zamanıyla doğrudan ilişkilidir. Ancak en ideal paylaşım zamanlarıyla ilgili her bir sosyal paylaşım ağına ilişkin değerlendirmeyi ayrı ayrı yapmak gerekir.

 

Facebook İçin En ideal Paylaşım Zamanı Nedir?

Facebook’un en yüksek etkileşim aldığı tarih ve saat aralıklarına ilişkin son araştırmalar; ideal günün perşembe ve cuma günü saat olarak ise; 13.00 ile 15.00 saatleri arasında olduğu belirtilmektedir. Facebook için ikinci en ideal zaman dilimi ise sabah 09.00 ve öğleden sonra 16.00 olarak tespit edilmiştir.

 

Instagram İçin En ideal Paylaşım Zamanı Nedir?

Instagram paylaşımları için etkileşimin en yüksek olduğu gün çarşamba olarak ifade edilmektedir. Saat olarak ise ilginç olduğunu düşünebilirsiniz ancak 02.00 en çok etkileşimin alındığı zaman aralığı olarak veriliyor. Instagram için etkileşimi yüksek ikinci zaman dilimi ise öğlenden sonra saat 17.00 olarak belirtiliyor.

 

Twitter İçin İdeal Paylaşım Zamanı Nedir?

Paylaşım etkileşimlerinin yüksek olduğu gün Twitter için çarşamba ve perşembe günleri; en uygun zaman ise 12.00, 17.00 ve 18.00 olarak ifade edilmektedir.

 

Linkedin İçin İdeal Paylaşım Zamanı

Sosyal paylaşım ağlarından Linkedin için en ideal gün; salı, çarşamba ve perşembe olarak tespit edilmiştir. Zaman olarak ise; 12.00 ideal paylaşım zamanı olarak belirtilmektedir.

 

 

PaylaşımShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Bir cevap yazın