Sosyal Medyada Pazarlamanın 10 Kuralı

Günümüzde insanlar artık günün önemli bir bölümünü internette zaman geçirerek harcıyor. Özellikle sosyal medya platformlarında insanlar çok aktif bir şekilde yer alıyor ve sürekli içerik paylaşımlarında bulunup takipçi ve beğeni topluyorlar. Bu sayede milyonlarca insana aynı anda ulaşıp çok kolay bir şekilde onlarla iletişim kuruyorlar. Bu sayede onlarla çeşitli paylaşımlarda bulunuyorlar. Hatta bu paylaşımların eriştiği insan sayısı arttıkça sosyal medya platformlarında popüler olup sosyal medya fenomenleri haline gelebiliyorlar. Eğer bir sosyal medya fenomeni iseniz bu sizi binlerce hatta milyonlarca kişinin takip ettiği anlamına gelmektedir ve hal böyle olunca sizin sosyal medya hesaplarınız çeşitli sektörlerden bir çok firma için çok cazip bir reklam yayınlama platformu haline gelmiş olur. Eğer siz de bu işe başlayıp sosyal medya hesabınızın verimini artırmak ve buna bağlı olarak bu alandaki deneyim ve tecrübelerinizi artırmak ve daha fazla hedef kitleye ulaşmak istiyorsanız bu yazı tam da size göre.

Bu işe yeni başlayacak olanlar için zorlayıcı bir deneyim olacağını söylemek şimdiden mümkün ancak bu size imkansız gibi gözükmesin. Hangi işi iyi yapmak çok kolaydır sanki değil mi? O yüzden şimdi sizlere vereceğimiz 10 önemli kuralı dikkate alıp titiz bir şekilde sosyal medya hesabınıza uygulayabilirseniz dilediğiniz başarıya ulaşmak için önünüzde hiçbir engel olmayacaktır. İlk ve en önemli hayati kuraldan bahsederek başlayalım. Eğer sosyal medya alanında başarılı olmak niyetindeyseniz bu işe gerçekten çok fazla zaman harcamalısınız ve gerçek bir sosyal medya fenomeni gibi davranmayı öğrenmelisiniz.

1.  Hedef Kitlenize Kulak Verin

Sosyal medya ve içerik pazarlama alanında gerçekten başarılı olmak istiyorsanız, kafanıza göre içerikler paylaşmak yerine önce hedef kitlenizi belirlemelisiniz ve ardından onlara kulak verip detaylı bir analiz yaptıktan sonra içeriklerinizi hedeflediğiniz kitleye göre ayarlayıp paylaşımda bulunmalısınız. Peki bunu nasıl yapacaksınız? Şöyle ki; öncelikle hedef kitlenizin en çok önemsediği ve üzerine konuştukları şeylerin bir listesini hazırlayın. Daha sonra listelediğiniz bu konu başlıkları hakkında yazılmış tüm haberleri, dergileri, oluşturulmuş sosyal medya hesaplarını teker teker inceleyin ve bunları inceleyerek hedef kitlenizin değerli bulabileceği içerikler üretin. Ayrıca bu incelemeleri daha da detaylandırıp istatistiki veriler haline getirebilirseniz, içerikleriniz besleyerek zenginleştirmenize ve dahaçok takipçi çekmenize büyük fayda sağlayacaktır.

2. Heyecanınızı Kaybetmeyin

Başarılı bir sosyal medya ve içerik pazarlaması bir günde olabilecek bir şey değildir. Dolayısıyla bu konuda istediğiniz başarıya ulaşabilmek için gerçekten sabırlı davranmalısınız. Kat edeceğiniz uzun bir yol var ve elde edeceğiniz kötü sonuçların ve başarısız denemelerin sizi yıldırmasına ve bu işten vazgeçirmesine müsaade etmeyin. Bu noktada, içinizdeki isteği  kaybetmeden sakin kalmalı ve sürecin sizi daha iyi bir noktaya getirmesine izin vermelisiniz.

3. Kısa Ve Öz Konuşun

Eğer yaptığınız paylaşımların içeriği yeterince zengin ve yaratıcıysa insanların birbirlerine önerebileceği bir marka haline gelebilirsiniz. Ancak bu oluşturduğunuz zengin ve yaratıcı içerikleri, düz ve sıkıcı bir anlatım ile insanların beğenisine sunarsanız, insanların birbirlerine önerebileceği bir marka haline gelmeniz zor bir hale gelecektir. Hatta en iyi içeriklerin size ait olduğunu iddia etseniz bile, kullandığınız anlatım üslubu insanların sizin sosyal medya hesaplarınızdan uzaklaşmasına neden olacaktır. Bu durum aslında “konuşma, göster” mantığıdır. Dolayısıyla, eğer yaratıcılığınızı ve zengin içeriklerinizi kısa ve öz bir üslup kullanarak ifade ederseniz hedef kitlenizi kendinize çekip sosyal medya platformlarınızı kitlenizin çevrelerindeki diğer insanlara da önermelerini sağlayabilirsiniz.

4. Stratejiye ve Ana İçeriğe Odaklanın

Başarılı bir marka imajı çizmek sosyal medyada müşterilerinizin gözündeki değerinizi artırabilir. Ancak her konuda başarılı ve uzman bir imaja sahip bir marka olmak uğruna, önünüze gelen her sosyal medya stratejisini uygulamanıza gerek yok. Tam tersi, belirli konular ile kendinizi sınırlandırıp tamamen o konular hakkında içerik ve sosyal medya stratejisine ağırlık vermelisiniz. Bu sayede takipçilerinizin sizden ne tarz paylaşımlar beklediğini daha kolay kavrayabilir ve hedef kitlenizin sayısını artırıp müşterilerinizin ilgisini daha fazla çekebilirsiniz.

 5.  Gerçek Takipçiler Edinin

Sosyal medya hesabınızın kalitesi her zaman takipçi sayınız ile doğru orantılı değildir. Sizi gerçekten takip eden ve içeriklerinizi kendi takipçileri ve yakınlarıyla da paylaşmağa değer gören, az ama öz bir kitleye sahip olmanız, sosyal mecralarınızı bir kere ziyaret edip sonrasında kaybolan 20.000 kişiden çok daha fazla fayda sağlayacak bir durumdur.

6. TanınırlığınızıArtırın

İçeriklerinizin takipçileriniz tarafından beğenilip ilgi görmesi ürettiğiniz içerikleri onların kendi hesaplarında da paylaşmasını sağlayacaktır. Bu yolla içerikleriniz Twitter, Facebook, Instagram ve Linkedin gibi bir çok platform aracılığıyla daha fazla kişiye ulaşabilir ve bu sayede tanınırlığınızı artırmanızı sağlayabilirsiniz. Bunun haricinde, içeriklerinizi takipçilerinizin de paylaşıyor olması arama motorlarında sizin daha da yukarılarda gözükmenizi sağlayacaktır. Böylece insanlar anahtar kelimeleri arattığında, sizin sitenizle ve sosyal medya hesaplarınızla karşılaşma ihtimalleri artacaktır.

 7. Size Faydası Olabilecek Sayfalar İle İşbirliği Yapın

Sizin ile ortak hedef kitleye sahip sizden çok büyük markalar ile işbirliği yapmak hem markanızın değerini artıracak hem de ziyaretçilerinizin artmasını sağlayacaktır. Sizin ile aynı hedef kitleye sahip herkesi kendinize karşı rakip görüp onları karşınıza almayın, ancak şunu da unutmayın kendinize denk olan markalar ile işbirliği yapmanızın size pek de bir faydası olmayacaktır. Bunun haricinde yeni gelişmekte olan pek çok sayfa ile iki tarafın da kazanabileceği durumlar yaratarak takipçilerinizi artırabilirsiniz. Sonuçta bu işi bir satranç oyunu olarak düşünürseniz piyonlarınızın da olması gerekiyor öyle değil mi?

8. Sizinle İletişim Kurmalarını Engellemeyin

Size ulaşmaya çalışan insanları görmezden gelmeyin. Tam aksine bırakın sizinle iletişime geçsinler. Takipçilerinizle güçlü ve sürdürülebilir bir bağ yaratmak sosyal medya pazarlamanın en önemli noktalarından biridir. Takipçileriniz sizi ne kadar bir taraftar gibi sahiplenir ve destek verirse iskelet kadronuz o kadar sağlam bir şekilde artacaktır.

9. Sosyal Medya Fenomenlerinden Faydalanın

Sosyal medyada belli bir etki gücüne ve kitleye sahip insanlarla iletişim kurmanız önemlidir. Çağımızın popüler ünlüleri ve sosyal medya fenomenleri bu alanın öncüleridir diyebiliriz. Eğer sizin içeriklerinizi ilginç ve kaliteli bulurlarsa, bu içerikleri kendi takipçileriyle paylaşabilirler veya bunu onların paylaşmasını sağlayabilmek adına belli bir meblağ ödemeniz de gerekebilir. Bu tür insanlarla iletişime geçmeniz yani Influencer marketing gücünden yararlanmanız markanız için çok önemlidir. Çünkü referanslar her yerde her zaman önemlidir!

10. Ulaşılabilir Olun

İçeriğinizi paylaştıktan sonra takipçilerinizle iletişimde kalmaya devam edin. Paylaşımı yapıp hemen ortadan kaybolmayın. Resmi bir dil kullanmak yerine daha samimi ancak saygı çerçevesinde olacak şekilde bir üslup takınmaya özen gösterin.

Tüm bu 10 maddeyi doğru bir şekilde uyguladığınız takdirde takipçileriniz sizi farklı bulacak ve benzer içeriğe sahip başka bir mecraya yönelmeyeceklerdir.

PaylaşımShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Bir cevap yazın