Son yıllarda sosyal medya 7’den 70’e herkesin kullandığı bir araç haline geldi. Firmalar için reklam ve pazarlama yapmak konusundaki gücü oldukça yüksektir. Birçok firma sosyal medya sayesinde hedef kitlelerine çok daha kolay ulaşabilmektedirler. Fakat sosyal medyada pazarlama yapmak için bilinmesi gereken önemli konular vardır. Sosyal medyada pazarlama yapmak için gerekli olan 10 temel kuralı biraz inceleyelim.
1. Dinleme
Sosyal medyada pazarlama yapabilmek için hedef kitlenizin nelere önem verdiğini, nasıl bir hizmet almak istediklerini dinlemeli ve uygun çözümler sunmalısınız.
2. Odaklanma
Sosyal medya pazarlamasında uzmanlaşmış olmak önemlidir. firmanız ve ulaşmak istediğiniz hedef kitleniz ile güçlü bir iletişim kurmalısınız. bunun içinde kapsamlı bir strateji belirlemelisiniz.
3. Kalite
Sosyal medyada ürettiğiniz içeriklerin kaliteli olması insanların hafızalarında yer etmenizi sağlayacaktır. içeriklerinizi bir kez görüp unutan milyonlarca kişidense markanız hakkında paylaşımda bulunan tanıdıklarına sizden bahseden kişiler sosyal medya pazarlaması açısından daha önemlidir.
4. Tutku
İşinize olan tutkunuz ve sabrnız sosyal medya pazarlaması için oldukça önemlidir. Sosyal medya pazarlamasına sıfırdan başladıysanız hedefinize ulaşmanız uzun sürebilir.
5. Etki – Tepki
Sosyal medyada yaptığınız paylaşımlar gerçekçi ve insanların hayatına dahil olabilecek içeriklerde ise sizin dışınızda da paylaşılacak ve daha geniş bir kitleye yayılacaktır. Paylaştığınız içeriklerin yayılması sizin ve markanızın daha geniş kitleler tarafından tanınmanıza ve takip edilmenize olanak sağlayacaktır.
6. Yayılım
Sosyal medya üzerinde bilinirliliğinizi arttırmak için farklı çevrelerden takip edilen sosyal medyayı aktif olarak kullanan kişilerle bağlantıya geçin. Bu kişiler ile yapacağınız etkileşimler hem sosyal medyada bilinirliliğinizi ve insanlar tarafından güvenilirliğinizi arttıracaktır.
7. Değer
Sosyal medya pazarlaması yaparken sadece markanızın ve ürününüzün tanıtımını yapıyorsanız bir süre sonra sizi takip eden kişiler paylaşımlarınızdan sıkılacaktır. belirli aralıklarla hedef kitlenizin de sizinle iletişim kurabilmesini sağlayacak paylaşımlarda bulunmalısınız.
8. Kabullenme
Sosyal medyada markanız ve ürünlerinizi öven yorumlar gelebileceği gibi olumsuz yorumlarla da karşılaşacaksınız. yapılan olumsuz yorumları kaldırmak yerine bu kişilerle online olarak iletişim kurarak yaşadıkları olumsuzluklara çözüm bulmaya çalışmalısınız.
9. Erişilebilirlik
Sosyal medyada hedef kitlenizle sürekli iletişim halinde olmaya özen gösterin. Böylelikle her istediğinde size ulaşabilen hedef kitlenizin size olan güveni artacak ve marka değerinizin kalıcı olmasını sağlayacaktır.
10. Karşılık
Sosyal medyada sadece kendi içeriklerinizi paylaşmak yerine diğer kişilerin paylaşımlarının yayılmasını sağlarsanız o kişilerden de size dönüşler olacaktır.