Sosyal medya aramalarında öne çıkmanın yolları: Paylaşımlarda SEO yapılır mı?

Sosyal Medya Aramalarında Öne çıkmanın Yolu: SEO

SEO, arama motorlarında çeşitli kelimelerin aratılması sırasında, üst sıralarda görünebilmek için yapılan bir arama motoru optimizasyonudur. SEO çalışmalarının ilk hedefi Google arama motoru olsa da, yapılan optimizasyon işlemi akla gelebilecek diğer tüm arama motorları için de etkilidir. Arama motorlarında üst sıralarda görünmenin pek çok faydası vardır. Bunlardan en önemlisi, özellikle ürün veya hizmet satışı yapan web sitelerinin satış oranlarını arttırmasıdır.

Günümüzde sosyal medyanın giderek daha da popülerleşmesiyle beraber, sosyal medya SEO yapmak bu mecra için de önemli bir hale geldi. Artık yalnızca web siteleri için değil, aynı zamanda kişi veya kurumlara ait sosyal medya hesapları için de arama motoru optimizasyonu yapılıyor. Günümüzde pek çok işletme, web sitesinin yanında büyük ölçüde sosyal medya üzerinden de satış yapıyor. Bu durum, sosyal medya aramalarında öne çıkmanın önemini arttırıyor. Yalnızca satış yapmak amacıyla değil, bir kişi veya kurumu daha fazla tanıtabilmek amacıyla da kullanılan sosyal medya SEO optimizasyonu, en az web siteler için yapılan SEO çalışmaları kadar önemli.

Sosyal Medya SEO Optimizasyonu Nasıl Yapılır?

Sosyal medya SEO optimizasyonu yapmanın ilk şartı, ilgili sosyal medya hesabının herkese açık olmasıdır. Gizli hesapların içerikleri, arama motorları tarafından okunamaz. Bu yüzden ilk adım olarak sosyal medya hesabının gizlilik ayarı herkese açık olacak şekilde değiştirilmelidir. Sosyal medya kullanıcı adı ile, profil bölümünde yer alan isim ve açıklama bölümleri de sosyal medya SEO optimizasyonu için önemli birer unsurdur. Bu alanlar, öne çıkılmak istenen anahtar kelimelerin yer alması gereken yerlerdir.

Kullanılan sosyal medya platformunun içerisinde çeşitli sosyal medya SEO özellikleri veya daha farklı hesap türleri varsa bunlar en efektif biçimde kullanılmalıdır. Örnek olarak Instagram, işletme hesabı seçeneği sunuyor. Bu seçenek aktif edildiğinde hem sosyal medya hesabı otomatik bir şekilde herkese açık hale geliyor, hem de SEO için faydalı olabilecek bazı bilgilerin girilmesi olanağı ortaya çıkıyor.

Sosyal medya hesaplarının SEO optimizasyonu söz konusu olduğunda en önemli faktörlerden birisi de hiç şüphesiz ki anahtar kelimelerdir. Yapılan paylaşımlarda, paylaşımın içeriğini özetleyen anahtar kelimelerin yanı sıra ana anahtar kelimelere de yer verilmelidir. Her paylaşımda anahtar kelimeler mutlaka etkin bir şekilde kullanılmalıdır. Anahtar kelimelerin sayısı da çok önemlidir. Çok fazla anahtar kelime içeren paylaşımların SEO etkisi azalacaktır. 3 ila 7 arasında anahtar kelime sayısı en ideali olacaktır.

Sosyal medya hesabının aktif bir şekilde kullanılıyor olması, her gün en az bir veya iki içerik giriliyor olmasının yanı sıra yüksek oranda etkileşim yapıyor olması da önemlidir. Başka hesaplar tarafından beğeni, takip veya re-post almanın yanı sıra aynı zamanda başka popüler hesaplara beğeni ve takip yapmak da SEO konusunda katkı sağlar. Zira popüler bir hesaptaki herhangi bir paylaşım beğenildiğinde, kullanıcı adı o hesabın ilgili paylaşımının beğeniler bölümünde yerini alır. Arama motorları söz konusu alanları da okuyor olacaktır. Sosyal medya hesabının kullanıcı adı ne kadar çok yerde yer alırsa, SEO açısından o derece yarar sağlar. Bu sebeple sosyal medya hesabının kullanıcı adı içerisinde de anahtar kelime geçiyor olmalıdır.

Facebook ve Twitter Sosyal Medya SEO Teknikleri

Her sosyal medya platformu için farklı sosyal medya SEO teknikleri kullanılır. Twitter, genellikle yazılı paylaşımlarla ön plana çıkan bir sosyal medya platformudur. Buna karşılık olarak Instagram ise görsel paylaşımlarla ön plana çıkar. Facebook ise ikisinin harmanlanmış hali gibi düşünülebilir.

Yazılı paylaşım oranı yüksek olan sosyal medya platformlarında SEO yapmak daha kolaydır. Çünkü arama motorları, yazıları okuyabilir ancak paylaşılan bir görseli yorumlayamaz. Bu nedenle Facebook ve Twitter gibi platformlarda hashtag ile eklenecek anahtar kelimelerin yanı sıra, yapılacak olan yazılı paylaşımlarda da mutlaka SEO açısından güçlendirilmek istenen anahtar kelimelere yer verilmelidir.

Instagram Sosyal Medya SEO Teknikleri

Instagram söz konusu olduğunda ise, öncelikle Instagram’ın işletme hesabı özelliğinin kullanılması sosyal medya SEO açısından ciddi bir etki yaratabilir. Bu özelliğin aktif edilmesiyle beraber, Instagram profilinde isim bölümünün alt kısmında söz konusu sosyal medya hesabının hangi alanda faaliyet gösterdiğine dair bir açıklama kısmı beliriyor. Yani arama motorlarına okuyabilmeleri için daha fazla yazı gösterme olanağı ortaya çıkıyor. Instagram gibi büyük ölçüde görselden ibaret olan bir sosyal medya platformu için, bu küçük ayrıntı bile büyük bir etki yaratabiliyor. Paylaşılan tüm fotoğraflar, mutlaka hashtag ile beraber anahtar kelimeler içeren yazılar eşliğinde paylaşılmalıdır. Ayrıca profildeki biyografi bölümü de anahtar kelimelerle desteklenmiş bir şekilde doldurulmalıdır. Beğeni ve takip almak kadar beğeni ve takip yapma durumu Instagram’da da geçerlidir. Aynı zamanda günde en az birkaç story paylaşmak, arama motorlarına hesabın aktif olarak kullanıldığı mesajını iletecektir.

Bir yanıt yazın