Google Analytics kullanma rehberi: Faydaları, kritik noktalar ve işletmeler için ipuçları

Gelişen teknolojiyle birlikte internetin kullanım alanının artması hem kullanıcılar hem de işletmeler için interneti vazgeçilmez bir alan haline gelir. Yer ve zaman engelini ortadan kaldırarak kullanıcılara 7/24 ulaşma imkanı sunması, interneti işletmeler için cazibe merkezi haline getirirken sunduğu teknolojik imkanlar ile yerinde ve doğru bir pazarlama iletişimine de imkan tanır. Google’ın bir çeşit uygulaması olan Google Analytics, kullanıcılarına web sitesi üzerinden aldığı trafik, dönüşüm oranları hakkında bilgi vererek reklam faaliyetlerinin gidişatı hakkında rapor vermesinin yanında aynı zamanda hedef kitlesi hakkında yaş, cinsiyet, şehir gibi detaylı analizler sunarak bilgilendirme yapar. Tüm bu bilgilendirmeler, işletmelere analizler doğrultusunda doğru yönlendirmelerde bulunabilme imkanı tanıyarak marka bilinirliklerinin artmasına katkıda bulunur.

Google Analytics Nedir?

Google Analytics, web siteniz ya da veya mobil uygulamanızı ziyaret eden kullanıcıları tespit etmekle kalmaz; tüm etkileşimlerini tutar ve buna yönelik raporlar sunar. Google web analiz aracının kullanımı ücretsizdir.  Google Analytics işletmelere kullanıcı davranışları, lokasyon bilgileri, dönüşüm oranları hakkında detaylı analizler sunarak dijital pazarlama çalışmalarına katkıda bulunur. Google Analytics sistemi dört ana bileşen üzerine inşa edilir. Bu bileşenler sırasıyla veri toplama, veri işleme, konfigürasyon ve raporlamadır. Veriler Javascript kod parçacıkları yardımıyla toplanır. 

Javascript, kullanıcıların hangi URL’i ziyaret ettiğini, hangi arama motoru üzerinden giriş yaptığını veya mobil ya da laptop gibi hangi cihaz üzerinden giriş yapıldığı hakkında detaylı bilgi verir. Veri işleme sürecinde toplanan tüm veriler Google sunucularına gönderilir. Sonrasında kategorize edilerek anlamlı bir bütün haline getirilir. Konfigürasyon işleminde veriler işlenerek veri tabanına kaydedilir. Veri tabanına kaydetme işleminden sonra veriler değişmez. Son olarak toplanan verilerin kullanıcılara sunulduğu raporlama bileşeni gerçekleşir.

Google Analytics Nasıl Kullanılır?

Google Analytics giriş sisteminde web sitenize yüklemeniz gereken bir JavaScript kod içerir. Bu kod, verileri analiz etmek için kullanıcılara bir arayüz oluşturur. Google hesabınız üzerinden kolayca Analytics kullanmaya başlayabilirsiniz.

  • İlk adım olarak https://google.com/analytics adresine gidin. Sağ üst köşede yer alan ‘Oturum’ aç sekmesini tıklayın ve Analytics’i seçin. Google Analytics’e kaydolmanız için öncelikle bir Google Hesabınızın olması gerekir. 
  • Hesap edinme işleminden sonra Google Hesabınızda oturum açın. Oturum açma işleminden sonra Google Analytics’e kaydolarak kullanmaya başlayabilirsiniz. 
  • İzleme işlemi için karşınıza çıkan formun üst kısmından web sitesini seçin. 
  • Ardından hesap adını, mülk adını ve izlemek istediğiniz web sitesinin adresini yazın. 
  • Sayfanın alt kısmındaki ‘İzleme Kimliğini Al’ sekmesine tıklayın ve karşınıza çıkacak Hizmet Şartları Sözleşmesi’ni kabul edin. 
  • Google Analytics yönetim sayfasında web sitenize eklemeniz gereken kod satırı yer alır. İzleme kodunu web sitenize yüklemenizle birlikte site üzerinden trafik takibi gerçekleştirilir.

Google Analytics Ne İşe Yarar?

Google Analytics web sitesi üzerinden kurumunuzla ilgili birçok bilgiye kolaylıkla ulaşmanızı sağlayarak detaylı analiz imkanı sağlar. Web site üzerindeki aylık ziyaretçi sayısı, an itibari ile web sitede bulunan ziyaretçi sayısı, ziyaretçilerin web siteyi hangi ortam üzerinden keşfettiği, sosyal medya üzerinden web siteye olan etkileşim düzeyi, en fazla trafiği hangi içeriklerin aldığı, ortalama okunan sayfa sayısı, kullanıcıların coğrafi olarak nerede bulunduğu, web siteye hangi cihaz üzerinden giriş yapıldığı konuları üzerinde detaylı bilgilendirme yapar. Tüm bu bilgilendirmeler işletmeye hedef kitle hakkında detaylı bilgi sunmasıyla başarılı bir dijital pazarlama çalışmasına olanak tanır. 

Kullanıcıların dijital ayak izini takip etme imkanı yaratması, kullanıcıların beklentileri, istekleri, ilgileri yönünde doğru ipuçlarını oluşturarak verimli bir süreç yönetimi yürütmenize olanak tanırken detaylı ve etkin analiz raporunu her an her yerde sunuyor oluşu ve ücretsiz bir servis olmasıyla fazlasıyla tercih edilir.

Google Analytics Eğitimi ile İşletmenizi Büyütün!

Google Analytics sunduğu birbirinden değerli analizler ile hedef kitleniz hakkında doğru ipuçlarını size verirken Analytics’in sunduğu fırsatlardan en doğru şekilde faydalanmanın yolu sistemini anlayabilmekten geçer. Google kendi bünyesinde olan ücretsiz Analytics eğitimleri ile kullanıcıların ihtiyaçlarını karşılar. 

Google’ın sunduğu eğitimler yanında birçok eğitim platformunda ücretli ve ücretsiz olmak üzere Google Analytics eğitimleri yer alır. Bu eğitimler Analytics sistemini anlamayı, web siteniz üzerinden kurulumu gerçekleştirmeyi, en doğru analiz raporunu oluşturmayı ve işletmenizi bu analizler sonucunda iyileştirmenizi sağlar. Analytics eğitimi ile sistemin işleyişine hakim olabilir, web sitenizin dönüşüm trafiğine en doğru şekliyle ulaşarak işletmenizi büyütebilirsiniz.  

Bir yanıt yazın