Sitenizdeki başlıkları doğru kullanıyor musunuz? H1-H2-H3 başlıkları nedir ne işe yarar? SEO için önemi nedir?

Sitenizdeki başlıklar sitenizde organik kişi trafiğini arttırmak için oldukça önemlidir. Sitede kullanacağınız başlıklar arama motorlarında aranan başlıklarla uyum içinde olması halinde sitenizi arama motoru sonuçlarında (SERP) üst sıralara çıkaracaktır. Sitenizdeki başlıkları doğru kullanıyor musunuz? H1-H2-H3 başlıkları nedir ne işe yarar? SEO için önemi nedir? Bunları tek tek inceleyeceğiz.

 Site Başlıklarının Doğru Kullanımı

İçerik başlıklarınız arama motorunda aranan öğelere göre organik aramalarda sizi üst seviyelere çıkarır. Organik arama; aranan öğenin ilk sayfada karşımıza çıkan ve reklam verilmeden üst sıralarda yer almamızı sağlayan, kişi trafiğini doğrudan sizin sayfanıza yönlendirecek tıklama kanallarıdır. Site başlıklarının doğru kullanımı arama öğeleriyle site başlıklarının uyumu, içeriğin aranan öğenin karşılığını vermesi, alt başlıkların konunun içeriğiyle örtüşüyor olması temellidir. Aynı zamanda sitenin üst sıralarda yer alması için içeriklerin SEO kurallarına uygun bir dille yazılması gerekmektedir.

 H1-H2-H3 Başlıkları

H1-H2-H3 başlıkları internet için üretilen içeriklerin başlık etiketleridir. Ana başlıkları ve alt başlıkları tanımlamak için kullanılan HTML etiketlerini ifade eder. Heading etiketi olarak da bilinirler. H1-H2-H3-H4-H5-H6 şeklindedir, ana başlık H1 şeklinde ifade edilir. Ana başlık doğrudan aranan öğeyi ifade eder. H1 ve H2 başlıkları içeriği kolay anlaşılacak bölümlere ayırmak için kullanılır. H2 başlığı içerisinde konuyu detaylandırmak isterseniz bu kez H3 başlığını kullanmanız gerekir. 500 kelimelik bir metinde en az 2 tane ana başlığınız olmalıdır. Metin içeriklerinde anahtar kelimeler ve başlıkların uyumu da arama motorlarında özgün bir içerik olmanız halinde sizi doğrudan organik trafik olarak yönlendirecektir.

SEO Nedir? 

SEO nedir ? SEO (Search Engine Optimization) tam Türkçe karşılığı ‘Arama Motoru Optimizasyonu’ olan internet sitelerinin içeriğindeki belli başlı kuralları oluşturur. Günümüzde en fazla arama yapılan platform Google olduğu için kurallarını Google’ın belirlediği bir algoritma sistemi diyebiliriz. SEO’nun amacı aranan öğelerin sonuç sayfasında (SERP) üst sıralara çıkmasını ve özgünlüğe göre siteleri ayıran bir sistemdir. Google veya diğer arama motorlarında aranan kelimeler ‘Anahtar kelime’ olarak nitelendirilir. Bu anahtar kelimeler sitelerde bulunan içerikler içerisinde kullanıcıyı doğrudan cevaba yönlendirmeyi hedefler. SEO sistemi bu anahtar kelimeler ve heading başlıklar yardımı ile siteyi organik trafik içerisinde arama sonucu sayfasında üst sıralara çıkarmayı hedefler. Arama motoru sonuç sayfasında (SERP) üst sıralarda çıkmanız için birçok faktör vardır. Siteyi optimize etmeniz bu kurallara bağlıdır.

SEO Kuralları 

SEO kuralları Google ve diğer arama motorlarının her yıl arama motoru optimizasyonu algoritmasında yaptığı değişiklikler ve bunun uygulanması sonucunda kullanıcıları direk ve en özgün şekilde sonuca ulaşmasını hedefler. Bunun için ilk olarak doğru kelime seçimleri çok önemlidir. Google Adwords uygulaması en doğru domain seçimin, anahtar kelimelerin kullanım sıklıkları ve grafikleri için size yardımcı olacaktır. Etkileşimi yüksek bir domain adresiniz varsa başlık (title) ve heading (H1-H2-H3) etiketlerinin doğru kullanımı da SEO için çok önemlidir. Etiketleri ne kadar doğru kullanırsanız o kadar tıklamanız artar. Başlık etiketleri belirli bir kodlama sistemi oluşturur. Başlıkta anahtar kelime mutlaka geçmeli ve maksimum 60 karakter olmalıdır. Aynı zamanda içerik içerisinde anahtar kelimeleriniz 100 kelimede maksimum 2 kelime olacak şekilde olmalı, özgünlüğü taranmış ve kopyalama içermemelidir. Google arama motoru kopyalama olan içerikleri anında test ederek arama sonuçları sayfasında son sıralara ötelemektedir.

Tüm bu kurallar toplamından anladığımız üzere Google ve diğer arama motorları reklam hariç, daha özgün daha sistematik ve uyumlu içeriklere önem veriyor. Çeşitli sitelerde arama optimizasyonunda size yardımcı olacak grafikler ve filtreler bulunmaktadır. İçeriğinizi her zaman ince bir süzgeçten geçirmek Google’ın uyguladığı bu algoritmalara uygun hale getirerek yayınlamak ve bu süreçlere dikkat etmek sizi direk kullanıcılara ulaştıracaktır.

Bir yanıt yazın