Şirketinizi Kurumsallaştıracak 10 Öneri

Yapılan çalışmalarda kurumsallık kelimesinin şirketten hem hizmet alan ve hem de hizmey veren kişilerin, haklarının garanti altında olduğu, kendini gelişmeye ve memnuniyete adamış bir yapı ifade ettiği anlaşılmaktadır. Peki kurumsallaşmak için neler yapılmalı? Sorunun cevabını on maddede sizlere sunuyoruz.

1- Logo Kullanın

Şirketinizi temsil ettiğini düşündüğünüz renk ve sembollerden oluşan logonuz, şirket binanız araç gereç ve çalışanların rozetlerinde kullanılabilir ve markalaşmaya büyük ölçüde yardımcı olacaktır.

2- E-posta Adresi

Çalışanlarınızın diğer kişi ve kuruluşlara şahsi hesaplarından değilde şirketinizin adıyla oluşturulmuş mail adresleri üzerinden mail atmaları kurumsallaşma hedefine giden yolda başka bir diğer adımdır.

3- Kurumun Merkez Binası

Şirkete ait tüm noktalar önemlidir ancak merkez binada her şey daha titiz düzenli ve hayran bırakıcı olmalıdır.

4- İnternet Sayfası

Şirketinizin hizmet alanları, başarıları ve tarihçesinin yer aldığı kısa ve unutulmayacak bir alan adıyla internet sayfasının olması markalaşma yolundaki şirketinizin kullanıcılar taraafından ziyaret edilmesine olanak tanıyacaktır.

 

5- Ortak Amaç Ve İnanç

Kurum çalışanlarının şirkette ne olup bittiği ile ilgili genel bilgilendirici maillerle donatılması, yeni alınan personellerin tanıtımı ve görevlerinin duyurulması ve ortak amaçları pekiştirici içi iletişimin eksiksiz sağlanması gerekmektedir. Yine terfi ve atamalarda ilgili/ilgisiz tüm personele duyurulmalıdır.Şirket içi kurumsallaşma sinyalleri en başta bu adımla verilmektedir.

6- Kurumu Temsil Etmek

Çalışanların mesai içinde ve dışında, hatta özel yaşantılarında yaptıkları hareketlerin bile artık onların şahsındaki hareketler olmadığını ve şirketi temsil ettiklerini anlamalarını sağlayacak eğitim toplantıları düzenlenmelidir. Her türlü şartta güler yüz, hoş görü ve anlayışla şirketin insan odaklı yapısı çalışanlar aracılığı ile hizmet alanlara ve şirket yöneticileri ile de personellere aktarılmalıdır. Ancak bu şekilde sıcak çalışma ortamı ile şirketine ve görevine bağlı çalışanlar temin edilebilir.

7- Müşteri Memnuniyeti

Mutlaka sorunlarla karşılaşan müşteriler olacaktır. Bu alanı iyi yönetip müşterisini sorunla karşılaşmış olsa bile mutlu gönderen şirketler, kurumsallaşma adına en büyük adımı atmış olacaklardır.

8- Reklamlar

Ürünü ve sizi anlatan dikkat çekici ve itibar sağlayıcı reklamlar, kurumları her şekilde kazandırmada vazgeçilmezler arasındadır.

9- Çalışan Memnuniyeti

Çalışanlarınızın şirketten memnuniyeti, sizin toplum içindeki en büyük yaşayan reklam ajanslarınızdır. Sosyal haklar, eşitlik, adalet, terfilerin şeffaf olması, kıdem ve performansa göre ücret politikası gibi başlıklarda sağlanacak çalışan memnuniyeti, personellerinizi şirkete maddi manevi bağlayarak şirketinizden halk arasında övgü ile bahsetmelerine sebebiyet verecektir.

10- Halka İlişkiler&kurumsal İletişim

Tüm bu saydığımız maddelerin kurumsal kimliğin neresinde olunduğuna dair objektif bir değerlendirmesini yaparak bunu yönlendirme sorumluluğu Halkla ilişkiler veya kurumsal iletişim yöneticilerine aittir.

PaylaşımShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Bir cevap yazın