SEO Neden Önemli? Sitesinin SEO’sunu Geliştirmek İsteyenlere Püf Noktaları

SEO (Search Engine Optimization) Türkçe olarak Arama Motoru Optimizasyonu çalışmalarının bütününe verilen isim. Temelde ve pratikte web sitelerinizin doğal arama sonuçlarında üst sıralara çıkması için yürütülen yardımcı bir teknik çalışmadır. SEO çalışamalarını bir bütün olarak değerlendirmelisiniz, geniş ve uzun soluklu çalışma gerektirir.

SEO Neden Önemlidir?

Web sitenizin arama motorlarında üst sıralarda yer alması, hem sitenize daha fazla trafik anlamına gelir. Hem de satış ve pazarlama stratejinize ciddi bir destek sağlar. SEO çalışmalarıyla web sitenizin içeriğini zenginleştirmiş ve sistematik bir düzene kavuşturmuş olursunuz. Böylelikle hedef kitlenizle kuracağınız etkileşimi artırabilirsiniz.

SEO’yu Geliştirmenin Püf Noktaları

Öncelikle SEO çalışmalarına başlamadan önce web sitenizin satış ve pazarlama ya da marka stratejinizi doğru biçimde belirlemelisiniz. Temel 3 soru etrafından SEO çalışmalarınızı yürütmelisiniz;

Hedef kitleniz kimlerden oluşuyor?

Nasıl bir satış ve pazarlama yöntemi izleyeceksiniz

Hangi ürün ya da hizmeti ön plana çıkartmak istiyorsunuz?

Anahtar Kelimeleri Doğru Belirleyin

Çalışma yapmak istediğiniz alanla ilgili anahtar kelimeleri doğru şekilde belirlemelisiniz. Bunu için anahtar kelime belirleme araçlarından yardım alabilirsiniz. İşinizle ilişkili en çok arama yapılan tek ve iki kelimelik anahtar kelimelere karar verdikten sonra çalışmanızı başlatabilirsiniz.

En Az 300 Kelimelik Metinler Hazırlayın

Anahtar kelimeleriniz ve konularınızı belirledikten sonra en az 300 kelimeden oluşan metinler hazırlamalısınız. Söz konusu metinleri mutlaka SEO uyumlu biçimde hazırlatmalı ve bunların da önceden belirlediğiniz anahtar kelimelerle uyumlu olması gerekmektedir.

Başlık (Tittle) ve Açıklama (Description) Kısımlarını Özenle Hazırlayın

SEO metinlerinizi oluştururken tittle (başlık) ve metnin açıklama kısımları (description) bölümlerini anahtar kelimelerinizi de içerecek şekilde hazırlayın. Başlık ve açıklama kısımlarının kullanıcıların ilgi alanlarıyla doğrudan ilişkili olmasına dikkat edin.

 

Metinleri Belirli Aralıklarla Düzenli Şekilde Paylaşın

Web siteniz için hazırladığınız metinleri belirli aralıklarla düzenli şekilde paylaşmanız arama motorlarının sitenizi periyodik ziyaret zamanları açısından olumlu etki oluşturacaktır. Örneğin; her hafta çarşamba günü yayınlayın ve bunu periyodik şekilde sürdürün.

Metinlerinize Etiket Eklemeyi Unutmayın

Web sitenizde yayınlayacağınız SEO metinlerde anahtar kelimeler dışında konunuzla alakalı etiketler de ekleyin ve (tag) için özen gösterin. Etiketler arama motorları için oldukça değerli unsurlardır.

Görsel Paylaşımlarınızın Size Özgü ve Yeni Olmasına Dikkat Edin

SEO metinlerinizle beraber paylaşacağınız tüm görsel unsurların (fotoğraf, video, grafik) gibi unsurların özgün olması ve işinizle doğrudan ilişkili olması arama motorları açısından oldukça değerlidir. Fotoğraflarınıza ait alt bilgileri ve fotoğraf altı bilgilerini de girmeyi unutmayın. Tüm bu unsurlar hem web sitenizin değerini artırır hem de paylaşımda bulunduğunuz öğelerin arama motorunda daha hızlı biçimde kayıt altına alınmasını sağlar.

Ara Başlıklarla Metinlerinizi Zenginleştirin

SEO metin çalışmaları için hazırladığınız metinlerin, uzun paragraflardan oluşmasından ise ara başlıklarla zenginleştirmek hem kullanıcı açısından rahatlık sağlayacaktır hem de arama motorları açısından daha değerli olarak algılanmasını sağlayacaktır.

Mutlaka Web Sitenizin Site Haritasını Doğru Biçimde Tanımlayın

Web sitenizin site haritasını mutlaka ekleyin, bunu farklı eklentilerle ve doğrudan site kodlarınız üzerinden yapabilirsiniz. Böylelikle tüm sayfalarınız ve siteniz içinde yer alan tüm öğeler doğru biçimde kategorilendirilecektir. Arama sırasında kullanıcıların işini kolaylaştıracağı gibi arama motorlarının da sitenizi daha iyi biçimde sonuçlarda gösterilmesini sağlar.

Kategorilerinizi Sistematik Biçimde Tanımlayın

Web sitenizde bulunan tüm sayfaları belirlenmiş kategoriler altına yerleştirin, bu yerleştirmeyi de doğru ve stratejik şekilde yapın. Örneğin; ekmek ana kategorisi altında; kepekli ekmek, tam buğday, çavdar gibi kategorik başlıklar oluşturabilirsiniz. İlişkisiz kategorilendirme sitenizin tanımlanmasına ve kullanıcıların aradığını bulması konusunda zorluklar oluşturur.

 

PaylaşımShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Bir cevap yazın