Pazartesi Sendromundan Kurtulmanız İçin Etkili 10 Çözüm

Çalışma hayatınızda haftanın ilk günü olan pazartesi sizlere hep yorgunluk ve belirsizlik üzerine kurulu bir haftayı işaret etmektedir. Haftanın ilk gününü kötü bir sendrom olarak adlandırmamızın temel nedenlerinden birisi güzel bir hafta sonundan sonra işe başlamak. Kimse eğlenceli ve güzel bir hafta sonundan sonra yoğun tempolu bir haftaya başlamak için sabırsızlanmaz herhalde. Fakat bu psikolojiden kurtulmak aslında basittir. İşte pazartesi sendromu nasıl atlatılır sorusuna cevap niteliğinde öneriler;

1- Sadece Hafta Sonlarını Tatil Olarak Görmeyin

Haftanın başında daha tatil için en az 5 günün olması sizi bir anda çöküntüye sokacaktır.  Hafta içi ufak tatil planları yapabilirsiniz. Pazartesi akşamı arkadaşlarınızla güzel bir yerde yemek hiç fena bir fikir değil.

2- Uyku Hem Vücudunuzu Hem De Psikolojinizi Olumlu Etkiler

Günde 8 saat uyku yetişkin birey için yeterlidir. Bu ortalama saate uymaya çalışın. Böylelikle yoğun ve stresli geçecek bir hafta için fiziksel ve psikolojik olarak hazır bir halde olursunuz.

3- Kahvaltı Günün En Önemli Öğünüdür

Güne güzel bir kahvaltı ile başlayın. Kahvaltı, günün yorgunluğunda size enerji verecek ve enerjik olmanızı sağlayacaktır.

4- İşe Giderken Çevrenizde Ki İnsanlara Günaydın Demeyi Unutmayın

Sabahları çevrenizdeki insanlara gülümsemeyi ve günaydın demeyi unutmayın. Bu davranış size ve çevrenizdekilere anlamlı ve mutluluk verici bir hareket olacaktır.

5- Her Hafta Başı İşinizin İlk Günü, Heyecanlı Olun

İlk iş görüşmenizi hatırlayın. Heyecanlı ve bir o kadar isteklisinizdir ve o gün kendinizi en iyi şekilde hazırlamışsınızdır. Hafta başları kendinize dikkat edin ve iş için hazırlayın.

6- Neler Yapacağınızı Önceden Belirleyin

Belirsizlik sizi mutsuz ve endişeli bir ruh haline sokabilir. Pazartesi ne yapacağınızı önceden planlayın. Bu size planlı iş yapmanıza ciddi anlamda yardımcı olacaktır. Haftaya planlı başlarsan öyle de devam eder.

7- Sizi Gülümseten İnsanlarla Vakit Geçirin

Ortada olumsuzluk var ise en etkili çözüm gülmektir. Yanınızda sizi gülümseten insanlar var ise onlara konuşmak için zaman verin.  Bu davranış güne ve haftaya iyi başlamanız için sizde olumlu etki bırakacaktır. Böylelikle ortada ki pazartesi sendromu psikolojisi kalkacaktır.

8- Hobilerinizi Ve Diğer Aktivitelerinizi Hafta Başına Alın

Tek başına veya arkadaşlarınızla birlikte yapmaktan zevk aldığınız aktivitelerinizi pazartesi günleri yapın. Bunlar; beraber sinemaya gitmek, kafede güzel bir kahve içmek… Bu aktiviteleri düşünerek güne başlamak sizin pazartesi sendromunu aşmanıza yardımcı olacaktır.

9- Bir Önceki Haftadan İş Bırakmayın

Haftaya masa dolusu iş ile başlamak elbette sizi bir anda karamsar yapabilir. Hafta böyle başlarsa daha hafta sonuna çok var düşüncesiyle kötü bir psikolojiye bürünebilirsiniz. Elinizden geldikçe pazartesiye iş bırakmayın.

10- Ara Sıra Kendinize Mola Verin, Müzik Dinleyin

Tempolu çalışmaktan arada bir uzaklaşın ve beş dakika müzik dinleyin. Bu sizin birazda olsa işten ve stresten uzaklaştıracaktır. Odağınızı iş ile alakalı şeylerden uzaklaştırın. Unutmayın müzik ruhun gıdasıdır.

PaylaşımShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Bir cevap yazın