Title Nedir? Web Projenizde Niçin Önemlidir?

Hyper Text Markup Language (HTML) yapısının bir parçası olan Title, Türkçe kullanımıyla başlık olarak biliniyor. Title aynı zamanda oluşturulan tüm web projelerinde sayfa (page) ve yazı (post) gibi unsurların da web üzerinde görünen yüzünü ifade ediyor. Peki, title tam olarak nedir ve oluşturulan web projelerinde niçin önemlidir? İşte tüm bunların ve daha fazlasının cevapları…

Title Nedir?

Title, Arama Motoru Sonuç Sayfaları (SERP) üzerinde sahip olduğunuz sayfaların görünümünü oluşturan nitelikli unsurları ifade eder. Aynı zamanda, kullanılan tarayıcılarda sayfa başlıklarında görünen özel bir HTML unsuru olarak tanımlanır. Title oluştururken, mutlaka arama motoru optimizasyonu (SEO) ile uyumlu biçimde oluşturmak gerektiği unutulmamalıdır. Title, web projelerinin kod kaynağında </title>  biçiminde tanımlanır. Ancak daha basit biçimde tanımlamak gerekirse, sahip olunan web projesindeki sayfaların uzantılara şeklinde düşünülebilir.

Title Neden Önemlidir?

Title, SEO konusunda başarıyı yakalamak isteyen tüm web projesi sahipleri için birincil önem taşır. Mutlaka özel olarak araştırılması gereken anahtar kelimelerin de içerisinde yer alması arama sonuçlarında daha fazla görünür olunmasını sağlar. SERP kısımlarında üst sıralarda yer almak ise doğrudan yaptığınız işte başarı elde etmenize katkı sağlar. Ürün, hizmet gibi pazarlama alanında faaliyet gösteren tüm web projeleri için etkin biçimde kullanılması gerekir. Elbette kurumsal web projeleri gibi internet üzerinde yer alan tüm projeler için de bu durum geçerlidir.

Etkili Title Nasıl Oluşturulur?

Nitelikli bir title oluşturmak için öncelikli yapılması gerekenler nelerdir? Bu soruya verilecek cevapların odak noktasında etkili araştırmalar yatar;

  • Mevcut title yapılarının analizi,
  • Rakiplerin sahip olduğu title analizleri,
  • Anahtar kelime analizleri.

Mevcut Title Yapılarının Analizi

Sahip olunan web projesinde yer alan tüm title unsurları değerlendirmeye alınmalıdır. Hangi türden bağlantılar bulunuyor ve sahip olunan başlıkların SERP üzerinde halihazırdaki kalite skorları nelerdir? Tüm bu araştırmalar title düzenlemesi konusunda ipuçları verecektir. Title yapılarında değişiklik yapmadan önce ciddi bir analiz yapmak gerektiği unutulmamalıdır.

Rakiplerin Sahip Olduğu Title Analizleri

Hizmet verdiğiniz alanda rakiplerinizin sahip olduğu title unsurlarının detaylı biçimde incelenmesi gerekir. Eksik olan yanlar ve güçlendirilmesi gereken title unsurları aynı zamanda size yeni oluşturulacak title biçimleri hakkında da fikir verecektir.

Anahtar Kelime Analizleri

Title içinde yer almaması gereken en önemli unsurlardan birisi de anahtar kelimelerdir. Anahtar kelimeler arama motoru optimizasyonu işinde size en iyi yol gösterici olacaktır. Ancak hangi anahtar kelimelerin kullanılması gerektiğine dair detaylı bir analize ihtiyaç duyacaksınız. Bunun için profesyonel biçimde hizmet veren SEO ajanslarından faydalanabilirsiniz. Önemli anahtar kelimeler belirlendikten sonra title içinde nasıl yer alması gerektiğine de karar vermelisiniz. Bu durumda da kaliteli içeriklere ihtiyaç duyacaksınız. Çünkü title ne kadar güçlü olursa olsun içinde yer alacak içeriğin de en az onun kadar kaliteli oluşturulması gerekir.

Title Oluştururken SEO İle Uyum Nasıl Sağlanır?

Title konusunda yaptığınız tüm araştırmalar sonunda artık iş onları nitelikli biçimde oluşturmaya geldi. Ancak bunun için de SEO ile uyumlu bir çalışma yapmanız gerekiyor. Eğer WordPress bir sistem kullanıyorsanız küçük bir eklentiyle bu sorunun üstesinden gelebilirsiniz. Örneğin; YoastSEO bu konuda size en büyük yardımcı olacaktır. WordPress site alt yapınıza kurduğunuz eklenti sayesinde title uzunluklarının ne kadar olması gerektiği? Anahtar kelimenin nasıl kullanılması gerektiğinden tutun da tüm SEO kurallarını adım adım ve profesyonel biçimde uygulayabilirsiniz. Son olarak ideal title uzunluğu için 60 karakteri geçmemeniz gerektiğini de unutmamalısınız. Karakter ile tüm klavye üzerinde gerçekleştirdiğini dokunuşları kastediyoruz.

Bir yanıt yazın