LinkedIn Uygulaması Ve İşletmeniz İçin Önemi

İşletmeler için sosyal paylaşım ağlarında yer almak artık bir gereklilik. Bunu kesin bir dille söyleyebiliriz. Şirketin sahip olduğu kalitenin görünür kılınması için sosyal paylaşım ağları üzerinde de var olmak zorundasınız. LinkedIn ise bu anlamda size en iyi ve spesifik biçimde yardımcı olabilecek en değerli sosyal paylaşım ağlarından birisi olarak karşımızda duruyor. Peki, LinkedIn nedir? İşletmeniz için ne gibi artılar sağlayabilir? İşte tüm bunların cevapları ve çok daha fazlası….

LinkedIn Uygulaması Nedir?

LinkedIn aslında kuruluş itibariyle bugün hayatımızın içinde yer alan Facebook, Instagram gibi uygulamalardan çok daha eski ve çok daha nitelikli bir yapıya sahip. Reid Hoffman isimli girişimci tarafından 2002 yılında temelleri atılan LinkedIn, Mayıs 2003’te resmi olarak kuruluyor. Bugün ise 200’den fazla ülkede 645 milyon kişi tarafından aktif biçimde kullanılıyor. Misyon ve vizyonunu ise şu şekilde ifade ediyor: dünya çapında var olan tüm işletmelere ve iş insanlarına global iş gücü içinde ekonomik fırsatlar sunmak ve ağ içinde yer alan tüm işletmeler ve iş insanlarının dünya profesyonelleriyle etkileşime girmelerini sağlamak. İfade edilen unsurlar aslında kulağa oldukça hoş geliyor. Bugün dünya devi bir markanın CEO’su ya da işe alım direktörüyle iletişime geçmeyi kim istemez. Aynı zamanda sahip olduğunuz şirketin yurt dışı yatırımlarını geliştirmek ve yeni pazarlar bulmak için iş ortaklıkları kurmak da fena fikir olmasa gerek.

LinkedIn’e Nasıl Katılabilirim?

LinkedIn’e katılmak için özel bir davetiyeye ihtiyacınız yok. Yapmanız gereken tek şey doğrudan uygulamanın web sitesi üzerinden kayıt oluşturmak ancak burada dikkat etmeniz gereken bir husus bulunuyor. Kendinizi sisteme doğru biçimde tanımlamak. Oluşturulan sistemde iş alanları konusunda karşınıza çıkan seçenekleri doğrudan hedeflediğiniz alanla ilişkili biçimde tikleyin. Çünkü LinkedIn kayıt olduğunuz seçeneklere göre doğrudan işinizle ilişkili önerilerde bulunacak.

LinkedIn Uygulaması Hangi Temel Özelliklere Sahip?

Neyi bildiğiniz değil, kimleri tanıdığınız önemlidir. İşte bu söz LinkedIn tarafından sıklıkla dile getiriliyor. Uygulamanın belki de en temel özelliği size her kesimden; öğrenci, stajyer, üst düzey yöneticiler, şirket CEO’ları gibi pek çok farklı kişiyle tanışma fırsatı sunuyor. Peki, hangi temel özellikleriyle ön plana çıkıyor?

Yeni profesyonel ilişkiler geliştirir

Arama sonuçlarında öne çıkarır

Marka imajını güçlendirir

Özel yeteneklerinizi gözler önüne serer

Yeni Profesyonel İlişkiler Geliştirir

Faaliyet gösterdiğiniz alana ilişkin pek çok profesyonelle iletişim kurabilirsiniz. Rakiplerinizi, tedarikçileri ve distribütörlerle bağlantılar kurabilir, sektörünüzdeki gelişmeleri yakından takip edebilirsiniz. Aynı zamanda sahip olduğunuz profesyonel profilinizi de yeni gönderiler oluşturarak geliştirebilirsiniz.

Arama Sonuçlarında Öne Çıkarır

LinkedIn hesabına sahip olmanız ve profilinizi profesyonel biçimde oluşturmanız hem arama sonuçlarında ön plana çıkmanızı sağlar. Profilinizde yer alana web sitenizin linki de geri dönüşler sağlayacak ve işletmenize ait web projesine yeni ziyaretçiler kazandıracaktır. Nitelikli biçimde oluşturulmuş bir LinkedIn hesabı aynı zamanda Google ve Bing gibi arama motorlarındaki puanınızı da yükseltir.

Marka İmajınızı Güçlendirir

Sahip olduğunuz markanızın imajını güçlendirmenize yardımcı olan LinkedIn, gerçekleştirdiğiniz paylaşımlarla pek çok farklı şirket ve profesyonele doğrudan erişim sağlar. Özel toplantı ve konferanslar düzenlemek istediğinizde LinkedIn’e kayıtlı pek çok sektör temsilcisiyle kolayca iletişim kurabilirsiniz. Markanızın etkinliklerini doğrudan profesyonellerle paylaşıyor olmak da markanızın imajını güçlendirir.

Özel Yeteneklerinizi Gözler Önüne Serer

LinkedIn aynı zamanda bir yetenek avcısı gibi çalışır. Sahip olduğunuz yeteneklerin pek çok farklı kişi tarafından hem fark edilmesini hem de değerlendirilmesini sağlar. Profilinizde yer alan  yetenek ve onaylar bölümü sayesinde faaliyet gösterdiğiniz alana ilişkin özel bir yetenek değerlendirmesine de sahip olacaksınız. Bağlantılarınız tarafından yapılan değerlendirmelerle özel bir yetenek portföyü geliştireceksiniz.

LinkedIn Ticari Hizmetler

LinkedIn tarafından Eylül 2012 yılından sunulan özel hizmetleri sayesinde yalnızca profesyonel bir iş ağı oluşturmanın yanında pazarlama faaliyetleri, İK faaliyetleri gibi farklı alanlarda da destek alabilirsiniz. Doğrudan şirketiniz için özel bir sayfa oluşturabilir, şirketinizin ihtiyaç duyacağı profesyonel kişilere erişim için iş ilanları verebilirsiniz. Aynı zamanda pazarlama araştırmaları konusunda da LinkedIn üzerinden özel gönderiler oluşturabilirsiniz. Öte yandan, premium hesap oluşturarak faydalanabileceğiniz pek çok farklı hizmet de bulunuyor. Örneğin; profiliniz görüntüleyenleri ayrıntılı biçimde görebilir. Trafik verilerinizi kolayca kontrol edebilirsiniz. Böylelikle daha iyi geri beslemelerle daha sağlam pazarlama stratejileri oluşturabilirsiniz.

PaylaşımShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Bir cevap yazın