Google Trend Nedir? Hangi Analizleri Gerçekleştiriyor?

Dünyanın en kapsamlı dijital kütüphanesi olarak tanımlanabilecek olan Google, arama motoru olma özelliği sayesinde pek çok farklı veriyi de analiz edebiliyor. Her gün milyonlarca aramanın yapıldığı Google, gerçekleştirilen aramalar üzerinden; kıta, bölge, ülke ve şehir bazlı olarak en çok aranan kelimeleri Google Trend çatısı altında kullanıcılara sunuyor. Google Trend ile sunulan veriler, yalnızca ticari anlamda değil sosyolojik anlamda da pek çok çıkarımın yapılmasını sağlıyor. Ülke bazlı olarak düşünüldüğünde, herhangi bir ülkede trend olan aramayı bilmek, toplumun; zevkleri, tercihleri, sevgileri ve nefretleri gibi onlarca konuda fikir sahibi olunmasını da sağlıyor. Peki, Google Trend daha başka hangi analizleri yapıyor ve temel özellikleri nelerdir? İşte cevapları ve daha fazlası…

Google Trend Nedir?

Google firması tarafından 21 Mayıs 2006 yılında görücüye çıkan Google Trend, tüm dünya genelinde bölgesel olarak ve aramanın yapıldığı ülkenin diliyle uyumlu biçimde trend olan arama sonuçlarını sunan özel bir analiz aracıdır. Yalnızca içinde bulunduğumuz yıl, ay ya da gün için değil geriye dönük de trendleri görebildiğimiz sistem, reklam verenler ve içerik pazarlaması alanında çalışanlar için de muhteşem sonuçlar sunuyor? 

Google Trend Hangi Temel Özelliklere Sahip?

Google Trend ile lokal aramalara gerçekleştirilebiliyor. Böylelikle yalnızca kendi yaşadığınız ülke değil, dünyanın farklı ülkeleri ve bölgeleri için de trend olan konular görülebiliyor. Örneğin Amerika Birleşik Devletleri için 2006 yılından günümüze kadar tüm arama trendleri görülebiliyor. Ancak Türkiye için 2011 yılına kadar trendler analiz edilebiliyor. Aramaları ise sene bazlı değil dilerseniz doğrudan kelime ve kelime öbekleri üzerinden gerçekleştirebilirsiniz. Özetle; 

  • Ülkelere göre trendler
  • 2006 yılından günümüze tüm trendler
  • Kelime bazlı trend araması
  • Trendler arasındaki rekabet ve durum analizi
  • Kategorik biçimde arama

Google Trend Hangi Analizleri Yapıyor?

Google Trend tarafından yapılacak analize doğrudan siz karar veriyorsunuz. Dilerseniz; bir arama terimi ya da konusu girebilirsiniz ya da doğrudan tüm dünyada trend olan sonuçlara göz atabilirsiniz. Daha spesifik sonuçlar istiyorsanız, sıralanan kriterleri uygulayarak yüzlerce, binlerce farklı analiz yapabiliriniz;

  • Dünya geneli ya da özel bir ülke seçimi (Lokasyon)
  • Son 1 saatten tutun da 2004 yılına kadar tüm zaman diliminde seçim,  (Tarih Aralığı)
  • Alışverişten futbola, futboldan otomobillere kadar onlarca farklı kategori seçimi, (Kategori)
  • Yalnızca kelime değil, görsel, haber ve YouTube arama seçimi. (Arama Türü)

Yukarıda sıralanan tüm özellikler üzerinden farklı türde dilediğiniz analizi yapabilirsiniz. Aynı zamanda yapılan analiz sonuçlarını farklı sonuçlarla karşılaştırabilir, aralarındaki popülerlik düzeylerini de değerlendirebilirsiniz. 

Google Trend Nasıl Kullanılır?

Google Trend hizmetini kullanmak aslında Google üzerinde arama yapmak kadar kolay. Yalnızca biraz daha spesifik biçimde bir kaç ayar yapmanız yeterli olacak. Öncelikle Google Trend sayfasını internet sayfanızdan açın. Ardından; öncelikle aramayı yapmak istediğiniz lokasyonu belirleyin. Örneğin Türkiye’yi lokasyon olarak seçin ardından hangi tarihler arasından trend olanları öğrenmek istiyorsanız bunun seçimini yapın. Kategorik olarak aramak istediğinizi dilerseniz sınıflandırabilirsiniz. Son olarak ise aramak istediğinizi kutucuğa yazın ve enter tuşuna basın. Karşınıza çıkan sonuçları dilerseniz farklı unsurlarla karşılaştırabilirsiniz. 

Google Trend Analizlerini Paylaşabilir Miyim?

Google Trend analizlerini dilerseniz paylaşabilir ve arşivleyebilirsiniz. Yaptığınız tüm analizlerin sonuçlarını; twitter, linkedin, tumblr ve facebook gibi sosyal paylaşım ağlarında doğrudan paylaşabilirsiniz. Eğer HTML kod bilgisine sahipseniz, web sitesi projenizin herhangi bir sayfasına da HTML kod olarak yayınlayabilirsiniz. Öte yandan, tüm analizleri bilgisayarınıza indirebilir, sayısal verileri Excel gibi programlar üzerinden ayrıntılarıyla arşivleyebilirsiniz. 

Bir yanıt yazın