Google Dijital Atölye Nedir? Hangi Alanları Kapsar?

Google Dijital Atölye; dijital dünya içinde işinizi ve bireysel olarak yeteneklerinizi geliştirebileceğiniz muhteşem ve tamamen ücretsiz bir programı ifade ediyor. Online biçimde gerçekleştirilebilen dersler farklı kategorilerden oluşuyor. Her ders için özel olarak hazırlanan sınavlarla öğrendiklerinizi pekiştirmeniz ve test etmeniz sağlanıyor. Dijital dünyada işinize yarayacak beceriler edinmeniz için her şey atölye çatısı aldıkta yer alıyor. Peki? Hangi konular işleniyor? Sertifika almak mümkün mü? İşte cevapları ve atölye hakkında her şey…

Google Dijital Atölye Hangi Dersleri Kapsıyor?

Google Dijital Atölye; pek çok farklı konuda ama temelde hep dijital dünyaya odaklanılmış biçimde dersleri içeriyor. Topluluk önünde konuşmadan, online reklamcılığa kadar farklı konu başlıkları, hem işletmenizi hem de bireysel olarak kendinizi geliştirmenize yardımcı oluyor. 

  • Dijital Pazarlamanın Temelleri
  • Online Bir İşletmeniz Olsun
  • Müşterilerin Sizi İnternette Bulabildiğine Emin Olun
  • Bir İşletmeyi Online Reklamla Tanıtın
  • Bir İşletmeyi Yurtdışına Açın
  • Müşterilerle Mobil Ortamda Bağlantı Kurun
  • Bir İşletmeyi İçerikle Tanıtın
  • Müşterilerinizin İhtiyaçlarını ve Online Davranışlarını Anlayın
  • Kendinizi Tanıtarak Özgüveninizi İnşa Edin
  • Bir Sonraki İş Fırsatını Kaçırmayın
  • Kodlamanın Temellerini Anlayın
  • İşyerinde Üretkenliği Arttırın
  • Makine Öğreniminin Temellerini Anlayın
  • İşletmenizin Online Güvenliğini Geliştirin
  • Dijital Dengeye Giriş
  • Dijital Güvenliğe Giriş
  • Etkili Bir Şirket Network Oluşturun
  • İşletme İletişimi
  • Hikaye ve Tasarımla İletişim Kurun
  • Topluluk Önünde Konuşun

Sıralanan başlıkların her biri ayrı ayrı dersleri ifade ediyor. Her ders içinde niteliğine göre konular yer alıyor. 

Dersler Nasıl İşleniyor? 

Dijital Atölye kapsamında sunulan dersler; tamamen online biçimde işleniyor. Dersler modüller halinde ve her bir modül ortalama 1 saat süreyi kapsıyor. Dersler tamamlandıktan sonra online bir sınav gerçekleştiriliyor. Sorular tamamen gerçekleştirilen dersleri kapsıyor. Eğitimler video biçimde sunuluyor. Kolay uygulanabilir ipuçları ile akılda kalıcılık maksimum düzeyde sağlanmaya çalışılıyor. Ders kapsamında işlenen tün konu başlılarıyla ilgili “konu sonu değerlendirme” başlığında mini  sınavlar yapılıyor. Derslere erişim ise sınırsız biçimde, böylelikle takıldığınız noktalara yeniden dönebilme ve dersi ya da konuyu yeniden inceleme fırsatınız oluyor. Öte yandan derslerde rozet sistemi bulunuyor. Başarı ile tamamladığınız konu sonu değerlendirmesiyle birlikte dijital bir rozetle ödüllendiriliyorsunuz. Dijital rozetler dünya çapında geçerliliği bulunan Openbadges tarafından onaylanıyor.

Dijital Pazarlamanın Temelleri En Kapsamlı Ders

Dijital pazarlamanın temelleri başlıklı ders en kapsamlı eğitimi oluşturuyor. Ders sonunda sertifika alma imkanınız bulunuyor. Toplamda 26 modülden oluşan ders 40 saat sürüyor. Google eğitmenleri tarafından hazırlanan ders, uygulamalı araştırmaları ve gerçek hayatla ilişkili örnekleri kapsıyor. Teorik anlamda bildiklerinizi uygulamaya dönüştürmenize yardımcı oluyor. Interactive Advertising Bureau onaylı bir sertifika sahibi olabilirsiniz. Peki ders kapsamında hangi becerilere sahip olacaksınız:

  • Analiz ve içgörüler
  • İşletme stratejisi
  • İçerik pazarlama
  • Görüntülü reklamcılık
  • E-ticaret
  • E-posta ile pazarlama
  • Yerel pazarlama
  • Mobil
  • SEM
  • SEO
  • Sosyal Medya
  • Video
  • Web optimizasyonu

Google Dijital Atölye Derslerine Nasıl Katılabilirim?

Google Dijital Atölye derslerine katılmak için Google hesabınız olması yeterli. Sahip olduğunu Google hesabınız açıkken; Google Dijital Atölye sayfasını açın. Karşınıza çıkan yönergeler sizi doğrudan derslere ulaştıracaktır. Yine de daha fazla detaya ihtiyacınız varsa; Dijital dünyada işinize yarayacak becerileri edinin başlığının hemen alt kısmında bulunan “Başlayın” butonuna basmanız yeterli olacaktır. Sonrasında katılmak istediğiniz dersleri seçin, dilerseniz derslerinizi kendinize göre programlayın ve takvim üzerinden kendinize göre programlar oluşturun. 

Dersleri dilerseniz 1 ay içinde dilerseniz 1 yıl içinde tamamlayabilirsiniz. Bu konuda herhangi bir sınırlama söz konusu değil. Ancak sertifika almak istiyorsanız, Dijital Pazarlamanın Temelleri başlıklı dersin 40 sorudan oluşan final sınavını geçmeniz gerekiyor.

Bir yanıt yazın