Açılış Sayfası Optimizasyonu İçin En İyi 7 Uygulama

Hazırlayan: Alisha Shibli
Profil bilgileri ve fotoğraf: https://radix.press/alishabio


Açılış sayfaları, potansiyel müşterileri etkilemenin ve işletmenizi tanıtmanın en iyi yollarından biridir. Bu bağlamda, işinizin etkili bir şekilde büyümesi için paha biçilmez bir araç olduklarını söylemek mümkündür.

Açılış sayfası nedir ve etkileyici olması neden önemlidir?

Açılış sayfaları, web sitelerindeki statik ve tekli sayfalar olup, belirli bir pazarlama kampanyası veya promosyonla doğrudan ilişkilendirilmiştir. Bir kullanıcı arama motoru sonuçlarına veya reklam kampanyalarına tıkladığı zaman, doğrudan bu sayfalara yönlendirilir. 

Bir açılış sayfasının tek amacı, aynı bir mıknatıs gibi davranmak ve müşterileri dönüştürmektir. Güçlü bir eylem çağrısı (call to action) içeren iyi tasarlanmış ve etkili bir biçimde yazılmış bir açılış sayfası, müşteri adayı oluşturma çalışmalarınız ve pazarlama kampanyalarınız için harika sonuçlar verecektir.

Açılış sayfası bir işletmeye nasıl yardımcı olabilir?

Açılış sayfalarını daha etkili hale getirmek için en iyi 7 uygulama

1. Mesaj Uyumu

Mesaj uyumu, ziyaretçilerin reklamda gördüğü unsurların açılış sayfasında da vurgulanması ve böylelikle onlarla etkileşime geçmesidir.

Iyi ve kötü mesaj uyumlarını kullanarak bazı örnekler verelim.

Kötü mesaj uyumu –

Reklamınız: Gümüş takılarda %25 indirim, bugüne özel!

Açılış sayfanız: Snowdrop Mücevherata Hoşgeldiniz

İyi mesaj uyumu –

Reklamınız: Gümüş takılarda %25 indirim, bugüne özel!

Açılış sayfanız: Snowdrop Mücevherat kuruluş yıldönümünü kutluyor. Tüm takılarda %25 indirim alın.

Buradaki amaç, ziyaretçilere görmeyi bekledikleri şeyi doğrudan sunmaktır. Böylece, reklamdaki mesajı bulmaya çalışarak zaman yitirmezler.

2. Tutarlı Arayüz

Ziyaretçi açılış sayfanıza ulaşmak için reklama tıkladı. Reklam, ziyaretçi üzerinde tarz, renk tonu, üslup ve hatta kullanılan renkler ve fontlar bakımından bile bir beklenti yarattı. Ziyaretçi, deneyiminin sorunsuz olması için, bu beklentinin açılış sayfasında da muhafaza edilmesi, diğer bir deyişle reklamın ve açılış sayfasının aynı tutarlılıkta olması gerekiyor.

Eğer ziyaretçi güzel gümüş kolyeleri sade bir şekilde gösteren minimalist, siyah-beyaz bir reklama tıkladıysa, açılış sayfasında da aynı şeyi görmeyi bekleyecektir. Bunun yerine parlak renklere sahip bir arayüz üzerinde farklı ürünlerin çeşitliliğini gösteren çok sayıda sayfa öğesine maruz kalırsa, reklam ve açılış sayfası arasındaki bağlantıyı kesmiş olursunuz.

Tutarlı bir arayüz, ziyaretçilerinizin dikkatini çeken ilk şeyin açılış sayfasında da devam etmesini sağlayacaktır. Böylelikle sayfanızda kalmaya ve gezinmeye devam edeceklerdir – bu da, dönüşüm oranlarınızı artıracaktır.

3. Güçlü Eylem Çağrıları

Eylem çağrınızı reklam kampanyasının başına yerleştirmek önemlidir. Kullanıcılar, tekliften yararlanmak için ne yapmaları gerektiğini hemen öğrenebilmelidir. Eğer bir ziyaretçi satın almaya hazırsa, bu işlemi nasıl yapması gerektiğini anlamak için zaman harcamamalıdır – bu, isteyeceğiniz son şeydir.

Diğer bir önemli husus ise, eylem çağrısını diğer içeriğin üzerine yerleştirmektir. Bu sayede, ziyaretçiler sayfayı kaydırmak zorunda kalmadan mesajınızın tamamını görebilir ve devam etmeye çok daha kolay bir şekilde karar verebilir.

4. Çarpıcı bir başlık

Açılış sayfası mesaj uyumu kadar, başlığın da uyumlu olması önemlidir. Başlığı açılış sayfasını pazarlayan bir unsur olarak düşünün. Sayfanızı ziyaret eden kişilerin ilk göreceği şey o olacaktır.

Farklı başlıklar denemek ve hangisinin daha iyi performans sergilediğini görmek için A/B testleri yapmak iyi bir fikirdir ve bunlar için harcadığınız zamana değecektir.  Başlığı bağımsız bir kelime olarak değil, ziyaretçiyi etkileyen, ilgisini çeken ve sayfada kalmasını sağlayan bir unsur olarak düşünün.

5. Açılış sayfasının amacından uzaklaşmayın

Tutarlı bir arayüz ne kadar önemliyse, açılış sayfasının amacı da o kadar önemlidir. Buradaki amaç, sadece tek bir konu hakkında bilgi sağlamak olmalıdır – reklamınızın bahsettiği şey. Hepsi bu.

Eğer gümüş mücevheratta indirim teklif ediyorsanız, açılış sayfasında SADECE gümüş mücevherat gösterin.

Muhteşem altın takılarınız, elmaslarınız, değerli mücevherleriniz ve özgün tasarımlarınız olabilir. Ancak ziyaretçiniz sayfanıza gümüş mücevherat için gelmiştir, bu nedenle önce onları gösterin. Elbette diğer ürünleriniz için bağlantılar ekleyebilirsiniz, ancak temel amacınız reklamınızda ön plana çıkarılan şeyi vurgulamak olmalıdır.

6. Açılış sayfanız için akıllı bir alan adı kullanın

Açılış sayfanızın alan adı, dönüşüm oranlarında küçük ancak önemli bir role sahiptir. Kullanıcılar, açılış sayfanızın bağlantısını sosyal medya platformlarında, çevrimiçi reklamlarda ve diğer çevrimiçi reklam platformlarında görecektir. Bu adres, reklamınızla beraber kullanıcıları açılış sayfasını ziyaret etmeye ikna edecek olan şeydir. Diğer bir deyişle, alan adını bir “kanca” olarak kullanmak mümkündür.

www.isletmeadi.com/urunkategorisi/urunismigibi sıkıcı ve uzun bir adres yerine, aromalikahve.dukkani/vanilya gibi akılda kalıcı ve kısa bir adres tercih edin. .TECH, .SITE, .SPACE, .ONLINE, .PRESS gibi yeni alan adı uzantıları, anahtar kelimeler içeren ve işletmenizin güvenilir görünmesini sağlayan adresler elde etmenizi sağlar.

7. Ne kadar basit, o kadar iyi

Açılış sayfanızın ne kadar çok şey yapabileceği konusuyla ilgilenmeyin – bunun yerine, onu kullanım amacına en uygun hale getirmeye çalışın. Ziyaretçilerin dikkatini ilgili bilgilendirmelere çekin ve onları sayfa öğelerini iyi bir şekilde kullanarak yönlendirin. Diğer ürünlerinizi veya tekliflerinizi işin içine karıştırmayın. Bunu yapmak, ziyaretçilerin kafasının karışmasına veya ilgilerini kaybetmelerine neden olacaktır.

Sonuç

Bir açılış sayfası, adandığı işlevini yerine getirdiği zaman en iyi şekilde çalışır. Nelerin işe yaradığını görmek ve sürekli bir şekilde sayfayı iyileştirmek için A/B testlerini ve çok değişkenli testleri kullanın. İyi optimize edilmiş bir açılış sayfası işletmenize değer katar, bu yüzden onu mümkün olan en iyi hale getirmek için zaman ayırın. 

PaylaşımShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Bir cevap yazın