Google Ad Grants Nedir?

Google Ad Grants, Google’ın çevrimiçi reklamcılık yöntemi olan AdWords’ün sivil toplum kuruluşlarına yönelik olan sürümüdür ve asla hiçbir kâr amacı gütmez. Peki bu platformun amacı nedir, nasıl çalışır,  nasıl faydalanabilirim diye merak edenler için hemen açıklayalım: Google Ad Grants (Google Reklam Bağışları), amacınızı ve girişimlerinizi Google arama motorunda tanıtmanıza yönelik olarak AdWords reklamları için harcayabileceğiniz aylık 10 bin dolar değerinde yardım sağlayarak sivil toplum kuruluşunuzu destekler. Bu sayede sivil toplum kuruluşunuzu tüm dünyaya tanıtabilir, sizin daha fazla kişiye ulaşmanızı sağlar. Dünya üzerinde bağış ve gönüllü toplayabilmenize imkan verir ve hikayenizi dünyanın her yerinden çeşitli kitlelerle rahatlıkla paylaşabilirsiniz. Google’ın sivil toplum kuruluşunuz için sağladığı reklam bağışları, AdWords sistemi ile aynı şekilde çalışmaktadır. Yani bu demek oluyor ki Google, paylaştığınız reklamları, vermek istediğiniz mesajları, metine dayalı oluşturduğu reklamlar sayesinde sizinkine benzer sivil toplum kuruluşları arayan tüm Google kullanıcılarına gösterir. Reklamları yayınladıktan sonra Google Analytics ile reklamlarınızın nasıl bir performans sergilediğini inceleyebilir, hangi anahtar kelimeler sizin kuruluşunuzu daha fazla kitleye tanıtmanıza yardımcı olabilir öğrenebilirsiniz. Veya hangi reklamlar gönüllü üyeleri artırabilir hangileri bağışları artırır… Merak ettiğiniz tüm soruların cevabını Google Analytics sayesinde öğrenebilirsiniz. Ayrıca Google Ad Grants, kampanyalarınızı oluşturmanızı sağlar. Aynı zamanda kampanyalarınızı optimize etmenize yardımcı olacak güçlü araçlar içerir.

Unutulmaması Gereken Bazı Noktalar

Google Ad Grants’ı en etkili şekilde kullanabilmeniz için aklınızda bulundurmanız gereken önemli bazı noktalar bulunmaktadır. Bunlar:

  • Reklamlarınız tamamen metne dayalı olur. Resim veya video içermez.
  • Tıklama başına maksimum maliyetiniz 2 dolardır. 
  • Grantspro katılımcıları için her ay 40 bin dolar değerinde, diğer katılımcılar için ise her ay 10 bin dolar değerinde bağış amaçlı Google Ad Grants reklamı alabilirsiniz.
  • Oluşturduğunuz tüm kampanyalar anahtar kelime hedeflemeli olmalı.
  • Bu reklamlar sadece ve sadece Google arama sonuçlarında ve gönüllü olarak bağış yapan reklam verenlere ait reklamların altında gözükür.

Bu Programa Başvurmak İçin Gerçekten Uygun Olduğunuzu Düşünüyor Musunuz?

Google tarafından bağışta bulunulan tüm kuruluşların tamamı, Google Reklam Bağışları programına katılmaya uygun olabilmek için belirli ölçütleri karşılayabilmelidir. Google 50’den fazla ülkede 20 binden fazla sivil toplum kuruluşu ile doğrudan çalışmaktadır. Öncelikle şunu belirtmemiz gerekir ki bu bağışa uygun olabilmeniz için en öncelikli şart sivil toplum kuruluşunuzun merkezi aşağıdaki ülkelerin birinde bulunması gerekir.

Bunun dışında Google Reklam Bağışları’na uygun olabilmek neler yapmalısınız, püf noktalarına ayrıntıları ile gelin göz gezdirelim.

Arjantin Avustralya Avusturya Brezilya Belçika (Felemenkçe) Belçika (Fransızca) Belçika (Almanca) Botsvana Bulgaristan Kanada (İngilizce) Kanada (Fransızca) Şili Hırvatistan Çekya Danimarka Finlandiya Fransa Almanya Hong Kong  Macaristan Hindistan (İngilizce) Hindistan (Hintçe) Endonezya İrlanda İsrail İtalya Japonya Kenya Kore Lüksemburg (Almanca) Lüksemburg (Fransızca) Meksika Makau Malezya Hollanda Yeni Zelanda Norveç Filipinler (İngilizce) Filipinler (Filipince) Polonya Romanya Rusya Sırbistan Singapur (Çince) Singapur (İngilizce) Slovakya Slovenya Rusya Sırbistan Singapur (Çince) Singapur (İngilizce) Slovakya Slovenya İspanya Güney Afrika İsveç İsviçre (Fransızca) İsviçre (Almanca) İsviçre (İtalyanca) Tayvan Tayland Türkiye Vietnam İngiltere ABD

Google Reklam Bağışları’ndan Nasıl Faydalanabilirsiniz? 

1. İlk olarak Sivil Toplum Kuruluşları için Google’a başvurmalısınız.

2. Sivil Toplum kuruluşunuz geçerli yardım derneği statüsüne sahip olmalıdır.

3. Google’ın bağış makbuzu ile kullanımı ve ayrımcılık yapmama konularında gerekli sertifikalarını kabul edip onaylanmalıdır.

4. Web sitenizde, ne yaptığınızı detaylı bir şekilde anlatan, yeterli miktarda içerik bulunmalıdır.

Medikal gruplar, resmi kurumlar, hastaneler, akademik kuruluşlar ve üniversiteler Sivil Toplum Kuruluşları olarak Google programı için uygun değildir. Ancak eğitim kuruluşlarının yardım kolları program içeriğine uygundur.

Google Ad Grants programı başvuru şartları genel olarak bu şekildedir. Eğer sizler de bir sivil toplum kuruluşu üyesi veya sahibiyseniz, Google’ın sunduğu bu müthiş imkândan muhakkak faydalanmalı ve sivil toplum kuruluşunuzu dünyaya tanıtarak daha fazla bağış toplama fırsatını elinizden asla kaçırmamalısınız.

Bir yanıt yazın