Adwords reklam performansınızı iyileştirmek web sitenizin Google üzerinde görünürlülüğünü etkileyen ve ön plana çıkmasını sağlayan önemli bir faktördür. Adwords reklamlarını doğru yönetmek ve bu alanda yüksek bir başarı yüzdesi sağlamak gerçek anlamda uzmanlık gerektiren bir iştir. Ancak web sitenizin reklamlarını “ben yönetmek istiyorum” derseniz de; belirli kurallara uyduğunuz noktada bunu başarabilirsiniz. Web sitenizin reklam performansını iyileştirerek ziyaretçi sayınızı ve gelirinizi artırabilirsiniz. Peki, reklam performansınızı iyileştirmek için yapmanız gereken şeyler neler? Aşağıda vereceğimiz ipuçları, bu alanda uzmanlaşmak için atacağınız ilk adımlar olabilir…
1-Geniş Arama Terimleri Kullanın
Adwords kampanyalarınızı oluşturduğunuz ilk esnada giriş kelimeleri veya anahtar kelimeler kullanmak isteyebilirsiniz. Bu iki seçenekten birini tercih etmek yerine bunların her ikisine de reklam gruplarında yer vermeniz web siteniz açısından daha faydalı olacaktır. Sadece jenerik ve kısa anahtar kelimeler kullanarak değil de uzun cümleler kurarak farklı kombinasyonlar denemeniz sizin yararınıza olacaktır.
2-Reklam Uzantıları Kullanmayı İhmal Etmeyin
Daha profesyonel görünmenizi sağlayacak olan bu uzantılar kullanıcı deneyimini kolaylaştırarak sizin verdiğiniz özel bir hizmeti arayan müşterilerin sitenize tıklama oranını artıracaktır.
3- Farklı Reklam Metinlerini Deneyin
Müşterileriniz ile empati kurmaya gayret gösterin ve onların arama yaparken neler düşünerek hangi kelimeleri kullanabileceğini tahmin etmeyeçalışın. Eğer tahmin etmekte güçlük çekiyorsanız reklam metinlerinizin çeşitlerini arttırın.
4- Rakiplerinizi Detaylıca Araştırıp İnceleyin
Sizin ile aynı amaca hizmet eden firmaları araştırıp site kullanıcılarını arttırmak için ne gibi anahtar kelimelere, metinlere, jeneriklere yer veriyorlar göz atın. Örneğin; daha uygun fiyatlar mı sunuyorlar veya farklı kampanyalar mı uyguluyorlar? Bu gibi bilgileri araştırarak ufkunuzu genişletip kendi özgün fikirlerinizi oluşturma konusunda yardım alabilirsiniz. Buna ek olarak; rakip firmalarınızın reklam kampanyalarını inceleyip geliştirerek onların müşterilerini de kendinizeçekebilirsiniz. Bu sayede bir yandan kendi firmanızı güçlendirirken bir yandan da rakiplerinize ufak bir çelme takabilirsiniz.
5- Kullanıcı / Müşterilerinizin Sitenizde Kalmasını Sağlayın
Reklamlarınız anlık kullanıcı tıklamaları çekmesin. Yani reklamlarınıza tıklayan kişiler sitenize girip hemen çıkış gerçekleştirmesinler. bu durumun sitenize olumsuz yansımaları olabilir. İlk etapta bu tarz boş tıklamalar almanın size maddi açıdan zarar getirdiğini düşünebilirsiniz. Ancak bu tıklamalardan elde ettiğiniz dönüşümler sayesinde sonuçları analiz edebilirsiniz. Ve bu analizlerle birlikte nerede hata yaptığınız keşfederek yeni ve çok daha özgün kampanyalara imza atabilirsiniz.
6- Her Zaman Tutarlı Kelimeler Kullanın
Reklamlarınızda kullandığınız dil ve üslup, web site içeriğinizde kullandıklarınız ile uyumlu olmalıdır. Eğer web siteniz resmi bir kuruluşa ait ise anahtar kelimleriniz de bu üsluba uygun ve resmi olmalıdır. Eğer lakayıt, imla kuralları dışına çıkan anahtar kelimeler ve metinlere yer verirseniz, prestij kaybına uğrayacağınızdan dolayı kullanıcılarınız sitenize uğramamaya başlayacaktır. Dolayısıyla sitenizin tıklanıp hemen çıkma oranının artmasına neden olacaktır.
7- Branding Kampanyaları
Markalaşma kampanyaları rakiplerinizin önüne geçmek adına çok önemli bir adımdır. Her ne kadar rakipleriniz, sizin marka adınızı hedefleyerek kampanyalar üreterek önünüze geçmeye çalışacak olsalar da, kült, unique ve vurucu bir isim bulmayı başarırsanız onların bu tarz girişimlerini sonuçsuz bırakabilirsiniz. Bunlara ek olarak; eğer kısa süren reklam kampanyalarınıza özel reklam metinleri oluşturursanız branding çalışmalarınızın hedef kitlenize ulaşması çok uzun sürmeyecektir.
Yukarıda bahsettiğimiz tüm bu ipuçlarını göz önünde bulundurarak sizler de reklam kampanyalarınızı oluşturup çeşitli analizler yapabilir ve kampanyalarınızı devamlı güncel tutup reklam perfromanslarınızı iyileştirebilirsiniz. Böylelikle hedeflediğiniz kitleye ulaşıp web sitenizin tanınırlığını arttırabilirsiniz.
Geri bildirim: Google Adsense ve Google Adwords Nedir - Güzel Hosting Internet Hizmetleri - Blog