Bir E-Ticaret Sitesinin Tasarımı Nasıl Olmalıdır?

Bir e-ticaret sitesi oluştururken dikkat etmeniz gereken ilk nokta, sitenizin esas amacının insanları alışveriş yapmaya teşvik etmesi gerektiğidir. Yalnızca harika görünen bir e-ticaret sitesi oluşturmaya odaklanmamalısınız. Web sitenizdeki her ögenin insanları sizden bir şeyler satın almaya itmesi noktasında yönlendirmesini sağlamalısınız. Neyse ki artık,  günümüzde bir e-ticaret sitesi oluşturmak hiç olmadığı kadar kolay ve maliyet açısından uygun. Özel bir tasarımcı ile çalışmanız ya da kodlamayı sıfırdan öğrenmeye başlamanız şart değil. Çalışmak için çok fazla zamanınız veya kullanabileceğiniz bir birikiminiz yoksa eğer, profesyonel bir e-ticaret sitesi oluşturmak ve hedeflerinizi gerçekleştirmeye yönelik bir e- ticaret web sitesi oluşturmak için hazırlanmış olan Wix, Shopify veya Woo Commerce gibi eklentilerden faydalanabilirsiniz. Eğer kendi e-ticaret siteniz hazırlayacaksanız göz önünde bulundurmanız gereken pek çok önemli adım bulunmaktadır.

1- E-Ticaret Sitenizi Müşteri Kitlenize Göre Organize Edin

Bir e-ticaret sitesi oluşturmanın ilk adımlarından biri, hangi sayfaların ve kategorilerin ekleneceğini hesaplamaktır. Bir ana sayfanız, ürünlerin ortak özelliğini taşıyan kategorler ve her bir ürününüz için ayrı web sayfalarınız bulunacak. Ancak, tüm bu ürün sayfalarını, insanların aradıklarını bulabilmeleri için nasıl düzenleyeceksiniz?

Potansiyel müşterilerinizi düşündüğünüzde, site arayüzünüzde satın alma işleminin nasıl gerçekleştirileceğini ve ürünlerinize kimlerin nasıl göz atacağını hayal etmeye ve size göre en mantıklı olan e-ticaret site mimarisini kurgulamaya çalışın.

Örnek vermek gerekirse, farz edin ki evcil hayvan yiyecekleri ve malzemeleri satıyorsunuz, bunlar kedi, köpek, balık vs. olabilirler. Sahip olduğunuz hayvan türüne göre, ürün türleri (mamalar, oyuncaklar, yemek kapları vs.) için alt kategoriler düzenleyebilirsiniz. Siteyi ziyaret eden herkes, aramalarını belirli gereksinimlere göre daraltmayı oldukça hızlı bir şekilde anlayabilmeli. Ve benzer ürünleri grup halinde bir arada toplayarak, insanların kedi veya köpeklerine en çok beğendikleri eşyaları bir arada sunarak istedikleri şeyleri kolay bir şekilde satın almalarını sağlayabilirsiniz.

2- Web Sitenizi Mobil Uyumlu Hale Getirin

Online alışveriş trendlerine göre, tüm online alışverişlerin neredeyse üçte biri mobil cihazlar ile gerçekleştirilmektedir. Eğer sizin e-ticaret web siteniz telefon üzerinde çalışmıyor ise, potansiyel bir çok müşterinizi kaybetmek ile karşı karşıya kalırsınız. Duyarlı web siteleri, hangi cihaz üzerinde olursa olsun her sayfada aynı bilgileri ve görselleri kullanıcıya sunar, ancak sayfayı ekrana sığdırmak için bunları farklı şekilde konumlandırılır. Örneğin, masaüstü web sitelerinde metin resmin yanında gözükürken aynı siteyi mobil telefonlarda açtığınızda, metin resmin altına kayacak şekilde gözükecektir.

3-Bir Arama Çubuğu Ekleyin

Pek çok ziyaretçi sitenizi ziyaret ettiğinde sevdikleri şeyleri keşfedecek ve satın almak isteyecek. Ancak bazıları sitenize girerken ne almak istediklerini zaten biliyor olacaklar. Bu sebeple bir arama çubuğu onlara ihtiyaç duydukları ürünlerin, web sayfalarına doğrudan ulaşmanın bir yolunu sunar. Dolayısıyla arama çubuğu her e-ticaret web sitesinin sahip olması gereken + özelliklerden biridir.

4-Alışveriş Sepeti Olmazsa Olmaz Elbette!

Müşterileriniz genellikle sevdikleri bir ürünü hemen bulamayacak ve ilk gördükleri ürünü hemen almaya kalkışmayacaklardır. Dolayısıyla ziyaretçileriniz web sitenizde dolaşırken beğendikleri ürünleri sepet ekleyerek site ziyaretini tamamladıklarında beğendikleri arasında tercih yapabilmesi gibi bir kolaylık sunulması web siteniz için çok önemli bir avantaj getirecektir. Ayrıca bir alışveriş sepetine ürün ekleyen ancak hemen satın almayan ziyaretçileri, ürünleri satın almaları için siteye geri yönlendirilmelerini sağlayacak hatırlatma e-postalarıyla takip edebilirsiniz.

5- Sitenize Müşteri Yorumlarını Dahil Edin

Çevrimiçi alışveriş yapanların yarısından fazlası, alışveriş yaptıkları esnada site içerisindeki yorumları okuduklarını söylüyor. Yani müşteri değerlendirmelerine bakmak satın alma sürecinin düzenli bir parçası haline gelmiştir. Dolayısıyla web sitenizdeki ürün satın alan kişilerin görüşleri, sitenizi ziyaret eden kişiler tarafından, sizin site içerisinde söyleyip anlattıklarınıza göre daha güçlü bir anlam ifade edecektir. Bunlara ek bir avantaj olarak, site içi yorumlar sayesinde sunduğunuz ürünler hakkında ve müşterilerinizin sahip olduğu hizmet deneyimi hakkında değerli geri bildirimlere sahip olabilirsiniz. Bu sayede zaman içinde E-ticaret iş sonuçlarınızı iyileştirmenize yardımcı olacak ipuçları elde edebilirsiniz.

Sonuç olarak baktığımızda e-ticaret web sitesi firmaları tasarım ve organizasyon kalitelerine göre hayatta kalırlar veya yaşamlarını yitirirler. Dolayısıyla bu alanda başarılı olmak istiyorsanız eğer ihtiyaç duyduğunuz ana işi yapabilecek başarılı bir e-ticaret sitesi oluşturmak için gereken özeni gösterdiğinizden emin olun.

Bir yanıt yazın