Karekod Nedir? Nasıl Oluşturulur?

Data Matrix adlı kare ya da dikdörtgen biçimli basılan 2 boyuta sahip barkodu ifade ediyor. Karekod ise Data Matrix’in Türkiye’de kullanılan karşılığını ifade ediyor. Türkiye’de karekod kelimesi ilk kez Beşeri Tıbbi Ürünler Barkod Uygulaması’na ait kılavuz içinde kullanılıyor. Bugün pek çok farklı sektörde yaygın biçimde kullanılan karekod nedir? Nasıl oluşturulur ve hangi temel özelliklere sahiptir? İşte tüm bu soruların cevapları ve çok daha fazlası…

Karekod Nedir?

Karekod, bilişim, yayıncılık, kimya, taşımacılık, ulaşım, eğitim gibi pek çok alanda aktif biçimde kullanılan 2 boyutlu QR Code olarak da bilinen sisteme verilen isimdir. Japon teknoloji devi Denso Wave şirketi tarafından geliştirilen QR kodu 2 boyutlu barkod sistemini içeriyor. Özellikle akıllı cep telefonlarının barkod okuma kabiliyetlerinin yükselmesiyle birlikte karekod uygulamaları da pek çok alanda yaygınlaşmaya başladı.

Karekod Sisteminde Neler Yer Alıyor?

Karekod sistemi içinde pek çok farklı unsuru yerleştirebilmek mümkün elbette tüm bu unsurların dijital dünyaya aktarılabilir olması gerekiyor.

Metin,

Fotoğraf,

Video,

Link.

Karekod İçinde Metin

Karekod sistemi içine dilediğiniz metni okunabilecek şekilde ekleyebilirsiniz. Cep telefonu QR kod okuyucularıyla ya da özel kod okuyucu cihazlarla sistem içine aktarılan metni kolayca çözebilir ve okuyabilirsiniz. Aynı zamanda kartvizitlere de eklenebilen karekodla birlikte iletişim bilgilerinizin tamamını ya da bağlantılarınızı rahatlıkla sistem içine ekleyebilirsiniz.

Karekod İçinde Fotoğraf, Video Ve Link

Karekod sisteminin fotoğraflar için de kullanılabilir. Eklemek istediğiniz fotoğrafı karekod yardımıyla çözümlenebilir ve kullanıcıların rahatlıkla erişmeleri sağlanabilir.  Aynı zamanda fotoğraf dışında video ve link bağlantıları da karekod sistemi içine tanımlanabilir.

Sıralanan özellikler dışında; Facebook, Twitter, Instagram, Linkedln, YouTube, Pinterest gibi sosyal paylaşım ağlarına ilişkin bağlantılarınızı da karekod içine ekleyebilirsiniz.

Reklamcılık Ve Pazarlama Alanında Karekod

Karekod sistemi pek çok alanda kullanıldığı gibi pazarlama ve reklamcılık alanının da vazgeçilmezleri arasında yer alıyor. Özellikle basılı materyaller üzerinde yer alan karekodlar sayesinde hedef kitleye daha fazla bilgi aktarımı ve reklam yapmak için yerleştirilebiliyor. Örneğin; bir otobüs durağına devasa bir reklam panosu asmak yerine küçük bir karekod reklamı ile kullanıcıların tüm reklam bilgilerine ve hakkınızdaki bilgilere erişmesini sağlayabilirsiniz. Aynı zamanda basılı bir dergide sayfalar süren tanıtım metinleri ve reklam alanları yerine küçük bir karekodla isteyenlerin daha ayrıntılı bilglere erişmesi sağlanabiliyor.

Karekod Nasıl Oluşturulur?

Karekod oluşturmak için internette yer alan pek çok farklı uygulamadan faydalanabilirsiniz. Söz konusu uygulamaların bir kısmı tamamen ücretsiz hizmet veriyor ancak küçük reklamalarla birlikte gelebiliyor. Ancak ücret ödeyerek profesyonel karekodlarınızı da hazırlayabilirsiniz.  Yapmanız gereken tek şey ilgili sitelere girmek ve hangi bilgilerin karekod içinde yer almasını istiyorsanız bilgilerinizi tanımlamak. Sonrasında ise ilgili karekodu bilgisayarınıza indirin ve isterseniz basılı mecrada isterseniz dijital platformlarda yayınlayın.

Karekod Nasıl Okunur?

İnternet üzerindeki dijital platformlarda hazırladığınız karekodları akılı cep telefonlarıyla kolayca okuyabilirsiniz. Bunun için kimi cep telefonları özel bir uygulamaya ihtiyaç duyabiliyor. Karekod okuyucu olarak bilinen uygulamaları cep telefonunuza indirmeniz yeterki olacaktır. Özellike iOS işletim sistemine sahip cep telefonu modellerinin yeni nesil olanlarının pek çoğu ise herhangi bir uygulamaya ihtiyaç duymadan doğrudan kamerası üzerinden karekodları okuyabiliyor.

Karekod Yanlış Kullanımı

Karekod yerleştireceğiniz materyalleri doğru seçmelisiniz. Günümüzde karekod yanlış kullanımına sıklıkla rastlıyoruz. Örneğin bir kartvizit üzerine yerleştirilen karekod içinde web sitenizin ana sayfa adresinizi yerleştirmek yerine ürünlerinizin tanıtımının yer aldığı uzantıya bağlantı vermek daha faydalı olacaktır. Aynı zamanda insanların kolay biçimde okutamayacağı reklam alanlarında karekod kullanmak da yanlış kullanımlar arasında yer alıyor. Örneğin insanların hızlı biçimde geçtiği hareketli bir cadde ya da sokakta karekod barındıran bir pano fayda sağlamayabilir. Çünkü karekodu okutmak zorlayıcı olur. Ancak bir dergi içinde yer alan reklamınızın köşesine ürün ya da hizmetinizin ayrıntılı anlatıldığı bir bağlantıyı karekod içine yerleştirebilirsiniz.

Bir yanıt yazın