Web siteniz için harika bir backlink portföyü oluşturmanın 10 yolu

İnternette bilgi ve içerik yönünden hiçbir eksiklik yoktur. Ne arıyor olursanız olun, onu (veya benzerlerini) sunan sayısız web sitesi bulabilmeniz mümkündür.  Bu bilgi yarışında ön plana çıkmak için içeriğinizin değerli, konuyla ilgili ve mükemmel kalitede olması gerekir. Ayrıca güçlü ve konuyla alakalı bir backlink (geri bağlantı) portföyüne sahip olmak, rekabette bir adım öne çıkmanıza yardımcı olabilir.

Backlink, bir web sitesinin blog gönderisine veya sosyal medya içeriğine size ait web sitesine yönlendirme yapan bir bağlantı eklemesidir. Arama motorları bir web sitesinin belirli anahtar kelime aramalarıyla ne kadar bağlantılı olduğunu değerlendirirken, backlink’leri de kullanır.

SEO dünyasında, backlink’ler dijital bir referans yerine geçer ve web sitenizin arama sonuçlarındaki sıralamasına önemli oranda katkıda bulunur. Sitenize ne kadar çok backlink veriliyorsa, içeriğiniz o denli kaliteli demektir.

Web sayfalarınıza anlamlı ve konuyla alakalı backlink’ler almanın birkaç yolunu aşağıda görebilirsiniz:

1. Kırık bağlantı düzeltme

Bu teknik, iyi backlink’ler elde etmek için kullanılabilecek harika bir “hack”tir. Bir web sitesinde veya blog gönderisinde 404 gibi hataları bulup onları bilgilendirmeniz gerekir. Bu gibi kırık bağlantıları belirlemenize yardımcı olabilecek birçok araç vardır. Backlink almak istediğiniz web sitelerini düzenli olarak tarayarak, kullanabileceğiniz fırsatları belirleyebilirsiniz.

Kırık bir bağlantı bulduğunuzda, web sitesine ulaşarak yöneticilerini kırık bağlantı hakkında bilgilendirin ve bu bağlantıyı web sitenizle değiştirmeyi teklif ederek sorunu düzeltmelerine yardımcı olmayı önerin. Bu şekilde, hem o sitenin sorununu çözersiniz hem de web siteniz ihtiyacı olan referansı kazanır.

2. Anahtar kelime açısından zengin alan adları

Backlink’lerin organik sıralamayı yükseltmeye yardımcı olan önemli bir yönü de bağlantıda kullanılan metindir (bağlantının yerleştirildiği mavi renkte altı çizili metin). Alan adı ve bağlantı metni birbiriyle ne kadar alakalıysa, SEO için o kadar iyidir.

Örneğin, bağlantı metni “Marka Adı Kara Cuma İndirimi” şeklindeyse ve bu bağlantı www.markaadi.store/kara-cuma-indirimi adresine yönlendiriyorsa, arama motoru web sitesiyle backlink’in birbiriyle alakalı olduğunu anlar.

3. Misafir gönderileri

Misafir gönderileri, bir şirketle ilgisi olmayan kişilerin o şirketin web sitesinde yazdıkları içeriklerdir. Bunlar, sitenin takipçileri için faydalı olabilecek kişisel görüşleri, fikirleri veya bilgileri içeren metinlerdir. Misafir gönderilerini web sitenize daha fazla trafik yönlendirmek için bağlantı oluşturma stratejilerinizin bir parçası olarak kullanabilirsiniz.

Bunu yapabilmenin temel şartı, mükemmel kalitede bir içerik oluşturmaktır. İçeriğinizin kalitesi iyiyse, eninde sonunda sonuç alırsınız. İçeriğiniz blog gönderisinde ve sosyal medyada tıklanmaya başladığında, backlink oluşturmak daha kolay hale gelecektir.

4. “Yürüyen Adam” yöntemi

Bu yöntemde kapatılan, başka bir alan alanına taşınan, sattığı ürününün satışını durduran veya yalnızca bir ad değişikliği yapan sitelere bağlantı veren web sitelerini veya kaynak sayfalarını ararsınız.

Kullanıcılar, bu gibi pek çok kez değişikliğe uğramış bir bağlantıya tıkladıklarında boş bir sayfa görürler. Bu nedenle, bu tip sayfalar kırık bağlantılardan farklıdır zira bağlantılar “kırık” değildir: Artık böyle bir bağlantı bulunmamaktadır.

Bu boş sayfaları bulmak için siteleri taramak sıkıcı bir iş gibi görünebilir. Ancak onları bulduğunuzda, web sitesi yöneticilerine ulaşın ve bu tutarsızlığı bildirin. Onlara yedek olarak kendi web sitenizdeki bir bağlantıyı kullanma teklifini yapın. Bu girişim, web sitenize başarılı bir şekilde backlink oluşturmanıza yardımcı olabilir.

5. Dâhili bağlantılar oluşturun

Dâhili bağlantılar, sitenizin kaynak sayfalarında web sitenizin farklı sayfalarına bağlantılar verdiğiniz bir tekniktir. Bağlantı metinlerinin etkili bir şekilde kullanılmasına yardımcı olan bir tekniktir ve web sitenizin kendi içinde bağlantılar oluşturmak için kullanılır.

Dâhili bağlantılar, trafiği web sitenizdeki önemli sayfalara yönlendirir ve kullanıcılarınızın görmesini istediğiniz içerikleri kontrol etmenizi sağlar. Ayrıca web sitelerini kullanıcı dostu ve kolayca gezilebilir hale getirir. Ancak siteyi şüpheli gösterebileceğinden, bu tekniği abartılı şekilde kullanmaktan kaçının.

6. Kullanışlı infografikler yaratın

Verileri herkes sever. İnsanların dikkat süresi sınırlıdır ve bu nedenle bir fikri veya teklifi anlamak için tüm metni okumak yerine bir grafiğe veya şemaya bakmayı tercih ederler.

İnfografikler, web sitenize ilgi çekmenin ve kaliteli bağlantılar elde etmenin mükemmel bir yoludur. İyileştirilmiş ve birleştirilmiş bir veri biçimi oldukları için web sitenize harika içerik sağlarlar. Kolayca paylaşılabilir olduklarından, bağlantılar oluşturmak veya sosyal medyaya yönlendiren bir bağlantı eklemek için kullanılabilirler.

7. Kendi markanızı yaratmak

Röportajlar yaparak adınızdan bir marka yaratın ve bunu web sitenize bağlantılar oluşturmak için kullanın.

Çoğu web sitesi, kendi alanlarında uzman kişilerle yapılan röportajları ziyaretçilerine sunmayı sever. İş alanınızda faaliyet gösteren web sitelerini listeleyin ve kimlik bilgilerinizle onları sizinle röportaj yapmaya ikna edin.

Çoğu web sitesi zaten kullanabilecekleri bir içerik arayışındadır, bu nedenle röportajınız onlara fayda sağlarsa, sizi kesinlikle ön plana çıkaracaklarından emin olabilirsiniz. Konu hakkında otorite sayılan sitelerden biriyle röportaj anlaşması yapmak için daima fırsat kollayın Bu gibi sitelere verdiğiniz bir röportaj, backlink’lerinizi ve onlarla ilişkili sıralama faktörlerini artıracaktır.

8. Rakiplerin kontrolü

Ne yaptığını bilen bir iş adamı olarak, rakiplerinize ve sektördeki en iyi uygulamalara göz atın. Birincil anahtar kelimeleriniz için en çok ilgi gören web sitelerini takip edin. Sizinkinden daha fazla trafik çeken web siteleri, otorite sayılan kaynaklardan daha yüksek kalitede backlink’lere sahiptir.

Bu backlink’leri ve onların bağlantı metinlerini belirledikten sonra, içeriğinizi planlayabilir ve kullanacağınız stratejiyi bunlara göre belirleyebilirsiniz. İş ihtiyaçlarınıza bağlı olarak bu backlink’leri kopyalayabilir veya benzer backlink’ler elde etmek için başka bir strateji kullanabilirsiniz.

9. Görüşler veya atıf yapanlar

İşletmeniz hakkındaki referansları veya olumlu atıfları bulmak için İnternet’i araştırın. Bunlar makale, gönderi, medya, yorum ve hatta bir inceleme şeklinde olabilir. Bu referans veya atıfta web sitenize bağlantı verilmemişse, yazara veya site sahibine başvurun.

Bunu aynı zamanda iş ilişkileri kurmak için bir fırsat olarak da değerlendirebilirsiniz. İşletmenizden zaten bahsettikleri için yayımlanan içerikle web sitenize backlink verilmesini isteyin.

10. Yorum yapmak

Çok sayıda takipçisi olan kişilerin veya sayfaların bloglarına, medya paylaşımlarına, makalelerine vs. yorum bırakın. İnsanların kendi uzmanlıklarını göstermek ve görünürlük kazanmak için başkalarının LinkedIn gönderilerine yorum yapar: Siz de aynı taktiği kullanacaksınız.

Blogu veya sosyal medya fenomenini zaten takip eden kişiler yorumunuzu okuyabilir ve sizi de fark edebilir.

Paylaştığınız metin ilgilerini çekerse, web sitenizin bağlantısına tıklayabilirler ve siz de backlink ile sitenize trafik çekmiş olursunuz. Ancak yorumlarınızın yapmacık görünmediğinden veya spam/ürün tanıtımı gibi algılanmadığından emin olun. Bunu yapmak, o platformda kara listeye alınmanıza veya engellenmenize neden olabilir.

Sonuç Olarak

Backlink tekniklerini kullanarak web sitenizi fark edilir hale getirmek zaman ve sabır gerekir. Ancak bu teknikleri ne kadar iyi kullanırsanız, elde edeceğiniz sonuçlar da o kadar yüksek olacaktır. Bu tekniklerle arama motorlarındaki sıralamanızı yükseltebilirsiniz.

Kaynaklarınızı işletmenizin gereksinimlerine tam olarak uyan kaliteli backlink’ler elde etmek için kullanın. Bunu, müşterilerinizin sorunlarını çözebilen harika bir içerikle destekleyin.

Bir yanıt yazın