Şirket Kurmak İsteyenler İçin En İyi Şirket İsmi / Marka ve Domain İsmi Bulmanın İpuçları

Şirket kurarken en önemli aşamalardan birisi de isim bulma aşamasıdır. Şirketin, tüm kurumsal hayatı boyunca kullanacağı isim, kurumsal imajın en önemli parçalarından birisidir. Şirket ismi, şirketin yürüteceği tüm faaliyetlerde mevcut olacak bir iletişim aracı olarak da düşünülebilir. Müşterilerin yanı sıra aynı zamanda tedarikçiler, hükümetler, yatırımcılar, bankalar ve diğer ortaklarla olan iletişimde şirket ismi, şirketle ilgili olarak ifade edilecek ilk unsurdur. İyi bir şirket ismi ile kötü bir şirket ismi arasındaki fark, bu ilişkilerin algısını etkileyebilir.

İyi Bir Marka / Şirket İsmi Nasıl Seçilir?

Şirket ismi bulmak söz konusu olduğu zaman dikkat edilmesi gereken bazı faktörler vardır. Bunlar; seçilecek olan şirket isminin mümkünse kısa olması, kolay hatırlanabilir olması, mümkünse kolay ve akılda kalıcı bir hecelemeye sahip olması ve pozitif değerler ifade etmesidir. Elbette ki bu özelliklerden bazıları çeşitli stratejiler doğrultusunda değiştirilebilir. Örneğin, bazen uzun bir isim kullanarak farklılaşma stratejisi yürütülebilir. Öte yandan şirket isminin, şirketin yürüttüğü faaliyetlerle ilgili olması da ciddi bir avantajdır. Özellikle uluslararası alanda faaliyet yürüten şirketlerin isimleri ise, pek çok dilde anlaşılabilen evrensel kelimelerden oluşursa oldukça etkili olacaktır. Şirket ismi önerileri her sektör, ürün, hizmet, coğrafya veya hedef kitle ekseninde farklılaşabilir. Bu yüzden iyi bir şirket ismi seçmek için derinlemesine bir analiz yapılması gereklidir.

Öne Çıkan Şirket İsmi Önerileri

Şirket ismi bulma konusunda gerçekten oldukça yaratıcı olan bazı şirketler, kendi alanlarında büyük başarılara imza atmışlardır. Arama motorlarına yazıldığı zaman, neredeyse eşsiz bir şekilde tek başına indexlenen bu şirketler, farklılaşma ve akılda kalma stratejileri doğrultusunda ciddi örneklerdir. Örnek olarak Coca Cola, mükemmel seçilmiş bir şirket ismidir. Normalde üretilen ürünün adı “cola”dır ve pek çok farklı cola markası vardır. Coca Cola, cola ismiyle uyumlu bir ön ad daha alarak harika bir isim oluşturmuş durumda. Bu sayede günlük hayatta kola denildiği zaman akla doğrudan Coca Cola geliyor. Diğer kola markaları ise kola denildiği zaman değil kendi markaları telaffuz edildiğinde anlaşılabiliyor. Bir diğer örnek olarak ise Microsoft gösterilebilir. İki kelimenin birleşimiyle eşsiz bir kelime oluşturan Microsoft, dünyada bu isme sahip tek şirket. Eşsiz bir isme sahip olmanın önemi ise tanıtım, reklam ve arama motorları açısından çok önemli. Bu sayede şirket ismi sorgulaması yapılırken ilk sıralarda yer almak çok kolay. Micro kelimesi aşırı küçük anlamına gelirken soft kelimesi ise yumuşak anlamının yanı sıra yazılım anlamına gelen software kelimesinin kısaltılmış halidir. Böylelikle Microsoft, yalnızca eşsiz bir isme sahip olmakla kalmıyor aynı zamanda da ismine yaptığı işi yansıtıyor. Bu sayede Microsoft kelimesini hayatında ilk defa duymuş birisi bile birkaç basit tahminle beraber bu firmanın bir yazılım firması olduğunu anlayabilir. Bu yüzden şirket ismi seçilirken; yapılan iş, farklılık, akılda kalıcılık ve sadelik çok önemlidir.

Marka ve Domain İsmi Seçimi Nasıl Olmalı?

Bir marka ismi yaratma, en az şirket ismi yaratmak kadar önemlidir. Çünkü şirket, çatısı altında pek çok markayı barındıran bir kuruluştur. Marka ise, doğrudan bir ürünü temsil eder ve genellikle şirketten daha çok şirketin markaları bilinir. Marka ismi oluşturma aşamasında dikkat edilmesi gereken en önemli konuların başında hissiyat gelir. Marka isminin ilk amacı, alıcısına iyi bir hissiyat vermek olmalıdır. Markanın adı duyulur duyulmaz, sunmuş olabileceği ürün veya hizmetin tadı, konforu, avantajı veya kalitesi hissedilebilmelidir. 

Marka ismi bulmanın en önemli püf noktası ise markanın sunacağı ürün veya hizmetin detaylarına vakıf olarak bu detaylar arasında kulağa hoş gelebilecek ve o ürün veya hizmeti anımsatabilecek kelimeleri almak veya kombinlemektir. Aynı zamanda marka ismi sorgulama sırasında, arama motorlarında o markanın kolay indexlenebilir özelliklere sahip olmasına dikkat edilmelidir. Onlarca farklı anlamı olan, çok farklı şekillerde kullanılan ve çok sayıda ürün veya hizmete konu olmuş isimler, marka olarak seçildiği takdirde arama motorlarında arka sıralarda yer alırlar. Bu da büyük bir avantaj kaybına sebep olur.

Marka İsmi Örnekleri

Başarılı markalar, herkes tarafından bilinmesinin yanı sıra aynı zamanda sundukları ürün veya hizmetle eş anlamlı olarak anılır hale gelebilir. Uhu, orkid, kot, atari, vileda, borcam, jeep, rimel, photoshop, corn-flakes ve kolonya aslında birer marka ismidir. Pek çok kişi bu isimleri duyduğunda söz konusu ürünü veya hizmeti anımsar. Bu isimlerin aslında birer marka ismi olduğunu ise çok az kişi bilir. Tıpkı bu örnekte olduğu gibi yeni bir marka ismi – şirket ismi yaratılırken, gelecekte markanın ürün veya hizmetle özdeşleşebilme potansiyeli, verdiği hissiyatı, kısa ve öz olması, farklı olması ve kolay ifade edilebilir olması gibi özellikler dikkatle değerlendirilmelidir.

Bir yanıt yazın