Özel Günler İçin Yapılabilecek E- Ticaret Kampanyaları Neler?

E – Ticaret alanında, özel günler oldukça hareketli ve etkili geçer. Farklı müşteri kitlelerinin ihtiyaçları doğrultusunda özel günlerde satış hacmi artırılabilir. E-ticaret kampanya modelleri ile özel günlerde bu satış fırsatı yakalanır. E -ticaret sitelerinde alışverişlerin zirveye çıkması için yıl içinde kutlanacak özel günleri bilmek ve bu doğrultuda planlama yapmak oldukça önemlidir. Böylelikle doğru planlama ile satış odaklı bir e-ticaret kampanya yönetimi yapılır. Doğru yönetim ise nihai hedef olan satışa götürür.

E-Ticaret Kampanyası Hazırlarken Nelere Dikkat Edilmeli?

  • E- Ticaret siteleri hizmet verdikleri alanlarla ilgili özel gün e-ticaret kampanya stratejilerini önceden hazırlamalıdır. Reklam ve kampanya stratejisi hazırsa özel günlerde e-ticaret gelirini artırmak mümkün olur. 
  • Özel günlerde yapılan indirim kampanyaları ile insanlar ihtiyaç duydukları ürünleri alır, seyahat eder ya da sağlık hizmetinden faydalanır. E-ticaret kampanya indirimlerinde kupon kodları, bir alana bir bedava, ücretsiz teslimat gibi ayrıntılar oldukça müşteri çeker.
  • Sektörle ilgili tüm ürün ve hizmetler için e- ticaret kampanya yapılabilir. Fakat bazı özel günlerde özel ürünleri öne çıkarmak fayda sağlar. Örneğin, Anneler günü için giyim, çiçek, ev eşyası gibi kategorilerin ön planda olacağı düşünülmelidir. Bu ürünler için indirim, reklam, slogan, paketleme. kargo gibi konularda spesifik ayrıntılar göz önünde bulundurulmalıdır.
  • Özel günlerde hedef kitlenin ürünlerinde e-ticaret kampanya yapmak doğru bir karar olur. Örneğin anneler gününde erkek giyim kategorisinde ya da sevgililer gününde temizlik ürünlerinde kampanya yapmak uygun olmaz.
  • Hedef kitleye özel günler ve haftaların kaçırılmaması gerektiği vurgusu yapılmalıdır. Önceden sipariş verilerek geç kalınmaması ya da özel ürün ve hizmetlerden az sayıda kaldığı öne çıkarılmalıdır.
  • E- ticaret kampanya için sosyal medya en iyi pazarlama yeridir. Görselliğe hitap eden bu ağlarda kampanya görsellerinin orijinal, renkli ve hareketli olmasına özen gösterilmelidir. Ayrıca kısa tanıtım videoları da oldukça etkilidir.

Özel Günlerde Satış Hacmini Artıracak E-Ticaret Kampanyaları

Kampanyaların amacı ziyaretçilerin potansiyel müşteri olmalarını sağlamaktır. E- ticaret kampanya çok sık başvurulan bir satış artırma yöntemidir. Satış hacmi artarsa e-ticaret kampanya hedefine ulaşmış sayılır.

Sosyal medyada çekilişler yaparak ve hediyeler vererek kampanya duyurusu yapılması en etkili yöntemlerden biridir. Hediyeler hem ürün hem de hizmet olabilir. Özel gün temalı hediyeler olarak; sevgililer günü için giysi, takı gibi aksesuarlar ya da 2 günlük tatil, sinema bileti gibi aktiviteler verilebilir. Bu şekilde sosyal medya kullanıcıları hem aktif olarak hesapları takip eder hem de yeni takipçi akışı hızlanır. Bunun da doğal sonucu olarak hem satış artar; hem de marka bilinirliği yükselir.

E-ticaret kampanya sosyal ağlarda etkin olan takipçi sayısı çok hesap aracılığı ile duyurulabilir. Böylelikle geniş kitlelere ulaşılır ve markaya olan güven pekiştirir. Kampanyanın hedef kitlesine hitap eden ve sosyal medya influencerları ile kitlelere ulaşılabilir. Ancak bu noktada dikkat edilmesi gereken kritik konu hedef kitleye hitap eden kişiyi bulmaktır. Sevgililer Günü için özel gün kampanyası yaparken benzer konuda paylaşımları olan influencer tercih edilmeli.

E-ticaret sitesine üye olana özel günlerde ayrıcalıklı indirim avantajı sunmak kampanyayı etkili kılar. 

Özel günlerde promosyon olarak küçük hediyeler, hediye çekleri, indirim kartları vermek yeni müşteriler kazanmayı sağladığı gibi bir sonraki satış için de etkili olur. 

E- ticaret sitesinden özel günde belli bir limitin üzerinde alışveriş yapanlara sürpriz hediyeler verilmesi satış hacmini artırır.

E-ticaret kampanya kapsamında bazı ürünlerde belli bir yüzde oranı ile indirimler yapılabilir.

Özel günlerde belli bir limitin üstünde yapılan alışverişlerde ücretsiz kargo avantajı sağlanabilir. 

Özel günlerde özel ürünler bazında avantajlı taksit sayısı belirlemek satış artırmada oldukça etkilidir.

Özel gün alışveriş sepeti kampanyası yaparak, belli bir limitin üstünde olan sepete özel e-ticaret kampanya indirimi ya da ekstra ürün avantajı sağlanabilir. 

Belirlenen özel gün X ürününü alana Y ürünü için indirim tanımlamak ya da satılan ürünü tamamlayan ürünler için indirim sunmak seçenek olarak sunulabilir. 

Bir yanıt yazın