Meta etiketleri web sitenizi oluştururken kullandığınız <head>….</head> etiketleri arasına yerleştirdiğiniz etiket gruplarının tümünü oluşturan html kodlarıdır. Peki bu meta etiketleri SEO için neden bu kadar önemlidir? Bu etiketlerin oluşturulmasının önemi; arama motorlarının, oluşturduğunuz web sitenizi tanımasını sağlamak ve onları web siteniz hakkında bilgilendirmektir. Head etiketleri arasına yazdığınız meta etiketleri sayesinde Google, Bing, Yandex gibi arama motorlarını web sayfanızın başlığı, içeriği ve dikkat edilmesi gereken diğer önemli noktaları hakkında bilgilendirilmesini sağlayabilirsiniz. Özellikle e-ticaret sitelerininçoğunlukla XML dosyalarından ürün bilgilerini çektiklerini hesaba katacak olursak, meta etiketlerinin kullanılmaması web sitenizi pek çok spam riski ile karşı karşıya bırakabilir. Spam olmasa dahi web sitesini diğerlerinden ayıran ve daha özgün hale getiren meta etiketleri kullanılmaz ise siteniz diğerlerinden pek bir farkı kalmayacak ve sıradanlaşacaktır. Bu sebeple meta açıklamalarını belirli kurallar çerçevesinde ve özgün bir şekilde kullanmak gerekmektedir.
Meta Açıklamaları İçin Gerekli Kurallar
Meta açıklamaları, site içeriğinizin özeti niteliği taşımaktadır. Her ne kadar Google, resmi sayfasından yaptığı duyurularda, meta açıklamaları için bir sınır belirlememiş olsa da, bu etiketlerin içerisinde tanımlanmış olan yazı, web site içeriğinizi en kısa ve en iyi şekilde özetleyecek nitelikte olmalıdır. Meta açıklamaları yazarken yapılan belli başlı hatalar vardır. Bunlardan biri blog yazarlarının daha fazla hit almak adına meta etiketlerini yalnızca anahtar kelimeler ile doldurmalarıdır. Bu çok yanlış bir uygulamadır. Tabii ki meta etiketlerinde anahtar kelimeler kullanmak önemlidir ancak bu anahtar kelimeleri cümleler içerisinde kullanmak ve doğru bir şekilde yerleştirmiş olmak gerekiyor. Örnek vermek gerekirse pek çok kişi arama motorları sonucunda bulduğu sitelerin meta açıklamalarını yani özet alanını okuyarak o siteye girip girmemeye karar vermekte. Dolayısıyla buradaki yazıları doğru bir şekilde yazmak çok önemlidir. Bu açıklamlar esasen sizin sitenizde yazmış olduğunuz 1000-1500 kelimelik makalelerin 15-20 kelimelik özetleri niteliği taşımalıdır. Ve bu özet o makaleleri ne kadar iyi nitelerse sitenizin tıklanma oranı o derece artacaktır. Bu bir yetenek işi olmak ile beraber yazılan makalenin konusuna ne kadar hakim olduğunuz da bu özetlerin kalitesini belirleyen önemli bir unsurdur. Meta etiketlerini anlayabilirseniz ve web sitenizde doğru kullanım sağlayabilirseniz Google tarafından gelen etkileşimlerde siteniz için belki de beklediğinizden bile fazla değer elde edebilirsiniz. Bundan 3-4 yıl önceye kadar SEO, backlinkler üzerine kurulmuş olan bir sistemdi. Fakat geldiğimiz son durumda SEO’nun temeli site içi optimizasyonlara döndü. Bu temeli de meta etiketleri oluşturmaktadır.
SEO Uyumlu Title Etiketi Nasıl Olmalı?
Örnek:<title> SEO Uyumlu site nasıl hazırlanır – guzelhosting.com </title>
Title, bir web sayfasının başlığını arama motorları ile paylaşmamızı sağlayan etikettir. Bunun yanında Google’daki arama sonuçlarınızda mavi link olarak gördünüz kısım title etiketi içerisine yazılan kısımdan alınarak oluşturulmaktadır. Peki SEO’ya uygun olarak kullanımı nasıl olmalı?
1- Title etiketin 55 karakterden daha az olmasına veya 512px’den az olmasına dikkat edin. Google da arama sonuçlarında bir masaüstü görümünde 512 pixel’in üzerinde olan metinler tam olarak görüntülenemeyecektir.
2- Title içerisinde mutlaka anahtar kelimeniz geçmelidir bu marka isminiz veya sayfanızın ana başlığından oluşabilir. Tabii bu etiketler her sayfanız için farklı olarak belirlenmelidir. O sayfa için hangi anahtar kelimeniz daha ön plana çıkıyorsa ona göre bir anahtar kelime kullanmalısınız.
Örnek:<meta name=“description” content=“……” />
Web site içeriğinizin hangi alana yönelik olduğunu ve ne gibi öneriler ve çözümler sunduğunu meta description içerisinde belirtmemizi sağlar. İçerik içinde “kiralık ev, kiralık konut” gibi anahtar kelimelerden 1-4 tanesini girebilirsiniz.
Örnek:<Meta Name=“Robots” content=“INDEX” />
Meta robots içerisinde index gibi bir komut kullanırsak, arama motorları web sayfasını indeksleyerek, kendi veri tabanına kaydedecek ve arama sonuçlarında gösterecektir.
Örnek:<h1>….</h1> – <h2>….</h2> – <h3>….</h3> ….. <h6>….</h6>
Bu etiketler web sitenizde oluşturduğunuz başlıkları önem sırasına göre büyükten küçüğe doğru sıralamaktadır. Bu etiketler ile yalnızca yazılarınızın boyutunu ayarladığınızı düşünmemelisiniz. Burada en önemli başlık yazılarınızın en büyük punto ile yazılmasını sağlayan H1 başlık etiketidir. En önemsizi ise H6 etiketidir. Ayrıca bunların tamamını kullanmak gibi bir zorunluluğunuz var gibi de düşünmemelisiniz.
Örnek:<link rel= “canonical” href= “http://guzel.net.tr” />
Bu etiket oluşturduğunuz web sayfanızda benzer veya birebir aynısı olan farklı web sayfaları varsa arama motorunun dikkate alması gereken sayfanın sizinki olduğunu “canonical” html etiketi ile işaretleyerek belirtebilirsiniz.