Kurumsal E-posta Nedir?

Dijital dünya hızla büyüyor ve profesyonel anlamda ticaret yapan tüm şirketler için dijital dünya içindeki imajlarını doğru yansıtmak en önemli hedefler arasında yer alıyor. Kurumsal e-posta adresine sahip olmayı da bu hedefler arasında görebilmek mümkün. Peki, kurumsal e-posta nedir? Neden e-posta hizmeti almalısınız? Şirketiniz için bir kurumsal e-posta adresine sahip olmanın ne gibi faydaları ve avantajları bulunuyor? İşte, tüm bu soruların cevapları ve daha fazlası…

Kurumsal E-Posta Nedir?

Kurumsal e-posta (mail) sahip olduğunuz şirkete ait web projesinin alan adı uzantısını içeren mail adreslerine verilen isimdir. Temel olarak ise kurumsal e-posta adresleri; şirket içinde çalışanların isim.soyisim@firmaismi.com biçimde düzenlenir. Aynı zamanda operasyonel işler için de örneğin; muhasebe departmanı için muhasebe@firmaisimi.com, destek hizmetleri için destek@firmaismi.com ya da genel olarak bilgi@firmaismi.com şeklinde oluşturulabilir.

Kurumsal E-Posta Adresi Nasıl Alınır?

Kurumsal e-posta adresine sahip olabilmek için öncelikle bir domaine sahip olmanız gerekiyor. Alan adı kaydınızı yaptırdıktan sonra; bir e-posta hosting sağlayıcı seçmelisiniz. Söz konusu 2 adımı gerçekleştirdikten sonra e-posta hizmetlerinizi kolaylıkla kurabilirsiniz. E-posta hizmetlerinizi kurduktan sonra; kurumsal e-posta adreslerini yapılandırma işlemini gerçekleştirmelisiniz. Bu noktada dikkat etmeniz gerekenler ise şu şekilde sıralanabilir;

  • Kurumsal yapıda aktif rol alan kişilerin belirlenmesi,
  • Kurumsal e-posta zinciri içinde genel adresleri belirleyin, örneğin bilgi@firmaismi.com, destek@firmismi.com şeklinde,
  • Kurumsal e-postalar tarafından kullanılacak e-posta imzalarını hazırlayın.

Yukarıda sıralanan tüm işlemleri tamamladığınızda artık kurumsal e-posta istemcisini kurabilirsiniz.

Kurumsal E-Posta İstemcisi Nasıl Kurulur?

Kurumsal e-posta istemcisi bir diğer ismiyle Mail okuyucusu olarak da bilinen programlar sayesinde mail trafiğinizi çok daha profesyonel ve hızlı biçimde yönetebilirsiniz. Dünya çapında en popüler istemciler arasında Thunderbird ve Mac Mail gösteriliyor. Söz konusu iki istemciyi kullandığınız cihazların temel özelliklerine göre kullanabilirsiniz.

İsimleri farklı olsa da tüm e-posta istemcileri benzer bir biçimde kurulur;

  • Hesaplar sekmesinden e-posta tuşuna basın,
  • İlk olarak genel bilgilerinizi; adınız, e-mail adresiniz ve parolanızı girin,
  • Gelen posta kutusu sunucusu kısmına adresleri ve portları yazın,
  • Giden posta kutusu sunucusu kısmında adresleri ve portları yazın.

Sıralanan tüm işlemlerde kullanacağınız gelen posta ve giden posta sunucusu port bilgilerini hosting şirketinizden kolayca öğrenebilirsiniz.

Kurumsal E-Posta Sahibi Olmanın Avantajları ve Faydaları Nelerdir?

Kurumsal e-posta hesabına sahip olmak, şirketinize pek çok farklı avantaj ve fayda sağlar. Tüm bu faydaları maddeler halinde sıralamak gerekirse;

  • Kurumsal bir yapıya sahipseniz, şirket web projenizin uzantısına sahip bir e-posta ile mail göndermek, firmaların ve müşterilerin size olan güvenini arttırır.
  • İşletmenizi şirketinizin web sayfasına göz atmasına destek olur, mail uzantınız üzerinden sahip olduğunuz web projesinin de tanınmasını sağlarsınız.
  • Kurum içi yazışmalarda kontrolü ve güvenliği üst düzeye çıkarır. Tüm kurum içi yazışmaları tek bir noktada toplayabilir, dilediğiniz zaman göz atabilirsiniz.

İyi Bir Kurumsal E-Posta Performansı İçin Tavsiyeler

Kurumsal e-posta adresiniz üzerinden potansiyel müşteri hedef kitlesine başarılı biçimde erişebilmek için dikkat etmeniz gerekenleri sizin için sıraladık;

  • Konu satırlarına önem verin ve etkili bir konu başlığı oluşturmak için kreatif düşünün. Unutmayın ki, e-posta kullanıcılarının yüzde 70’i posta kutularına gelen maillerin konularına bakarak e-postayı istenmeyen kutularına gönderiyor,
  • E-postalarınızı mümkün olduğunca kişiselleştirin. Bunun için müşterilerinizi iyi tanımanız gerektiğini unutmayın. Uygun olması halinde kişi isimlerini yazı gövdesinde ve başlıklarda kullanmaya özen gösterin,
  • Mobil üzerinden mail okunma oranları hızla artıyor. Bu nedenle mobil dostu bir mail sistemi kurgulamaya dikkat edin. Aynı zamanda mail göndermeden önce test yapmayı da unutmayın. Mailinizin mobilde nasıl göründüğünü kontrol edin.
PaylaşımShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Bir cevap yazın