Keywords Nedir? Web Sitelerinde Keyword Seçimi Nasıl Yapılmalı?

Keyword, web sitenizde yer alan ürün ve hizmetlere ilişkin seçilmesi ve düzenlenmesi gereken anahtar kelimeleri ifade ediyor. Arama motoru optimizasyonu (SEO) çalışmalarında başat bir etkiye sahip olan keyword, web sitenizin organik arama sonuçları (SERP) arasında görünürlüğünü arttırıyor. Ancak teknik SEO kurallarına riayet etmeli ve bu alanda sıkı bir çalışma yürütmelisiniz. Söz konusu süreçte keyword seçimi konusunda öneriler sunan ve arama motorları açısından aranma değeri yüksek kelimeleri belirlemekte yardımcı araçlardan da mutlaka yararlanmalısınız. Peki, keyword niçin önemli ve keyword çalışmalarında kullanılacak yardımcı araçlar nelerdir? 

Keyword Nedir? Neden Önemlidir?

Keyword, Türkçe deyimiyle anahtar kelime; insanların Google gibi arama motorlarında aradıklarını bulmak için yazdıkları kelimelerden oluşur. Google bu alanda oluşturduğu algoritma ile kişilerin en çok aradığı kelime ve kelime gruplarını belirler. Söz konusu belirleme sonucunda da ilgili anahtar kelimeleri barındıran, nitelikli içeriklere sahip web sitelerini sıralamada daha üst sıralara yerleştirir. Organik arama sonuçları olarak tanımlanan SERP alanları da yine anahtar kelimeler üzerinden belirlenir. Arama motoru optimizasyonu (SEO) çalışmaları da söz konusu alanlarda üst sıralarda yer  alabilmek adına yürütülür. Özetle keyword, tüm sıralanan durumların bütünü için odak noktada yer alır ve oldukça önemlidir. 

Keyword Seçiminde Nelere Dikkat Edilmeli?

Keyword belirlemeden önce; mevcut web sitenizle erişmek istediğiniz hedefleri kesin olarak belirlemelisiniz. Ürün ya da hizmet verdiğiniz sektörün hangi alanında ve hangi kategoride ön plana çıkmak istediğinizi de söz konusu hedef doğrultusunda oluşturmalısınız. Alanınızla ilgili kelime ve kelime gruplarını seçerken mutlaka web sitenizle erişmek istediğiniz hedeflerinizle doğru orantılı biçimde karar vermelisiniz. Hedefinizi net olarak belirledikten sonra izlenmesi gereken adımlar ise temel olarak şu şekilde sıralanabilir;

  • Alanınızla ilgili kelime ve kelime gruplarını seçmek
  • Belirlenmiş kelime ve kelime gruplarının aranma hacimlerini belirlemek
  • Kelimelerin rekabet analizlerini yapmak
  • Kelimelerin karlılıklarını değerlendirmek

Söz konusu 4 aşama sonunda keywords listenizi oluşturabilir ve bunlar üzerinde çalışmalara başlayabilirsiniz. Sıralanan temel adımları yapabilmek için sizlere yardımcı olacak anahtar kelime analiz araçlarına mutlaka başvurmalısınız. 

Keyword Seçiminde Yardımcı Araçlar

Keyword seçimi yaparken, işinizi analitik açıdan kolaylaştıracak pek çok araç bulunuyor. Bunların bir kısmı ücretsiz bir kısmı ise ücretli şekilde hizmet veriyor. 

  • Google AdWords
  • Google Corrolate
  • Keywordin
  • Wordtracker Scout
  • IMforSBM

Google AdWords

Google’ın bir hizmeti olarak sunulan AdWords ile mükemmel biçimde anahtar kelime planlaması yapılabilir. Sistemi kullanabilmek için öncelikle düşük bir bütçeyle de olsa reklam kampanyası oluşturmanız gerekiyor. Sistem anahtar kelime belirleme konusunda pek çok farklı özellik sunuyor ancak temel olarak sunulan 3 özellik anahtar kelime belirlemede oldukça faydalı sonuçlar veriyor;

  • Kelimelerin arama hacimleri
  • Kelimelerin rekabet durumları
  • Anahtar kelime önerileri 

Google Corrolate

Google tarafından sunulan Corrolate aracı; kelimeler arasındaki korelasyonları ortaya koyuyor. Kelime planlaması yaparken, oluşturulması gereken kelime öbekleri bu sayede çok daha isabetli biçimde seçebilirsiniz.

IMforSBM

IMforSBM ile faaliyette bulunduğunu sektörle ilgili lokasyon odaklı en iyi kelime önerilerini alabilirsiniz. Özellikle bölgesel olarak faaliyet gösteren şirketler, anahtar kelime belirleme sürecinde etkin olarak kullanabilir. 

Keywordin

Oldukça kolay bir sisteme sahip olan Kewwordin; kelime ve kelime öbeklerinin aranma hacimlerini, kelime alternatifleri bölgesel olarak da görebilmemizi sağlıyor. Ücretsiz şekilde kullanılması halinde kelime yoğunluk bilgileri olmasa da sıralamalar üzerinden kelimelere ilişkin alternatifleri ve sıralamaları görmek için kullanılabilir. 

Wordtracker Scout

Wordtracker Scout ile rakiplerinizin kelime hacim ve yoğunluklarına ilişkin rekabet analizlerini çıkartabilirsiniz. Chrome tarayıcınız üzerine kuracağınız eklenti sayesinde; rakiplerinizin web sitelerini ziyaret ederek; anahtar kelime yoğunluklarını ve kolayca izleyebilirsiniz.

PaylaşımShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

Bir cevap yazın