Instagram’da Etkileşimli Hikaye Nasıl Oluşturulur?

Sosyal medya kullanıcı sayısı hızla artıyor. Bugün dünya nüfusunun neredeyse yarısı bir sosyal medya hesabına sahip ve aktif biçimde kullanıyor. Instagram ise son yılların en hızlı büyüyen sosyal paylaşım ağlarından birisi olarak görülüyor. 2019 yılı itibariyle Instagram kullanıcı sayısı 850 milyonu aşmış durumda. Peki, Instagram’da daha fazla kişiye ulaşmak için etkileşimli hikayeler nasıl oluşturulur? İçerikler nasıl hazırlanmalı? Tüm bunların cevapları ve çok daha fazlası…

Instagram Stories (Hikaye) Nedir?

Instagram Stories; video, fotoğraf gibi içeriklerin belirli sürelerde profil fotoğrafınız üzerinde yayında kalmasını sağlayan Instagram programına ait bir paylaşım özelliği olarak biliniyor. Oldukça yüksek oranda etkileşim sağlayan Instagram hikayeleri, 24 saat içerisinde arşivlemediğiniz sürece tamamen paylaşımdan kalkıyor. İlk kez 2016 yılında devreye sokulan hikaye özelliği ilk başlarda Snapchat uygulamasındaki My Story özelliğine çok benzediği için eleştirilse de zaman içinde en sık kullanılan Instagram özellikleri arasında yer almayı başardı. 

Instagram Hikayelerinin Temel Özellikleri Nelerdir?

Instagram hikayeleri etkileşimi oldukça yüksek unsurlardır çünkü, hikayeleri izle moduyla Instagram üzerinde adeta bir video seyreder gibi takip ettiğiniz kişilerin paylaşımlarını ard arda izlemenize de izin veriyor. Böylece tek tek kişi profillerinde yer alan hikayelere bakmak zorunda değilsiniz. Instagram hikayelerinin özellikleri yalnızca bunlarla sınırlı değil;

  • 24 saat boyunca paylaşıma devam eden fotoğraf ve videolar
  • Fotoğraf ve videolar üzerinde tasarımlar
  • Canlı yayın
  • Hikayeleri arşivleme
  • Hikayeleri direkt mesajla gönderme
  • Hikayeyle etkileşime girenler hakkında bilgi
  • Hikayeyi aynı anda Facebook üzerinden paylaşma
  • Hikayede başka kullanıcıları etiketleme
  • Hikayeyi gizleme ve istediğiniz kişilere açık hale getirme

Sıralanan tüm özellikler etkileşimi en üst düzeyde alabilmek adına kullanılabilecek özellikler olarak düşünülebilir. Peki, Instagramda etkileşimi yüksek hikayeler nasıl oluşturulur?

Instagram Üzerinde Etkileşimi Yüksek İçerikler Oluşturma İpuçları

Instagram üzerinde hikaye oluştururken bazı noktalara dikkat ederseniz çok daha fazla kişiye erişmeniz mümkün. 

  • İçeriklerinizi özgün hazırlayın
  • Çarpıcı fotoğraf ve videolar hazırlayın
  • Gündeme ilişkin etiketler oluşturun
  • Paylaşımınıza ilgi duyabilecek kişileri de etiketleyin
  • Doğru filtreler, çıkartmalar ve emojiler kullanın
  • Yarışma ve anketler düzenlemeyi unutmayın

İçeriklerinizi Özgün Hazırlayın

İçeriklerin özgün olması her şeyden daha önemlidir. Çünkü insanlar tekrar eden şeylerden hoşlanmaz. Mümkün olduğunca özgün içerikler oluşturun. Fotoğraf, video gibi unsurları özel olarak çekin ve üzerinde düzenlemelerinizi yaptıktan sonra hikayenize ekleyin.

Çarpıcı Fotoğraf ve Videolar Hazırlayın

Fotoğraf ve video çekimi konusunda mini kurslardan yararlanabilirsiniz. Özellikle cep telefonu ile fotoğraf çekmek ve video çekmek konusunda yazılmış pek çok faydalı metni internet üzerinden de edinebilirsiniz. Fotoğrafta ve videoda doğru noktaya odaklanmak, kadrajları doğru ayarlamak, ışığı iyi kullanmak gibi kuralları mutlaka öğrenin ve bunları uygulayın. Fotoğraf ve video üretmek için hazırlanmış özel uygulamalardan da destek alabilirsiniz. 

Eğlenceli Gündeme İlişkin Etiketler Oluşturun

SIkıcı gündemler dışında daha fazla life style gündemlere ilişkin etiketler oluşturun. Bunlar hem insanların hoşuna gidecektir hem de Instagram üzerinde etiketler sayesinde daha fazla kişinin popüler aramalarda karşısına çıkmanızı sağlar. Etiketlemeleri kesinlikle ilişkisiz fotoğraf ve videolar üzerinden yapmayın, bu durum takipçi kaybetmenize bile neden olabilir. 

Paylaşımınıza İlgi Duyabilecek Kişileri De Etiketleyin

Takipçilerinizin profillerini sıklıkla ziyaret edin ve ortak noktalarınızın ne olduğunu tespit etmeye çalışın. Paylaşacağınız hikayeyle doğrudan ilgi duyabileceğinizi düşündüğünüz kişileri mutlaka hikayeniz içinde etiketleyin. Ancak etiketleme yaparken abartılı davranmayın. Etiketleme konusunda Instagram 10’un üzerinde etiketlemeye izin vermediğini unutmayın. 

Doğru Filtreler, Çıkartmalar ve Emojiler Kullanın

Hikaye olarak paylaşacağınız fotoğraf ve videolar için pek çok gelişmiş filtre özelliği bulunuyor. Bunlar arasından seçim yapmak kimi zaman zor olabilir. Ancak bu noktada doğrudan hikayenizle ilişkili filtreleri seçmeye gayret edin. Örneğin melankolik bir fotoğraf için dans modunu yansıtacak kadar parlak filtreler kullanmayın. Daha sofa ve sepya filtrelere odaklanabilirsiniz. Ayrıca; son dönemde harikulade çıkartmalar ve emojilerle Instagram kullanıcılarına sürprizler yapıyor. Emoji ve çıkartmalarla hikayelerinizi renklendirebilirsiniz. 

Yarışma ve Anketler Düzenlemeyi Unutmayın

Yarışmalar ve küçük anketler hala kullanıcılar tarafından oldukça ilgi görüyor. Ne kadar süreceği belli olmaz ama siz de bu yöntemi deneyebilirsiniz. Soru çıkartmalarını kullanarak güzel anketler oluşturabilirsiniz. Ayrıca küçük ödüller verdiğiniz yarışmalar da düzenleyebilirsiniz. Yarışmalarınızı ve anketlerinizi takipçilerinizin ilgi alanlarından seçmeyi unutmayın. Algıda seçicilik Instagram için de geçerli bir psikolojik durumdur. 

Bir yanıt yazın