Çevirimiçi rekabet nedir, rakiplerinizi nasıl geride bırakırsınız?

Çevrimiçi rekabet ister yerel ister uluslararası bir işletme olun özellikle e-ticarette rakip ve pazar araştırmalarını iyi bir şekilde ölçümleyerek doğru stratejilerle var olabileceğiniz bir mecradır. Günümüzde online olarak ticaret yapan işletme sayısının gün geçtikçe artması, tüketicilerin farklı alternatifleri denemeye açık olmaları rekabeti zorlaştıran en önemli faktörlerdendir. Bu nedenle doğru pazarlama stratejileri kurabilen işletmeler piyasada var olmakta ve markalarını geniş kitlelere duyurmaktadırlar.

Çevrimiçi rekabette başarıya ulaşmanın anahtarı iyi bir rekabet analizi yapmaktan geçer. Rekabet analizi, işletmenin var olan rakipleri hakkında bilgi toplayıp, piyasadaki hareketlerini inceleyen stratejik bir araştırmadır. Burada ki temel amaç rakibi iyi analiz ederek doğru pazarlama stratejileri ile önüne geçmektir. Peki rekabet analizi nasıl yapılır?

Rakibinizi Tanıyın

Hangi sektörde faaliyet gösteriyorsanız o sektör ile ilgili internet araştırması yapın. Örneğin teknolojik ürünler satan bir işletmeyseniz internet aramanızda ilk sıralarda çıkan firmaların pazar içindeki en güçlü firmalar olduğunu göreceksiniz. Rakibinizi tanımak ve buna uygun hareket etmek sizi bir adım öne geçirecektir.

Kendinizi Tanıyın: Swot Analizi 

Rakiplerinizi belirledikten sonra kendi işletmeniz ile ilgili ”SWOT” analizi yapın. ”SWOT” İngilizce strenghts (güçlü yönler), weaknesses (zayıf yönler), opportunities (fırsatlar) ve threats (tehditler) kelimelerinin ilk harflerinden oluşur. Belirli periyotlarla swot analizi yaparak güçlü ve zayıf yönlerinizi ortaya çıkarmanın yanı sıra sektörel fırsatlar ve tehditler ile ilgili de bilgi sahibi olarak pazarlama ve satış stratejilerinizi bu bilgiler ışığında çizebilirsiniz.

Öncelikle şirket olarak güçlü yönlerinizi ele alın. Ürünlerinizin piyasadaki ürünlerden farkı ne, diğer işletmelere göre daha iyi neler yapıyorsunuz, müşteri hizmetleri ile ilgili ne kadar iyisiniz gibi bir çok soru sorabilirsiniz. ikinci aşamada ise zayıf yönlerinizi ele alın. Hata yaptığınız durumları ve olayları tekrar gözden geçirin. Satış, pazarlama ya da operasyonel alanlarda bulunan eksikliklerinizi sıralayın. Zayıf yönlerinizi ortaya çıkardıktan sonra sektör ile ilgili fırsatlara göz atın. Ürün ya da hizmetiniz ile ilgili son yıllarda neler yapılmış, hangi teknolojik gelişmeler mevcut analiz edin. Yatırım yapmanız gereken bir fırsat varsa doğru hamleyi yapın. Son olarak piyasa ile ilgili tehditleri belirlemelisiniz. Özellikle rakip firmaların yapmış olduğu çalışmaları ve bunların feedbacklerini iyi analiz edin, bunlar markanız için tehdit oluşturuyor olabilir. 

Sosyal Medyanın Gücünü Kullanın

Çevrimiçi rekabette sosyal medyanın gücü yadsınamaz. Doğru sosyal medya stratejileriyle yeni tüketim alışkanlıkları ve sosyal medyanın etkin kullanımı ile birlikte ürün gamınıza ilgi duyan müşterilere hızlı bir şekilde ulaşabilirsiniz. Bu nedenle instagram, facebook ve twitter gibi geniş kitlelerin kullandığı sosyal medya platformlarına sahip olmanız ve hesaplarınızda ki hareketliliği arttırmanız gerekmektedir. Ürün ya da hizmetiniz ile ilgili kampanyaları, indirimleri, ilgi çekici görselleri ve videoları profesyonel ve güncel şekilde paylaşmanız marka bilinirliğinizi ve satışlarınızı arttıracak temel etkenlerdendir. Bunun yanı sıra rakip firmaların hangi sosyal medya mecralarını kullandığı, takipçi sayıları ve kullandıkları dili ve tarzı analiz ederek eksik kalan yönleri yakalayarak çevrimiçi rekabette öne çıkabilirsiniz.

SEO Analizi Yapın

Çevrimiçi rekabet söz konusu olduğunda rakiplerinizin internet aramalarında ön sıralarda yer alıyor olması daha hızlı erişilebilir olması anlamına geliyor. Detaylı bir SEO araştırması ile rakiplerinizin önüne nasıl geçebilirsiniz iyi analiz etmeniz gerekiyor. Rakip firmaların hangi anahtar kelimeleri kullandığını, kelime sayılarını, backlink ve link dağılımlarını inceleyin. Rakip firmalara ait web sitelerini inceleyin. Web sitelerinin hızından tasarımlarına, kullandıkları görsellere kadar eksilerini ve artılarını iyi araştırın.

Detaylı teknik araştırmaların ve sosyal medya platformların kullanılmasının yanı sıra firmanızın pazarda daha rekabetçi ve başarılı olması için uygulamanız gereken adımlar mevcuttur. 

  • Anlaşılır ve kolay ulaşılır olun. Çağımızda hızlı erişim ve kolay ulaşılabilirlik her zaman çok etkilidir.
  • Müşterilerinizden aldığınız geri dönüşleri iyi bir şekilde analiz edin. Bir sonraki stratejinizi bu temeller üzerine dayandırın.
  • Çevrimiçi yarışmalar ya da kampanyalar düzenleyin. Müşterilerinizin eğlenerek katılacağı ve kazanacağı, markayı benimseyebileceği kampanyalara imza atın.
  • Yeni ürün ya da hizmetler geliştirin.
  • Pazar trendlerinin nabzını tutun, piyasanın gerisinde kalmayın.
  • Rakiplerinizin yeni çıkan ürün ya da kampanyalarından sürekli haberdar olun.
  • Teknolojik gelişmeleri takip edin, kendi ürün ya da hizmetlerinize bu teknolojik gelişmeleri uyarlayın.

Bir yanıt yazın