Adwords Reklam Optimizasyonu İçin Öneriler

Adwords Reklam Optimizasyonu İçin Öneriler

Adwords oluşturduğunuz web sitesinin reklamını ve pazarlamasını yapmanıza yardımcı olan bir Google platformudur. Ancak Adwords’ü kullanmak yalnızca üyelik açıp web sitenize reklam vermek değildir. Sitenize eklediğiniz reklamları sürekli olarak kontrol etmeli ve düzenli olarak reklamların gösterildiğinden ve optimize olduklarından emin olmalısınız. Optimizasyon kontrollerini düzenli ve özenli bir şekilde yapmazsanız reklam için harcadığınız bütçenin büyük bir bölümünü boşa harcamış olursunuz ve reklam tıklamalarından kötü performanslar elde edersiniz. Peki böyle bir durumun yaşanmaması için neler yapmalısınız?

1- Belirlenen Kampanyaların Harcaması

Web sitenizdeki Adwords reklam kampanyalarınızı oluşturduğunuz ilk günün hemen ertesi günü yapmanız gereken ilk şey bu kampanyaları kontrol edip belirlediğiniz bütçenin harcama durumu ne durumda incelemelisiniz. Eğer belirlediğiniz günlük bütçe henüz tamamen harcanmadıysa reklam kampanyalarınızda bir sıkıntı var demektir. Eğer böyle bir durum yaşarsanız yapmanız gereken şeyler;

  1. Kampanyanız için belirlediğiniz anahtar kelimeleri tekrar gözden geçirmeli ve gerekiyorsa eklemeler yapmalısınız. Ne kadar fazla anahtar kelime her zaman o kadar çok gösterim mânasına gelmeyebilir hatta kampanyanıza olumsuz etkisi dahi olabilir.
  2. Anahtar kelimeleriniz sitenizi özetleyecek nitelikte olmalıdır. Eğer alakasız anahtar kelimeler belirlediyseniz yeterince gösterim almamanız çok doğal bir sonuçtur.

Tüm bunları yaptığınız takdirde web siteniz daha büyük kitlelere ulaşabilecek. Bu sayede görüntülenme ve tıklanma oranlarınızı artırmış olacaksınız.

2- Başka Bölgelerden Alınan Tıklamalar

Örnek vermek gerekirse Antalya’da hizmet veren bir işletmeniz bulunuyor. Bu şu demek oluyor web site reklamlarınız  yalnızca Antalya’da gösterilmesi gerekiyor. Eğer durum böyle değilse reklamlara boşuna para harcıyorsunuz diyebiliriz. Peri bu durumun olmasını nasıl engelleyebilirsiniz? Adwords paneline giriş yaptıktan sonra kampanya ayarlarına girip yer seç dedikten sonra işletmeniz hangi şehirde bulunuyor ise ilgili bölgeyi seçiyorsunuz. Eğer güncel kampanya durumunuzun hangi bölge veya bölgelerde yer aldığını görmek istiyorsanız istatistikler kısmına gelerek bölge başlığı altından görebilirsiniz. Sonuç olarak hizmet vermediğiniz bölgeler için reklam vermeyip, yalnızca hizmet verdiğiniz bölgelere verirseniz, en az maliyet ile en yüksek ciro elde etmeniz mümkün olacaktır.

3- Negatif Anahtar Kelime Kullanımı

Negatif anahtar kelimeler Adwords reklam optimizasyonunu olumsuz yönde etkileyen belki de en önemli unsurlardan biridir. Dolayısıyla muhakkak düzenli bir şekilde negatif anahtar kelime düzenlemesi yaparak siteniz ile alakası olmayan kelimeleri negatif anahtar kelimeler listesine eklemelisiniz. Örnek vermek gerekirse spor haberleri yapan bir site için magazin, burç, moda tarzı anahtar kelimeler kullanırsanız Adwords kampanyalarınız ciddi anlamda olumsuz etkilenecektir. Bunlara ek olarak şunu belirtmek isteriz ki bazen çok fazla tıklanma Google sıralamalarınızı olumsuz yönde etkileyebilir nasıl mı? Şöyle ki eğer bu tıklamları yapan kişiler sizin müşterileriniz değilse, yani sitenizle alakası olmayan aramalar sonucu sizin sitenize eriştiyse bu sitenizin esas kitlesini Google sıralamalarında gerilerde kalmanız sonucu pasifize edecektir.

4- Tıklanma Oranının Yetersizliği

 Adwords reklamlarınızın tıklanma oranı kampanyalarınız için belirlediğiniz günlük harcama miktarı ile doğrudan ilgilidir. Google reklam sıralamalarını belirlerken iki şeyi esas olarak baz alır bunlardan biri Adwords’te belirlediğiniz anahtar kelimelerinizin kalite puanı diğeri ise Adwords üzerinden belirlediğiniz kampanya harcamalarınızdır. Yani ya anahtar kelimelerinizi gerçekten çok iyi belirmeli ya da reklam kampanyalarınıza çok ciddi miktarda paralar yatırmalısınız.

5- Reklam Gruplarındaki Harcamalarda Oluşan Dengesizlik

Farz edelim ki reklam kampanyanızın altında 10 adet reklam grubu oluşturdunuz fakat bir tane reklam grubu diğerlerinden daha ön plana çıkarak kampanyalara ayırdığınız bütçenin dengesiz bir biçimde dağılmasına sebebiyet veriyor. Böyle bir durumla karşılaştığınızda yapmanız gereken ön plana çıkan reklam grubunu başlı başına ayrı bir kampanya olarak yeniden başlatmak ve diğer kampanya gruplarından ayırmaktır. Böylece diğer reklam gruplarının çalışmasına fırsat tanımış olursunuz. Şunu unutmamalısınız ki reklam gruplarına ayırdığınız bütçenizin harcaması ne kadar eşit bir şekilde dağıtılırsa Adwords reklam performansınız o oranda artacaktır.

Bir cevap yazın