Erişim Kesintisi Hakkında Bilgilendirme

Güzel Hosting olarak, Türkiye’de iki adet verimerkezi ile çalışmaktayız. Bunlardan bir tanesi Denizli/Netinternet DC, diğeri ise İstanbul/Radore Dc.

Bu verimerkezleri ile çalışma kararı vermiş olmamızın sebebi, ihtiyaçlarımıza yönelik çözümler üretmeleri ve daha da önemlisi, ikisinin de kendini sektörde kanıtlamış verimerkezleri olmalarıdır.

Radore DC, Türkiye’nin en büyük yatırımıyla açılmış verimerkezi olmakla birlikte, altyapı olarak kağıt üzerinde oldukça iyi bir verimerkezidir ve tüm ihtiyaçları karşılayabilecelk, sorun yaşatmayacak bir verimerkezidir. Radore ile çalışmamızın en büyük sebeplerinden birisi altyapısının çok iyi olduğunun düşünülmesidir.

Ne yazık ki 28.04.2018’de bizim de hizmet aldığımız sistem odasında Radore kaynaklı olarak elektrik sorunu oluşmuştur ve sistem odasına elektrik veremedikleri için enerji kesintisi yaşanmıştır. Sorunun kaynağı olarak busbar arızası olduğu, buna bağlı olarak ise UPS’lerin arızalandığı ve yandığı bilgisi tarafımıza iletilmiştir. Yaşanan 3,5 saatlik kesinti sonrasında enerji tekrar verildiğinde, gerekli önlemlerin alındığı ve sorunun tekrarlanmayacağı şeklinde tarafımıza bilgi verilmiştir.

05.05.2018 tarihinde ise tekrar Radore kaynaklı olarak enerji sorunu yaşanmış, tekrar sunuculara verilen elektrik kesintiye uğramıştır. Sorun başladığı anda şirket yekilimiz Cihan Nimsi Radore’ye doğru yola çıkmış, ekibimiz ise siz değerli müşterilerimizi bilgilendirmek için çalışmıştır. Arka arkaya yaşanan 2 kesintiden sonra Radore tarafından tekrar kesinti olabileceği ihtimali olduğu söylendiğinden sunucuların tamamı doğrudan Cihan Bey tarafından kapatılarak bir arıza oluşması engellenmiş, Radore çalışmasını tamamladıktan sonra ise sunucular tekrar çalıştırılarak tamamı kontrol edilmiş ve çalışır hale getirilmiştir.

Doğrudan Radore verimerkezi yöneticisi ile yapılan görüşmede, sorunun önceki hafta oluşan sorunla bağlantılı olduğu, hasar gören sistemlerin tamirinden sonra sistemin normal çalışma şekline geçişi sağlanırken öngörülmeyen bir sebeple erişim sorunu yaşandığı belirtilmiş, sorunun tekrarlanmayacak şekilde kalıcı olarak çözüldüğü konusunda tarafımıza kesin olarak garanti verilmiştir.

Güzel Hosting olarak, kurulduğumuz günden beri yani tam 10 yıldır, en uygun ücretlerle en iyi hizmeti sunma iddiasıyla yola çıktığımızdan beri bu amaçtan hiç şaşmadan, kazancımızın %90’dan fazlasını yatırıma harcayarak bu yolda çalışmaya devam etmekteyiz. Yaşanmış olan erişim sorunlarının tamamı Radore kaynaklı olmakla birlikte, Güzel Hosting olarak hem ofisimizde siz değerli müşterilerimize bilgi vermek, hem doğrudan verimerkezinde sorunlara anında müdahele etmek adına sorunu en iyi şekilde yönetmek için çalıştık ve çalışmaya devam etmekteyiz.

Yaşadığınız erişim sorunlarından dolayı ne kadar üzüntü duyduğumuzu anlatmamızın bir yolu yoktur, amacımız en iyi hizmeti sunmak olduğu için ve 10 yıldır bu amaçla yaptığımız her şeyin Radore verimerkezi yüzünden müşterilerimize memnuniyetsizlik olarak yansıması bizim için çok ciddi bir sorundur. Benzer bir sorunun yaşanmayacağı konusunda Radore tarafından tarafımıza teminat verilmiştir, bununla birlikte önümüzdeki hafta içinde de kendileriyle tekrar toplantılar yapılacak ve sorunun tam olarak neden tekrar ettiği, kimin sorumlu olduğu, tekrarlanmaması için neler yapıldığı gibi konularda bilgi alınacaktır. Herhangi bir risk olması ya da sorunun tekrarlanması halinde Radore ile tüm çalışmalarımızın sonlandırılması gündemdedir.

Oluşan bu sorundan etkilenen tüm müşterilerimizden özür dileriz. Güzel Hosting olarak hizmet kalitemize kesinlikle yakışmayan bir durum olduğu gibi, tamamen kontrolümüz dışında oluşan bir erişim sorunudur ve Radore ile ilgili gerekli görüşmeler neticesinde yönetimimiz tarafından karar verilecektir ve ilerleyen dönemde benzer sorunlar yaşanmaması adına tarafımızdan yapılabilecek her türlü işlem yapılacaktır.

“Erişim Kesintisi Hakkında Bilgilendirme” üzerine 5 yorum.

  1. Siz Türkiye’nin hatta dünyanın en iyi hosting firmasısınız. Bu sektörde 2001 yılından beri yerli ve yabacı neredeyse tüm hosting firmaları ile çalıştım. Tüm samimiyetimle söylüyorum sizden daha iyisi kesinlikle yok.

  2. Bu yaşanan sorundan dolayı Güzel Hosting’e çok kızdım ve en kısa sürede başka hosting e geçiceğimi her fırsatta söyledim. Fakat Cihan bey’in samimiyetine inanarak 1 şans daha verip Güzel Hosting’le çalışmaya devam edeceğim. Açıklamaya gelirsek, aslında en iyi açıklama Cihan bey Radore’nin vaka raporuna yaptığı yorumdur diye düşünüyorum.
    Link : https://radore.com/blog/radore-tier-ii-veri-merkezi-altyapi-teknik-arizasi-28-nisan-5-mayis-2018-vaka-degerlendirme-raporu.html

    Not: Radore DC’nin yapmış olduğu 05.05.2018 tarihindeki kesinti açıklamaları eksik olduğunu düşünmekteyim. Uptime Robot’un vermiş olduğu bilgilere dayanarak toplam 5 kez kesinti olmuştur. Toplam 1 saat 45 dakikalık kesinti olmuştur. Bu konuyu araştırmanız rica ediyorum.

    1. Verimerkezi sadece kendi yaşattığı enerjiyi raporlamakta, zaten eleştirdiğimiz noktalardan birisi de bu. O sunuculara tekrar enerji verildiğinde sunucular düzgün çalışıyor mu, bozulan dosya sistemi var mı vb. herhangi bir konuyu pek önemsemiyorlar. Bizim tarafımızdan enerji verildiği zaman doğrudan tüm sunucular geri kapatıldı çünkü çalışmaları hala bitmemişti ve bir arıza olması riskini göze almak istemedik. Çalışmaları tamamlandığında da tekrar tüm sunucuları aktif edip disk sistemi taraması vb. işlemler yaparak sorunsuz çalışır hale getirdik, bu yüzden onların raporu ile gerçek kesinti süresi arasında tutarsızlıklar olmakta. Network sorunu vb. olsa hiçbir sorun yok ancak elektrik gittiği anda işler değişiyor.

Bir yanıt yazın