Son Dönemde Yaşanmış Olabilecek Erişim Kesintileri Hakkında Bilgilendirme

Güzel Hosting olarak, 10 yılı aşkındır sektörde faaliyet göstermekteyiz. İlk önceliğimiz her zaman en iyi hizmeti mümkün olan en düşük maliyetle sunabilmek üzerinedir. Bu amaçla 10 yıldır çalışmakta ve 7/24 hizmet sunmaktayız.

Tüm bu süreç boyunca tek amacımız en iyi hizmeti sunmak olduğundan, kazancımızın en büyük bölümünü sürekli yatırımlara harcayarak gerek çalıştığımız verimerkezlerindeki iç yapılandırma ve donanım, gerek sunucu donanımlarına önem vererek memnuniyet ile büyümeye devam ettik ve Türkiye’de en fazla site barındıran şirketlerden birisi haline geldik. Bu süreçte hiçbir zaman müşteri memnuniyeti ve işimizi en iyi şekilde yapabilme amacımızdan çıkmadık.

Türkiye’de çalıştığımız iki ayrı verimerkezi bulunmakta, bunlar Radore ve Netinternet’dir. Netinternet uzun yıllardır sektörde olan ve kendisini kanıtlamış bir verimerkezidir, aynı şekilde Radore de büyük yatırımlarla kurulmuş ve kendini kanıtlamış bir verimerkezidir. Bu süreçte, çok daha az yatırımlarla açılmış ve çok daha kötü altyapılarla kurulmuş verimerkezlerinden alınan çok daha uygun tekliflere her zaman sırtımızı çevirdik, çünkü en iyi hizmeti verebilmenin yolunun en iyi verimerkezleri ile çalışmak olduğunun bilincindeyiz.

2018 yılının 2. çeyreğinde Radore’de yaşanan enerji kesintileri, geçtiğimiz ay Netinternet’de saldırı kaynaklı yaşanan network kesintileri ve 2 gündür de Radore’de saldırı kaynaklı yaşanan network kesintileri mevcut. Bunlardan dolayı bir kısım müşterilerimizin ne yazık ki sorunlar yaşadığının bilincindeyiz.

Yaşanan bu sorunlar neticesinde sunduğumuz uptime garantisi olan %99’un altına hiç inilmemiş olsa da, erişim sorunu yaşanan bir hizmet sunmayı kesinlikle kabul edilebilir görmemekteyiz. Bu amaçla, Radore ile yapılan görüşme ve anlaşmalar neticesinde gerçek TIER3 sistem odasında barındırma hizmetlerimizi vermeye devam edeceğiz, bu konudaki çalışmalarımız başlamıştır ve yakın zamanda zaten duyuruları yapılacaktır. Böylece verimerkezi kaynaklı erişim sorunlarını minimuma indirmeyi planlamaktayız. Netinternet verimerkezinde ise sertifikasyonları TIER2 olsa da yedekli enerji altyapısı ile TIER 2.5 olarak değerlendirilebilecek bir yapıda hizmet almaktayız.

Netinternet erişim sorunları, 100GBit üzerinde ve verimerkezi içindeki IP’lere rastgele olarak gelen saldırılar sebebiyle oluşmuş, çok kısa süreli de olsa tüm verimerkezinin erişiminde sorunlara yol açmış ve Netinternet’in sistemlerinde yaptığı iyileştirmeler neticesinde engellenebilmiştir. Doğrudan verimerkezini hedef alan saldırılardır. Dün geceden beri Radore’de görülen saldırılar ise, tamamen aynı niteliktedir ve Radore ile Türk Telekom arasındaki hattı satura etmeyi planlayan saldırılardır. Bu saldırı başarılı olduğunda erişim kesintisi yaşanmakta ve sorun Telekom ile Radore arasındaki hat kaynaklı olduğundan, Superonline ISP kullanan internet kullanıcılarında veya yurt dışında erişim sağlayan kullanıcılarda bir erişim sorunu yaşanmamıştır.

Bunun dışında Avrupa lokasyon hizmetlerimizde de yüzlerce sistem odası bulunan, ülkeler arası kendi network ağları bulunan OVH verimerkezi ile çalışmaktayız ancak bunda da zaman zaman gerek Network, gerek Elektrik kaynaklı sorunlar yaşandığı görülmektedir.

Geçtiğimiz yıl Amazon Web Services üzerinde de storage arızası sebebiyle veri kayıpları ve uzun süreli erişim sorunları yaşandığı görülmüştür.

Web Hosting sektöründe, %100 uptime verilememesinin sebebi her zaman öngörülemeyen sorunların oluşabilmesidir. %100 uptime verebildiğini iddia eden veya %99.99 gibi gerçekçi olmayan uptime oranları sunan şirketlere bu sebeple itibar edilmemesi gereklidir. Verimerkezleri kaynaklı olarak yaşadığımız bu sorunlar öncesinde senelerce %100 uptime sağlayan sunucularımız olmasına rağmen hiçbir zaman bu şekilde bir iddiada bulunmamız mümkün olmamıştır.

Gerek network sorunları, gerek UPS-Jeneratör kaynaklı elektrik sorunları, gerek hizmet veren sunucu donanımındaki arızalar, gerek kimsenin aklına gelmeyecek şekilde, türde ve kapasitede yapılabilecek saldırılar sebebiyle içinde bulunduğumuz sektörde kesintiler her zaman her şirkette görülebilmektedir. Yıllarca %100 uptime sağlayan şirketler de bir gün sorun yaşamaktadır, dolayısıyla kesintiler her zaman bu işin doğasında olan durumlardır. Bugün bizim çalıştığımız verimerkezlerinde sorunlar yaşanırken, daha sonra diğer verimerkezlerinde de çeşitli sorunlar olacaktır ve daha önce de olduğu görülmüştür.

Güzel Hosting olarak, bizden kaynaklı her türlü sorunda siz değerli müşterilerimizi mağdur etmemek adına gerek iade gerek farklı şekillerde elimizden gelen yardımı sağladık, çünkü tek amacımız siz değerli müşterilerimize en iyi hizmeti sunabilmektir. Bizden kaynaklı olmayan sorunlarda ise her zaman sunduğumuz hizmetlerin arkasında durarak sorunun kaynağı ne ise takibini sağlayarak siz değerli müşterilerimize bilgi sağladık, 7/24 erişilebilir olduk. Örneğin, Nisan ayında Radore’de yaşanan elektrik kesintisindeki erişim sorununda(sadece 3-4 saatlik kesintiye yol açan bir süreç) 300’den fazla telefon, 1500’den fazla destek bildirimi yanıtladık. Ayrıca bu bizden kaynaklı olmayan sorunlara karşı da nasıl önlemler alabileceğimizi sürekli araştırdık ve bu doğrultuda yatırımlar yaptık.

Güzel Hosting olarak 10 yılı aşkın süredir her zaman en iyi hizmeti vermeyi amaçlamaktayız. Bu doğrultuda, gerek verimerkezleri gerek Türk Telekom kaynaklı olarak yaşanabilecek erişim sorunlarında da verdiğimiz hizmetin arkasındayız ve çözülmesi için bizim elimizden birşey geliyorsa bunu yapmaktan çekinmiyoruz. Sizler bize güvenip bu tip zorlu süreçlerde yanımızda olduğunuz sürece bizler de sizlere en iyi hizmeti vermek için elimizden geleni yapacağız.

Şu anda Radore’de ara ara yaşanan erişim sorunları Türk Telekom ile Radore arasındaki bağlantı kaynaklıdır, 100GBit üzerindeki saldırılar ile bu bağlantının sature olması amaçlanmakta, bu yüzden sorun yaşanmaktadır. Çözüm sunulması için gerekli işlemler Radore yetkilileri tarafından uygulanmaktadır. Bu süreçte de Güzel Hosting olarak sorunu takip etmekte ve siz değerli müşterilerimize her an bilgi verebilmek adına 7/24 hizmet vermeye devam etmekteyiz.

Bilgilerinize sunarız.

Saygılarımla,
Cihan Nimsi
Güzel Hosting C-Level Executive

PaylaşımShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter

“Son Dönemde Yaşanmış Olabilecek Erişim Kesintileri Hakkında Bilgilendirme” üzerine 2 yorum.

  1. böyle olumsuzluklar olabilir, güzel netin iyi yönlerine baktığımızda, böyle şeyler devede kulak kalır. arızanın tez zamanda giderilmesi dileğiyle…

  2. dün farkettim kesintiyi acnak sorun olmadan tekrar kısa sürede aktif oalcağından emindim pek umursamadım. Bu kadar kesinti çok normal. Güneş bile yılda iki kez tutuluyor 🙂

Bir cevap yazın